چرخه فساد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم متوقف نمی‌شود


چرخه فساد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم متوقف نمی‌شود؛ تا فضای با ثبات در اقتصاد کلان ایجاد نشود نباید به اصلاح قیمت‌ها اندیشید

رضا غلامی، تحلیلگر مسائل اقتصادی:
اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود تقاضای ارز ۵ یا ۷ قلم کالا وارد بازار آزاد می‌شود.
تقاضای جدید در بازار آزاد حتما قیمت دلار را بالا می‌برد.
چرخه فساد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم متوقف نمی‌شود
تا فضای با ثبات در اقتصاد کلان ایجاد نشود نباید به اصلاح قیمت‌ها اندیشید
اگر مشکل فساد است با نظارت حل می‌شود./نود اقتصادی


+ 
9

- 
1
ارسال در 1400/11/25 ساعت 11:37 2022-2-14 11:37:45
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 02/12/28 ساعت 13:31

    خطای نابخشودنی مدیران اقتصادی دولت/ دوشنبه28/12/1402
    ---
    بزرگترین و خطرناکترین معضل اقتصادی ایران نابود کردن ارزش پول ملی این کشور ، که ثروتمندترین کشور منطقه است ، با گره زدن ارزش این پول به نوسانات دلار آمریکا است .
    این اقدام از جانب مدیران اقتصادی دولت کنونی یا خطا یا خیانت بزرگ در حق ده ها میلیون بی پناه از جمعیت مردم کشور است و نظام را حتی میان طرفداران خود دانسته یا ندانسته بدنام و منفور و در مقابل طوفانهای منطقه ضعیف و ناتوان می سازد و پیامدهای شوم جبران ناپذیر برای نظام و ملت و کشور خواهد داشت .
    بالا و پایین بردن حقوق و مبلغ یارانه بعلت چشم بستن به اصل معضل اقتصادی که پیاده کردن مکتب انسان ستیز غرب در کشور است درمانهایی هستند که هیچ مصرف و اثر مثبت و سازنده ندارند و در مقابل سقوط پیوسته ارزش پول ملی نمی توانند هیچ دردی را درمان بکنند .

  • مهمان 02/11/28 ساعت 11:18

    بزرگترین خیانت همیشگی دولتمردان در ایران چیست؟!/ شنبه 28/11/1402
    ---
    بزرگترین خیانت همیشگی دولتمردان ایران بنفع همه دشمنان به ملت و نظام در کشوری که مالا مال از ثروتهای کلان طبیعی خدا دادی در گردش است ؛ گره زدن اقتصاد این کشور به دلار آمریکا و نابود کردن ارزش پول ملی آن و سوق دادن اکثریت ملت به زیر خط فقر و تبدیل کردن تامین نیازهای مبرم زندگی و معیشت این اکثریت به حسرت دست نیافتنی و ترویج زندگی اشرافی اقلیت سرمایه دار در تمام شبکه های سیمای ملی کشور و تحقیر شرافت و عزت انسانی اکثریت ملت با به صدقه خور تبدیل کردن این اکثریت و نابود کردن عدالت اقتصادی در این کشور است!!!

  • مهمان 02/11/15 ساعت 14:45

    دست بوسی سیاسی ترفند چه افرادی است؟!/ 15/11/1402
    ---
    دست بوسی سیاسی ترفند افرادی است که با خیانت و چاپلوسی برای تخریب همه جانبه دستاوردها ؛ به کشور و نظام و ملت و آرمانهای انسان دوستانه انقلاب با به فقر دچار کردن اکثریت بی پناه جمعیت کشور و تخریب اخلاق و دیانت و وفاداری این اکثریت به نفع دشمنان از پشت به همه ارزشهای انقلاب خنجر آکنده از زهر کشنده می زنند و با ریا و ترفند ادعای دست بوسی رهبر انقلاب را دارند .

  • مهمان 02/10/29 ساعت 12:42

    خودیهایی که آب به آسیاب دشمنان می ریزند/ جمعه 29/10/1402
    ---
    دولتمردانی که سواد و توان مدیریت اقتصاد کشور ثروتمندی همچون ایران که تمامی ثروتهای طبیعی کلان آن در گردش مثبت و سازنده فعالند را ندارند و ارزش پول ملی این کشور را بد تر از فقیرترین کشورها به زیر صفر رها می کنند و دو سوم جمعیت این کشور را به زیر خط فقر گرفتار می سازند ؛ هرگز شایسته نیستند حتی برای یک لحظه در قدرت باقی بمانند و بی تفاوتی قوای مقننه و قضائیه و سایر دستگاه های نظارتی کشور براین وضعیت فاجعه آفرین بجز گسترش انواع فسادها و سوق یافتن نظام و همه دستاوردهای آن به سوی نابودی هیچ پیامد دیگری نخواهد داشت و تردیدی نیست که این بی تفاوتی نابود کننده که دانسته یا ندانسته انجام می گیرد به نفع دشمنان قسم خورده بیگانه و درونی ؛ بزرگترین خیانت و جنایت نابخشودنی در حق نظام و ملت و کشور باشد .
    اگر گوش شنوایی برای این حقیقتها نباشد و هیچ گام مثبتی برای تغییر ریشه ای این وضعیت فاجعه آفرین با واقع نگری و حسن نیت برداشته نشود ؛ بدیهی است که آرزوهای دشمنان قسم خورده کشور و ملت و نظام برای گرفتار کردن ایران انقلاب اسلامی و محور مقاومت ضد صهیونیست و استکبار به بلاهای نابود کننده ای که تر و خشک را خواهند سوزاند با دست داشتن نیروهای مدعی خودی بودن تحقق یابند .

  • مهمان 02/10/17 ساعت 14:10

    سازندگی با چه بها؟! / یکشنبه 17/10/1402
    ---
    سازندگی که با نابود کردن ارزش پول ملی ایران ثروتمند و با بهای به فقر و فلاکت دچار کردن 2 سوم جمعیت بی پناه ملت که بار حفظ کشور و نظام به دوش آنان است انجام می گیرد هرگز مایه افتخار نیست بلکه بزرگترین جنایت و خیانت در حق ملت و نظام و کشور است و برای کشور بجز پیامدهای شوم به نفع دشمنان بیگانه و تضعیف نظام هیچ بازده دیگری نخواهد داشت .

  • به خبر فوری در باره موضوع:/ خودکشی ۶ کارگر یک کارخانه/در پتروشیمیِ چوار چه خبر است؟/ یکشنبه 03/10/1402
    ---
    این خودکشیها بخشی از قربانیهای سیاست اقتصادی سر تا پا غلط دلار گرا با حذف ارز ترجیحی از زندگی و معیشت اکثریت ملت است که با نابود کردن ارزش پول ملی بیرحمانه گریبان گیر این اکثریت زیر خط فقر شده و علی رغم پیامدهای فاجعه باری که این سیاست اقتصادی برای کشور و نظام و انقلاب دارد هیچ نشانه اصولی امیدوار کننده جدی و سازمان یافته ؛ نه نزد حکومت و نه نزد مسئولان نظام از لغو این سیاست مردم ستیز که زندگی و دیانت و اخلاق و روابط اجتماعی همه ملت را در کشور ثروتمند ایران تخریب کرده است دیده نمی شود؟؟؟!!!

  • به خبر فوری در باره موضوع:/ خودکشی ۶ کارگر یک کارخانه/در پتروشیمیِ چوار چه خبر است؟/ یکشنبه 03/10/1402
    ---
    این خودکشیها بخشی از قربانیهای سیاست اقتصادی سر تا پا غلط دلار گرا با حذف ارز ترجیحی از زندگی و معیشت اکثریت ملت است که با نابود کردن ارزش پول ملی بیرحمانه گریبان گیر این اکثریت زیر خط فقر شده و علی رغم پیامدهای فاجعه باری که این سیاست اقتصادی برای کشور و نظام و انقلاب دارد هیچ نشانه اصولی امیدوار کننده جدی و سازمان یافته ؛ نه نزد حکومت و نه نزد مسئولان نظام از لغو این سیاست مردم ستیز که زندگی و دیانت و اخلاق و روابط اجتماعی همه ملت را در کشور ثروتمند ایران تخریب کرده است دیده نمی شود؟؟؟!!!

  • به بولتن نیوز در باره خبر:/ می‌ گفتند، روسری سخت است، نظام هم با آن‌ها راه آمد؛ اما به همین راضی نیستند / سه شنبه 28/09/1402
    ---
    انصاف و دفاع از اکثریت محروم در ایران کجایند؟!
    ---
    دو سوم جمعیت ملت ایران ثروتمند در نتیجه سیاستهای غرب گرای دولت و حذف خود سرانه و بی هیچ توجیه علمی ارز ترجیحی از زندگی و معیشت آنان و مسکوت گذاشتن طرح اقتصاد مقاومتی عدالت محور و نابود کردن ارزش پول رایج کشور تا سطح فقیر ترین کشورهای جهان به زیر خط فقر برده شده و به صدقه خور تبدیل گردیدند ؛ أما آقای مطهری و هم قطاران او از مجلسیان و غیر مجلسیان از اطیاف مختلف تا کنون در مقابل این وضعیتی که همه جانبه فاجعه آفرین است هیچ اعتراض علمی و تحلیلی درست گره گشا به دولت نمی کنند بلکه در دفاع از منافع شخصی و گروهی چها که نمی کنند و چها که نمی گویند و چگونه این اکثریت بی پناه را بی دفاع رها می کنند!!!

  • به خبر گزاری صدا و سیما در باره موضوع :/ همکاری مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم با جدیت ادامه پیدا کند/ چهارشنبه 15/09/1402
    ---
    آقای خطیب ؛ وزیر محترم اطلاعات ؛ مسئولان وزارتخانه شما با پایه گزاران حذف ارز ترجیحی از زندگی و معیشت مردم که همراه با حذف طرح اقتصاد مقاومتی ارزش پول ملی را نابود کرند و دو سوم ملت را به زیر خط فقر بردند تا کنون خداپسندانه چه کردند؟!

  • به خبر فوری در باره موضوع:/ شلیک با تفنگ استیضاح برای بقای قالیباف؟/ یکشنبه 19/09/1402
    ---
    ضرورت تضمین انتخابات مجلس جدید با امانت داری
    ---
    اگر سلامتی شمارش آرا در انتخابات مجلس شورای جدیداز دخل و تصرف بدون هیچ مصلحت اندیشی ؛ خداپسندانه با أمانت داری تضمین گردد تقریبا هیچ یک از نمایندگان مجلس کنونی برای راه یافتن به مجلس جدید ، با توجه به ناکار آمدی این مجلس در مقابله با اقتصاد غرب گرای دلار محور عدالت ستیز سر تا پا خطا که در ایران ثروتمند دو سوم ملت را به صدقه خور تبدیل کرد و به زیر خط فقر برد ، رأی نخواهد آورد .

  • به بولتن نیوز در باره موضوع:/ حقوق و دستمزد با هزینه‌های زندگی همخوانی ندارد / پنجشنبه 09/09/1402
    ---
    آمار نادرست اقتصادی ستم بزرگی است در حق اکثریت ملت
    ---
    جناب آقای آرمان حاجیان فرد کارشناس محترم مسائل اقتصادی!!! ناتوانی در تأمین نیازهای حیاتی و معیشتی زندگی نه افراد بلکه اکثریت ملت را زمین گیر کرده است .
    با حذف ارز ترجیحی و بی ارزش شدن پول ملی که هیچ تناسبی با گردش مثبت ثروتهای کلان طبیعی موجود در کشور ندارد و تمرکز ظاهری دولت کنونی بر برنامه های عمرانی و نادیده گرفتن ضرورت تأمین و تضمین شرافتمند و عزتمند نیازهای حیاتی و معیشتی اکثریت مطلق جمعیت مردمی کشور همراه با سیر صعودی روز مره و بی بند و بار قیمتهای همه این نیازها که هیچ توجیه علمی متناسب با ثروتهای کلان کشور ندارد ؛ هشتاد در صد از کل جمعیت مردمی کشور را زیر خط فقر برده و با اصرار دولت کنونی بر نادیده گرفتن طرح اقتصاد مقاومتی عدالت محور رهبر انقلاب و اصرار آن بر پیاده کردن اقتصاد سرمایه داری بازار عرضه و تقاضا با نادیده گرفتن ضرورت تنظیم عادلانه صادرات و واردات کالا ؛ بی رحمانه زجر جانکاه زندگی فقر آفرین را به این اکثریت تحمیل کرده و روز به روز این زجر را بیشتر می کند .

  • به پایگاه رسانه روشنگری در باره موضوع:/ چرا همتی حقایق و بدیهیات علم اقتصاد را نادیده می‌گیرد؟/ جمعه 19/08/1402
    ---
    پیاده کردن اقتصاد سرمایه داری غرب در ایران خیانت به انقلاب اسلامی است
    ---
    اگر منظور از علم اقتصاد ؛ مکتب ضد بشری اقتصاد سرمایه داری غرب است ؛ این مکتب هرگز با اقتصاد انسانی عدالت محور مکتب انسان ساز اسلام هیچ سنخیتی ندارد .
    در ایران انقلاب اسلامی هرگز نباید اجازه داد با تلاش مذبوحانه مرموز عده ای غرب گرا ؛ اقتصاد سرمایه داری ضد بشری غرب پیاده شود و ارزش پول ملی ایران ثروتمند را با فقیر کردن دو سوم جمعیت مردم کشور و با قصدی پلید در تضاد با واقعیتهای بسیار امید وار کننده اقتصادی ثابت موجود در کشور با توطئه به زیر صفر ببرد .
    این توطئه شوم پلید در حقیقت با هدف پیاده کردن منویات تخریبی دشمنان از مستکبران جهانی و صهیونیستها برای نابود کردن آرمانهای مقدس این انقلاب ، مصرانه و با قصد می خواهد تمام دستاوردهای مثبت و سازنده انقلا و نظام را که در طول بیش از چهل سال از عمر پر برکت انقلاب با برکت خون صدها هزار شهید فداکار از عزیزترین فرزندان ملت ایران به دست آمده نقش بر آب و نابود کند .
    ایران در حال حاضر با لطف خداوند منان با داشتن ثروتها کلان طبیعی و از نظر نیروی انسانی و ویژگیهای راهبردی جغرافیای سیاسی خود و با در گردش بودن مثبت همه این ثروتها یکی از ثروتمند ترین کشورهای منطقه و جهان است ولی بعلت داشتن سیاستهای مستقل و آزاده انقلابی مثبت و سازنده توسط دشمنان مذکور همیشه هدف توطئه پلید تخریب بوده است .

  • به بولتن نیوز در باره خبر:/ واکاوی نسبت ارز ترجیحی با مساله عدالت اجتماعی/ سه شنبه 09/08/1402
    ---
    ماله کشی اقتصاد فقر آفرین دولت کنونی!!!
    ---
    ماله کشی برنامه اقتصادی فقر آفرین ضد مردمی دولت کنونی که دسترسی اکثریت مردم به نیازهای زندگی خود را به آرزوی دست نیافتنی و به حسرت تبدیل کرده است ؛ با اصرار بر مردمی نامیدن این دولت چه اهداف مرموزی را دنبال می کند؟!
    این دولت با نابود کردن ارزش پول ملی ایران که ثروتمندترین کشور منطقه است و با بردن قیمتهای همه نیازهای حیاتی و معیشتی مردم به بالا ترین سطح در منطقه و جهان و با به زیر صفر بردن ارزش پول رایج کشور به کمتر از سطح فقیرترین کشورهای جهان ؛ چه اهدافی را دنبال می کند که شایسته باشد آن را با مباهات مردمی نامید؟!
    این دولت با بی توجهی مرموز به ضرورت اجرای کامل و سازمان یافته طرح عدالت محور اقتصاد مقاومتی خودکفای رهبر فرزانه انقلاب ؛ اکثریت مردم بی پناه را فقیر تر کرده و با صدقه بخور کردن آنان عزت و شرافت انسانی آنان را پایمال نموده و دست رسی این اکثریت را به همه نیازهای حیاتی و معیشتی به آرزوی دست نیافتنی و به یک حسرت همیشگی تبدیل کرده است و هیچ خم به ابرو نمی آورد!!!
    این دولت بی محابا و بی هیچ توجه به پیامدهای شوم و خانمان بر افکن طرحهای اقتصاد ضد مردمی خویش بیرحمانه و با اصراری مرموز بی توجه به اراده حکیمانه رهبر انقلاب ؛ طرحهایی را ادامه می دهد که بجز فقیر تر کردن این اکثریت بی پناه و نابود کردن اخلاق خوب و وفاداری و امانت داری آنان هیچ بازده مثبت و سازنده برای کشور و نظام نخواهد داشت .
    جلو گیری از صدور حکم حکومتی رهبر انقلاب برای استیضاح و عزل این دولت در ازای اصرار و لجاجت مرموز و براندازانه ای که به ادامه طرحهای اقتصادی فقر آفرینی که اجرا کرده است دارد ؛ بی تردید مکمل توطئه ادامه ی این طرحهای بیرحمانه فلاکت بار ضد مردمی است و این جلوگیری با هیچ منطق و ضابطه شرعی و عقلی برای ملت ، بجز برای یک مشت سرمایه دار زالو صفت بی درد از خدا بی خبر ، هرگز قابل درک نیست!!!

  • در اروپای متحد گوجه فرنگی کیلوئی صه یورو. قبل از تابستان تا هفت یورو رسید *.
    فرض کنید بجای این ادعاهای الکی روزی ده کیلو گوجه فرنگی صادر کرده بودید ...
    بنابراین حقارت خود را با پرخاش به دیگران مخفی نکنید.
    * میتوانید صفحه تبلیغات فروشگاه ها در هر جای دنیا را برسی کنید

  • حماقت مقایسه وضع اقتصادی مردم ایران با مردم اوروپا!!!/ پنجشنبه 11/08/1402
    ---
    آیا ارزش پول ملی را دولتها در اروپا به زیر صفر برده و یا سران این دولتها ادعای پیروی از عدالت اسلامی را دارند که قیمتهای این کشورها را با ایران ثروتمند ما که دولت اکثریت مردم آن را برای پیاده کردن شهرت طلبیهای خود از دست رسی به همه نیازهای حیاتی و معیشتی محروم کرده و و عزت و شرافت انسانی این اکثریت را با به صدقه خور تبدبل کردن آنان در حال برخور دار بودن کشورشان از همه ثروتهای خدا داده در گردش پایمال کرده است؟؟؟!!!
    دلهای دردمند ده ها میلیون محروم این اکثریت وفادار پر از آه و ناله و نفرین است که شما تازه به دوران رسیده از خدا بی خبر خود را از آن به خواب غفلت سپرده اید و زمانی آگاه خواهید شد که خدا شما را از همه نعمتهای خود محروم کند .

  • طبق معمول سنواتی نگرفتی. اگر حماقتی روی داده باشد در عجله در پاسخ بدون توجه به محتوا است.
    صحبت بر سر این بود که اگر هزار کیلو لیمو شیرین در ماه به اروپا ارسال کنید بنگاه دار بشما دو هزار یورو بابت قیمت در ماه پرداخت خواهد کرد. یعنی ماهی ...؟
    پس اگر فقری هست در تفکر ماست . تنبلی ، پر ادعائی ، زیاده خواهی و شعار معیشت مردم را دادن یعنی نان فقرا را خوردن و آروغ اغنیا را زدن است.
    لطفاً با جناب دکترت مشورت کن.
    قَالُوا سَلَامًا . الفرقان ‎﴿٦٣﴾

  • پوزش 02/8/10 ساعت 16:30

    عدد " سه " صحیحی است

  • به بولتن نیوز در باره خبر:/ واکاوی نسبت ارز ترجیحی با مساله عدالت اجتماعی/ سه شنبه 09/08/1402
    ---
    ماله کشی اقتصاد فقر آفرین دولت کنونی!!!
    ---
    ماله کشی برنامه اقتصادی فقر آفرین ضد مردمی دولت کنونی که دسترسی اکثریت مردم به نیازهای زندگی خود را به آرزوی دست نیافتنی و به حسرت تبدیل کرده است ؛ با اصرار بر مردمی نامیدن این دولت چه اهداف مرموزی را دنبال می کند؟!
    این دولت با نابود کردن ارزش پول ملی ایران که ثروتمند ترین کشور منطقه است و با بردن قیمتهای همه نیازهای حیاتی و معیشتی مردم به بالا ترین سطح در منطقه و جهان و با به زیر صفر بردن ارزش پول رایج کشور به کمتر از سطح فقیر ترین کشورهای جهان ؛ چه اهدافی را دنبال می کند که شایسته باشد آن را با مباهات مردمی نامید؟!
    این دولت با بی توجهی مرموز به ضرورت اجرای کامل و سازمان یافته طرح عدالت محور اقتصاد مقاومتی خود کفای رهبر فرزانه انقلاب ؛ اکثریت مردم بی پناه را فقیر تر کرده و با صدقه بخور کردن آنان عزت و شرافت آنسانی آنان را پایمال نموده و دست رسی این اکثریت را به همه نیازهای حیاتی و معیشتی به آرزوی دست نیافتنی و به یک حسرت همیشگی تبدیل کرده است و هیچ خم به ابرو نمی آورد!!!
    این دولت بی محابا و بی هیچ توجه به پیامدهای شوم و خانمان بر افکن طرحهای اقتصاد ضد مردمی خویش بی رحمانه و با اصراری مرموز بی توجه به اراده حکیمانه رهبر انقلاب ؛ طرحهایی را ادامه می دهد که بجز فقیر تر کردن این اکثریت بی پناه و نابود کردن اخلاق خوب و وفاداری و امانت داری آنان هیچ بازده مثبت و سازنده برای کشور و نظام نخواهد داشت .
    جلو گیری از صدور حکم حکومتی رهبر انقلاب برای استیضاح و عزل این دولت در ازای اصرار و لجاجت مرموز و بر اندازانه ای که به ادامه طرحهای اقتصادی فقر آفرینی که اجرا کرده است دارد ؛ بی تردید مکمل توطئه ادامه ی این طرحهای بی رحمانه فلاکت بار ضد مردمی است و این جلوگیری با هیچ منطق و ضابطه شرعی و عقلی برای ملت ، بجز برای یک مشت سرمایه دار زالو صفت بی درد از خدا بی خبر ، هرگر قابل درک نیست!!!

  • تلخترین شوخی جانکاه دولت با اکثریت بی پناه ملت/ دوشنبه 01/08/1402
    ---
    شیوه برخورد دولت آقای رئیسی با قربانیان بی پناه سقوط بی سابقه ارزش پول ملی که اکثریت بی پناه جمعیت مردم ایران ثروتمند را با حذف ارز ترجیحی زمین گیر کرده ؛ این اکثریت را به صدقه خور تبدیل نموده و دسترسی این اکثریت را به نیازهای ضروری زندگی و معیشت با حذف این ارز به یک آرزوی دست نیافتنی مبدل ساخته است .
    این شیوه سر تا سر غلط که هیچ اثری از عدالت در آن نیست ادعای مردمی بودن این دولت را به تلخترین شوخی جانکاه پر از شماتت علیه این اکثریت تبدیل کرده است .
    اکثریت بی بضاعت و بی پناه مردم ایران که کشور خود را مال مال از ثروتهای طبیعی خدا داده بی شمار می بینند با اصرار دولت کنونی بر ادامه این شیوه ناامید کننده ؛ عزت و شرافت انسانی خود را تنها قربانی این شیوه می یابند .
    دقت کنیم این اکثریت که در وفا داری و فدا کاری در راه دفاع از انقلاب اسلامی و کشور و نظام همیشه سهم بر تر را داشته است با ادامه چنین شیوه ی دولتی محرومیت آفرین و تهی بودن اندیشه های دولت از هر حرمتی برای عزت و شرافت این اکثریت بی پناه ؛ رفته رفته در آینده با افزایش ناامیدی در مقابل ادامه نادیده گرفته شدن عزت و شرافت انسانی خود به چه عنصری تبدیل خواهد شد؟!
    در تمام اندیشه های سیاسی عادلانه رهبر فقید انقلاب اسلامی امام خمینی ( ره ) هرگز پیاده کردن چنین شیوه فاجعه آفرین اقتصادی وجود نداشت که اقلیتی از دولت مردان و سرمایه داران ؛ مالک همه ثروتهای خدا داده کشور شوند و اکثریت فداکار ملت از نعمتهای الهی با تجاوز این اقلیت دنیا پرست همیشه محروم بماند و عزت و شرافت انسانی این اکثریت از راه به صدقه خور تبدیل کردن آنان نادیده گرفته شود!!!
    چرا و با چه دلیل از حقیقتهای قرآن و عقل دولت با بی تدبیری با قصد یا بی قصد با وجود این همه ثروت و نعمت خدا داده پایدار در کشور در برنامه ریزیهای خود این اکثریت بی پناه که ستون استوار وجود و بقا و دوام کشور و نظام را تشکیل می دهند نادیده می گیرد و از زندگی و معیشت و آسایش و آرامش شرافتمندانه و عزتمند همیشه محروم می سازد و هیچ سهم عادلانه ثابتی را از این نعمتهای الهی فراوان در برنامه های خود برای آنان تعیین نمی کند؟!

  • مبارزه با ستم و حق کشی در همه جا نباید فراموش شود/ پنجشنبه 27/07/1402
    ---
    آقای رئیس جمهور!!! ما ایرانیان وفادار به انقلاب اسلامی همه دشمن رژیم غاصب ددمنش نسل کش صهیونیستی و دشمن حامیان و نوکران مزدور این رژیم ضد بشر و مدافع حقوق غصب شده مردم مظلوم فلسطین هستیم و آماده ایم در راه نابود کردن این رژیم سفاک و رفع مظلومیت از برادران عزیز فلسطینی خود که بیش از هفتاد سال است ددمنشترین جنایتهای این رژیم نسل کش را تحمل کرده اند جان خود را محض رضای خدا فدا کنیم .
    شما آقای رئیس جمهور که در تظاهر به دفاع از مردم مظلوم فلسطین خوب انشا می خوانید آیا فراموش می کنید که با نابود کردن ارزش پول ملی مردم ایرآن که ثروتمندترین کشور منطقه است و به صدقه خور تبدیل کردن و به زیر خط فقر بردن و با پایمال کردن عزت انسانی اکثریت انقلابی بی پناه این مردم با حذف ارز ترجیحی از نیازهای حیاتی زندگی و معیشت این مردم بی بضاعت با بی خیالی به چه ظلم و بی انصافی بزرگی در حق این مردم که ستون استوار بقا و پایداری کشور و نظام و صاحبان اصلی همه ثروتهای خدا داده طبیعی کشورند اقدام کرده و چگونه این ظلم را با اصراری مرموز علیه این مردم خدا پرست ادامه می دهید؟!
    آقای رئیس جمهور!!! آیا می دانید این ظلم و بی انصافی بزرگ بی سابقه چه پیامدهای شوم تخریبی بر ایمان و دین و اخلاق و پاک دامنی این اکثریت مظلوم بی پناه خواهد داشت؟!

  • درمان اصلی رنج جانکاه اکثریت ملت چیست؟ً!/ پنجشنبه 13/07/1402
    ---
    تا زمانی که وزیر اقتصاد و سایر مدیران اقتصاد دولتی بی هیچ بازخواست و بی مجازات آزادند ارزش پول ملی ایران ثروتمند را در قعر دره سقوط نگه دارند و بتناسب این ثروتهای خداداده طبیعی کلان در گردش موجود در کشور تعادل نبخشند و به سطح ارزش این پول در دهه هشتاد بالا نبرند ؛ هیچ درمان دیگری رنج همیشگی جانکاه معیشدت و زندگی اکثریت بی پناه ملت را که با صدقه خور کردن آنان از عزت و شرافت انسانی محروم شده اند تسکین نمی بخشد!!!

  • تحت عنوان نظران سه بار عناو راه حل درست ... را تکرار کرده اید ! چرا؟

  • راه حل درست اقتصادی چیست؟!/ دوشنبه 27/06/1402
    ---
    آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی این خطاب به شما و کلیه اقتصاد دانان دولتی و رئیس جمهور است : اگر صادقانه و عالمانه متناسب با پشتوانه ثابت ثروتهای کلان ملی و راهبردی بی نظیر موجود در کشور ؛ ارزش پول ملی را به قیمت حقیقی خود بالا نبرید ؛ هیچ یک از اقدامات شما هیچ دردی را از ملت دوا نمی کند .
    شما با در اختیار داشتن ثروتهای کلان خدا داده ملی طبیعی و انسانی و راهبردی در کشور با اوضاع آشفته فلاکت بار و عزت زدا که برای زندگی و معیشت و اخلاق اکثریت زیر خط فقر ملت ایجاد کرده اید اگر به تصحیح ارزش پول ملی در سطح ارزش آن در اوایل دهه هشتاد نپردازید ؛ هیچ اقدام دیگری بنام کمک به اقتصاد کشور تاثیر مثبت و سازنده و شرافتمندانه برای این اکثریت فقیر زجر دیده نخواهد داشت .
    تحریمهای قارون زا را برای بی تفاوتی خود نسبت به مشکلات جان کاه اکثریت بی دفاع ملت در این چند سال اخیر بهانه نکنید که با این همه ثروت ثابت فعال در کشور هرگز این بهانه باور پذیر نیست بلکه به تمسخر گرفتن عقل ملت است!!!

  • نوشتید مشکلات جان کاه اکثریت... چند روز پیش عکسی در روزنامه ها دیدم که چند ملیون خودرو سپر به سپر در مسیر شمال بودند !

  • دوست عزیز ( میهمان ) خواهشاً دو مطلب تحت عنوان " پهلوان باشیم " و " تقدیم به جهاد گران " را در پائین همین صفحه بخوان .
    ضمناً از تکرار حرفهای کلی هم اجتناب شود * ، اگر موردی را بعنوان راه حل می دانیم دقیق بفرمائید برای نمونه اگر ما گلخانه در سیستان ایجاد کنیم چنین و چنان ...
    * اگر مس در ایران را با کیمیاگری تبدیل به طلا کنیم و ارزش ریال بالا خواهد رفت اینکه نشد راه حل.

  • پاسخ سر بالایی شما قارونهای بی رحم را ؛ اکثریت زجر دیده ملت که عزت و شرافت آنان را زیر پا گذاشته اید با یاری خداوند قهار خواهد داد .

  • مهمان 01/10/19 ساعت 09:58

    حل معضل اقتصادی ایران ثروتمند در مکتب ضد بشری اقتصاد غرب نیست!!!
    ---
    باید به رئیس جدید بانک مرکزی ایران آقای محمد رضا فرزین تفهیم کرد که راه حل معضل اقتصادی ایران در مسکوت گذاشتن طرح اقتصاد مقاومتی عدالت محور و خود کفای رهبر انقلاب است و نه در تزهای ضد بشری مکتب اقتصادی غرب ؛ که دولت کور کورانه از آن پیروی می کند و ده ها میلیون از خانواده های بی پناه ایران ثروتمند را با گره زدن ارزش پول ملی به دلار آمریکا صدقه خور و زمین گیر کرده است .
    مسکوت گذاشتن طرح اقتصاد مقاومتی بزرگ ترین خیانت بخشش ناپذیر در حق ملت و دین و نظام دینی کشور است .

  • دولت مردمی باید بی تبعیض و عالمانه مردم دار باشد
    ---
    لطفا برای حل مشکلات جانکاه ده ها میلیون از اکثریت بی بضاعت ملت ، عالمانه و قانون مند و ضابطه مند و عادلانه و عالمانه فکری بکنیم .
    با تشخیص برنامه های درست و با روشهای علمی ضابطه مند و قانونمند و شرعی بی هیچ گونه تبعیض و با نهایت صداقت و امانت داری و از خود گذشتگی باید برنامه ریزی بنماییم .
    برای حفظ عزت و آبرو و سلامتی و امنیت روحی و روانی و اخلاقی این ده ها ملیون هم وطن که همه چیز را باخته اند بجای صدقه خور کردن آنان ؛ محض رضای خدا با این همه ثروتهای طبیعی که خدا در کشور در اختیارمان گذاشته است باید با جدیت تمام و پیش از این که فرصت از دستمان برود و همه چیز را ببازیم؛ با تدبیر و تهیه ی برنامه های کار آمد بی وقفه تلاش کنیم .
    با این همه ثروتهای کلان گران بهای خدا داده ی موجود در جای جای کشور با روی آوردن صادقانه و ضابطه مند به اقتصاد مقاومتی عدالت محور خود کفا و شتاب در رهایی بخشیدن به اقتصاد خویش از یوغ و اسارت دلار آمریکا و خروج از برنامه نسخه پیچیهای مکتب انسان ستیز اقتصاد سرمایه داری غرب باید اولویت اول دولت مردم گرا باشد .
    اگر خواهان پیروزی شکست ناپذیر هستیم باید عزت و رفاه مشروع اکثریت ملت را محض رضای خدا با اقدامهای صادقانه ی همیشگی تامین و تضمین کنیم تا خداوند مطابق با وعده ی تخلف ناپذیر خود یاری و پیروزی و عزت ما را در دنیا و رستگاری ما را در آخرت تامین و تضمین کند .

  • تشخیص حقیقت ادعای مردمی بودن بین صداقت و خیانت
    ---
    هیچگاه دولتهای مردمی ؛ ملت و نظام مردمی خویش را در هیچ جنبه ای از جنبه های مدیریت کشور با اصرار به پای اهداف خصمانه ی دشمنان بیگانه قربانی نمی کنند .
    بطور مثال اگر دولتی با ادعای مردمی بودن ارزش پول ملی کشور خود را با وجود ثروتهای کلان طبیعی در کشور خویش با زیر صفر رساندن ارزش این پول ؛ قربانی قیمت دلار آمریکای استعمار گر کند این ادعا بجز یک ادعای پوچ و بی اساس و همسویی عمدی یا جاهلانه با آمریکا بر ضد ملت در هموار سازی عمدی یا جاهلانه زمینه برای بر اندازی نظام بنفع آمریکا بی تردید چیز دیگری نمی تواند باشد!!!
    چنین دولتی که در لباس خودی است یا برای بر قراری اقتصاد مقاومتی خود کفای عدالت محور ؛ سواد اقتصادی ندارد یا با بیگانگان استعمار گر و با دشمنان ملت و دشمنان نظام مردمی خویش در راستای براندازی و ایجاد تغییرهایی ضد استقلال و ضد اصول حاکمیت مشروع ملی در قانون اساسی کشور خویش دانسته یا ندانسته با این دشمنان هم سویی می کنند .
    این گونه دولتها که در لباس خودی با خطاهای بزرگ اقتصادی خود دانسته یا ندانسته زمینه ی بر اندازی نظام را هموار می سازند از دشمنان بیگانه ی بر انداز خطر ناک تر اند .
    خطای نابخشودنی است کشوری که بنام اسلام قیام و انقلاب کرده و صدها هزار شهید از عزیز ترین فرزندهای وفا دار خود را داو طلبانه فدای این انقلاب کرده است ؛ اقتصاد خود را با پیروی از تزهای مکتب انسان ستیز سرمایه داری غرب با پشت کردن به اصول عدالت محور اقتصاد خود کفای مقاومتی و با داشتن ثروتهای کلان طبیعی خدا دادی که در منطقه ی خود بی نظیر اند ؛ این انقلاب مردمی را دانسته یا ندانسته قربانی اقتصاد ضد بشری مکتب سرمایه داری غرب کند!!!

  • اهداف حقیقی اغتشاشهای اخیر ایران چیست و عاملان اصلی اغتشاشها کیستند؟!
    ---
    این روزها بهترین و ساده ترین راه منطقی برای شناخت حقیقت اغتشاشهای خونین و ویرانگر در ایران ؛ همان شناخت اهداف تخریبی و آزمندانه ی چپاولگری طرفهایی است که سینه چاک تشویق این اغتشاشها هستند یعنی صهیونیست و استعمار گران آمریکا و غرب و نوکران آنان از شیوخ و حاکمان مرتجع عرب که دست نشانده ی این استعمار گران اند و انقلاب ایران اهداف خائنانه ی چپاولگری آنان را رسوا کرده است .
    اهداف آشکار و اعلام شده ی دشمنی حد اقل چهل ساله این طرفهای همیشه قاتل و ویرانگر علیه ایران ؛ علیه اکثریت ملت ایران است که برای رهایی از آثار شوم این اهداف ویرانگر انقلاب کرد و صدها هزار شهید از عزیز ترین فرزندان خود را برای این رهایی داو طلبانه نثار این انقلاب نمود .
    هزار افسوس دولت جدیدی که در ایران ثروتمند مدعی مردم داری است خود با تشدید تنگناهای جانکاه علیه ده ها ملیون از مردم انقلابی بی پناه این مرز بوم با قربانی کردن ارزش پول ملی بپای دلار آمریکا خود ، جاهلانه یا خائنانه با اصرار بر پیاده کردن بی رحمی عجیبی علیه این ملت ؛ آتش بیار این اغتشاشها و افزایش نا رضایتها در کشور با سران بیگانه ی اغتشاش گری همسو شده و دانسته یا ندانسته هدف پلید بد نام کردن دین و مذهب و نظام و رهبری را در ایران دنبال می کند!!!
    بقای اوضاع فاجعه باری که دولت با نابود کردن عمدی ارزش پول ملی در ایران ثروتمند ایجاد کرده است بدون خارج کردن اقتصاد کشور از اسارت مکتب ضد بشری اقتصاد سرمایه داری غرب و بدون جای گزین کردن عالمانه و قانون مند و ضابطه مند آن با اقتصاد مقاومتی عدالت محور خود کفا در توزیع عادلانه ی ثروتهای ملی میان نیازهای حیاتی کشور و مردم ؛ روز به روز به اغتشاشها که هدف حقیقی صهیونیست و استکبار برای نابود کردن اهداف انسان دوستانه ی انقلاب مردمی ایران ؛ بیشتر دامن می زند و راه برون رفت از فجایعی را که با اصرار اقتصاد دانان دولت بر ادامه ی برنامه های تخریبی و ویرانگر دشمنان علیه ایران ایجاد شده اند ؛ دشوار و دشوار تر خواهد ساخت و بی تردید زمینه ی بر اندازی را هموار خواهد کرد .

  • ادعای مردمی بودن رئیس جمهور ودولتش را راستی آزمایی کنید
    ---
    نظر 80 در صد از ملت که زیر بار جانکاه گرانیهای چهار صد در صدی ایران که ثروتمند ترین کشور منطقه است و عمدا توسط دولت رئیسی با فاجعه بار ترین شیوه ی بی ضابطه ی علم ستیز قربانی دلار آمریکا می شوند و روز به روز پول ملی آنان بی هیچ تناسبی با ثروتها و داراییها کلان کشور به ته دره ی ورشکستگی سقوط می کند این است که ادعای پر طمطراق مردمی بودن این دولت باید با باز گرداندن ارزش پول ملی بتناسبی عادلانه و منطقی و منضبط به سطح بهای خود در اواسط دهه ی نود قرن گذشته بی هیچ تعلل راستی آزمایی گردد .
    اگر این راستی آزمایی همراه با عادلانه ساختن ارزش پولی ملی آشکار و علنی در مقابل مردم انجام نگیرد و به اثبات نرسد ؛ ادعای مردمی بودن دولت رئیسی ، طبق همه ی محاسبات و آمارهای علمی ؛ ادعای پوچ و کذب محض است .
    بقای این دولت با بقای فاجعه بار ترین و ضعیت معیشتی که برای 80% مردم بی بضاعت از جمعیت ملت ایجاد کرده است بجز هموار سازی زمینه ی بد نامی و منفوریت برای کشور و نظام و پیامدهای شوم خانمان بر افکن این منفوریت هیچ بازده دیگری نخواهد داشت .

  • این عدد هشتاد در صد را از کجا آوردی؟ هشتاد در صد هشتاد ملیون میشِ شصت و چهار ملیون ، یعنی با محاسبه زن و بچه و پیر و جوان شانزده ملیون در طول کمتر از دو سال دولت رئیسی به فاجعه نرسیده! پس چطور برای یک راهپیمائی بیست و پنج ملیون فقط در کرمان حاضر شدند؟

    البته ارزش ارز مورد ذکر شما از ارزش کاغدی که رویش چاپ شده کمتر است ( منبع منهتن تابلوی برقی ). اما ببینیم که این ارز در روز ورود رئیسی چند بودو امروز چند است و تفاوت در مقایسه با ورود و خروج نا مبارک حسن روحانی فریدون نشان.لذا بی انصافی استکه در این روز هائی که حتی بی بی سیِ چهار صد سال بدهکار بما بر خلاف سنت موذیگریش شمشیر از رو بسته ، چنین رایج/شایعه کنیم . البته شاید هم انگیزه ای دیگر درپشت منطق شما است!

    خود شما اگر از وضع موجود ناراضی هستی باید چاره بیاندیشی . می توانی در شهر کوچکتر و ارزانتر ساکن شده و از تمام وقتی که در راه های بی پایان خیابانهای کلان شهر ها تلف می کنی و دود میخوری و آلودگی جسمی و روحی و محیطی و اجتماعی تولید ، فرصت بسازی برای تربیت باقیات صالحات و تفکر و مطالعه و عبادت و ساعات خوش با خانواده ...
    رئیسی وارث تهرانی استکه شاید بیست ملیون سکنه دارد. اینها در دوران یکسال و نیمه رئیسی که نیامده اند.تولید مفید این مردم چیست؟ تولیدی جز زباله ، دود ، آلودگیهای اجتماعی ... دارند؟ کدام درخت گردو را گاشته یا کدام مرغی را برای تولید تخم مرغ پرورش داده اند؟ اما تلفن همراه را دارند و شکایت از نداشتن غذا می کنند! *
    در روز های تعطیل جاده های شمال یکطرفه می شود ، اما استدلال های مخالف همه در حول و حوش ارز دشمن و قیمت خودرو محدود می شود ، مثل خود شما که البته پیچیده تر از این حرفها نوشتید.
    سنتاً ما ملتی هستیم که پدران ما می گفتند و معتقد بودند و عمل می کردند : " گوشت پای خودمون رو میخوریم اما منت قصاب رو نمی کشی " . این تفکر کجا و عملکرد شما کجا؟
    لباس تن بچه هائی که با فعال کردن طغیانهای جوانی توسط دشمن اخلی و خارجی سنگ پرتاپ کردند و حتی آدم کشتند تقلید از غرب می کنند ( در لباس ، در خواسته ها ، در انتخاب هنر ، ... ) ، اما شما چرا ؟ کسانی که شروع کردند و همین امروز مزدشان را گرفته و با خانواده به ینگه دنیا تشریف بردند ( صد هزار مرتبه شکر این تازه بدوران رسیده از خود راضی کجا پوریای ولی و تختی و موحد ... کجا؟ تاریخ بخوانید در اول انقلاب از موحد خواستند سرمربی کشتی ینگه دنیا بشِ. ببینید چه جوابی داد). می خواهید از ینگه دنیا تقلید کنید ، بسیار خوب ، حرف حساب رو از همه می پذیریم حتی اگر جان اف کندی باشد: " نپرسید که ایالات متحده برای شما چه کرده، بگوئید شما برای کشور چه کرده اید"
    هین سئول رو مردانه جواب بده تا بعد...

    * گزارش تکان دهنده شرق از معاوضه لوازم شخصی با غذا
    پارسینه: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

    **بعضی آمار ( بیکاری ، فساد ، تجاوز ، ... فیلمها و آمارش را جستجو کنید ) مدینه فاسده جوجه های تازه از تخم درامده را برای همین روشنگری ارسال کرده بودم. ببینید در همین امسال پلیس چند صد نفر انسان بی سلاح را به رکبار بسته یا زیر زانو خفه کرده. بیدار بشید اگر وابسته نیستید.

  • رفتار فاجعه آفرین اقتصاد دانان دولتی چه پیامدی خواهد داشت؟!
    ---
    در ایران که با ثروتهای کلان طبیعی و علمی خدا داده ی خود ثروتمند ترین کشور خاور میانه است ؛ اصرار اقتصاد دانان دولت رئیسی با هرچه تنگ تر کردن عرصه ی زندگی با گرانیهای 400 در صدی بر 80 در صد از جمعیت مردمی بی بضاعت کشور و با به حضیض فرو بردن ارزش پول ملی ؛ نشان می دهد این اقتصاد دانان عزم خود را جزم کرده اند همسو با اهداف دشمنان ایران و نظام اسلامی همه ی ملت را به شورشیان بر انداز ملحق سازند تا ملت ایران حد اقل تا صد سال دیگر نتواند در مقابل این دشمنان جنایتکار چپاول گر قد علم کند!!!

  • میهمان و ناظر عزیز سلام علیکم.
    همه موارد ذکر شده در زیر را با دقت و در بعضی موارد چند بار خواندم ( تعقیب جملات بسیار طولانی برای حقیر مشکل است). بشما برای این دشمنی عمیق با آن ارز ورشکسته تبریک می گویم.
    یکی از موارد نادری که در اقتصاد می دانم رابطه عرضه و تقاضاست.
    یکی از موارد نادری که در سیاست می دانم اینکه اگر فرد الف تصور کند که فرد ب دارای قدرت است، ب بدون هیچ دلیلی صاحب قدرت می شود.
    بدهی گاوچرونها بقدری زیاد استکه لغتی برای آن تا بحال تعین نشده و تعداد صفر ها بقدری که در تابلوی ( بیلبورد ) در منهتن جا نمی گیرد و هر لحظه بسرعت سرسام آوری اضافه می شود.
    اگر نظرات را در روزنامه ها تعقیب کنید فارس یا مهر یا جهان... اغلب از گرانی این ارز ورشکسته صحبت می کنند و همه امور را با آن مرتبط می دانند. این یعنی تزریق قدرت و شخصیت به این ارز ورشکسته. حتی روزنامه های معروف به حزب الهی بودن تصاویر بسیار زیبائی از این ارز ورشکسته منتشر و ارقام مختلف کشور رابه این ارز تبدیل می کنند. در حالی که آنها سپاه اسلام را در فهرست سیاه قرار می دهند ما به یکی از پنج ستون قدرت شیطان بقیمت انرژی خود تنفس مصنوعی داده و خود را خسته می کنیم.
    لذا همت شما عزیزان در جهت تغیر ذهنیت کاذب عوام باشد. این در قدرت هیچ دولتی نیست بلکه در توان روشنفکران و محتشمان است ، کسانی که قدرت ندارند اما نفوذ دارند.
    عامل مزاحم بعدی دلال است که با عدم درک شرایط ، شاخه زیر پای خود و همه مردم را ارّه می کند. این انگل در همه طبقات و مشاغل ریشه دوانده و مبارزه را مشکل کرده. بیاد دارید که آن مهندس ریشو لابی را امربمعروف ترجمه کرد؟ و چنین استکه گوجه فرنگی جنوب و سیب آذربایجان و پرتقال شمال ببازار نمی رسد و در محل می گندد تا دلال وارد کند و با بازی با ارز کل نظام را با مخاطره بیاندازد. نمی داند که با وابسته شدن ما ، در صورت بیماری فرزندش حتی دارو نمی دهند( بیماران پروانه را از مواد مورد نیازشان که از سوئد می آمد محروم کردند ، لعنت خدا بر ظلم و ظالم). در این مورد جهاد گران می توانند محضا للّه مداخله کرده و کشاورز و مصرف کنندگان کشاورزی و نظام را در این نبرد نابرابر یاری دهند.
    مزاحم بعدی زیاده خواهی است. کارمندی که با پاتی بازی در تهران شاغل است و میانگیر ساعات کاریش حدود چهار ساعت در هفته ، مرتباً از گرانی خورد رو شکایت می کند . کسی نیست از او بپرسد که فایده وجودی ایشان در جهان چیست؟ فقط مصرف و زیاده خواهی؟ کسی نیست از شهردار جزب الهی بپرسد که چند در صد بودجه کشور در اختیار شهردار تهران است تا تهران را باز هم بیشتر بزک کند و عوامناس را به تهران بکشد و روستا ها یعنی سلول استقلال را تخلیه و تنها اعتیاد و زورگیری و طلاق و آلودگی صدا و هوا و زباله ... در تهران " تولید " کند؟
    پیرم و خسته لذا متوقف می شوم.
    با تشکر بی پایان از ناظر و بخصوص میهمان بدلیل بهترین نظری که از ایشان دیدم. اجر همگی در مبارزه با ستوان اقتصادی شیطان با خانم حضرت زهرا (س)
    محتاج دعای شما برای شهادت در راه حق ان شاءالله

  • به پایگاه خبر فوری در باره موضوع:/ جنگ نابرابر تورم و حقوق در ۱۴۰۲/ سه شنبه 24/08/1401
    ---
    از اقتصاد فاجعه بار مصنوعی ایران کدام طرفها سود می برند؟!
    ---
    تا زمانی که دولت ارزش پول ملی را با خارج کردن از اسارت دلار آمریکا متناسب با ثروتهای طبیعی بی شمار کلانی که ایران دارد به تعادل حقیقی باز نگرداند ؛ فاجعه ی عظمای تورم و گرانیهای جانکاه گریبان گیر 80 در صد بی دفاع از جمعیت ملت ایران بی رحمانه و بی هیچ توجیه علمی خواهد ماند و ادامه خواهد داشت!!!
    این فاجعه بهترین و کار آمد ترین کمک به دشمنان ایران و دشمنان نظام آن و دشمنان این مردم انقلابی و کمک به سرمایه داران زالو صفت از خدا بی خبر برای بدنام کردن نظام و تحریک تعدادی بیشتر از این مردم به پیوستن به شورشیان خواهد بود ؛ وتو ای جان برادر حدیث مفصل بخوان از این مجمل خیانت بار بر انداز!!!
    حذف ارز ترجیحی و دچار کردن ملت به بد ترین فقر و فلاکت ؛ پاک کردن صورت مسئله توسط خودیها است که بنفع سرمایه داران زالو صفت آزمند سیری ناپذیر و بسود دشمنان بیگانه ی سرسخت تشنه به خون این 80 در صد از ملت پایدار انقلابی و برای به نفرت واداشتن این وفاداران خدا پرست علیه انقلاب و نظام و بی نیاز کردن دشمنان قسم خورده ی بیگانه از دخالت مستقیم در ایران انجام گرفته است .
    این حقیقت طبیعی – منطقی را با حساب علمی تردید ناپذیر عقل باور کنیم که باشکستن و نابود کردن روحیه ی انقلابی 80 در صد از جمعیت ملت ایران و بابه گور افکندن عدالت و عزت ملی با ادامه ی این وضع فاجعه بار اقتصادی مصنوعی ؛ داشتن کار آمد ترین سلاحها بتنهایی کار ساز نخواهد بود .

  • دلسوزان وفا دار کشور و ملت و نظام با دقت بخوانند
    ---
    اصرار بر قربانی کردن عمدی همیشگی ارزش پول ملی بپای دلار در ایران که ثروتمند ترین کشور منطقه است ؛ خدمت به اهداف پلید دشمنان بیگانه در تثبیت این اتهام علیه نظام اسلامی به فراگیر کردن بدترین حالتهای فقر در کشور و تثبیت اتهام علیه مدیریت کشور به اصرار بر ارتکاب بزرگ ترین جنایت و خیانت به اصول و آرمانهای انسانی حیات بخش انقلاب اسلامی است .
    اصرار بر بی بند و باری اصول ستیز در محروم ساختن اکثریت مردم ایران از نعمت ثروتهای خدا داده ی کلان ملی موجود در کشور با پر کردن جیبهای اقلیت سرمایه دار دزد زالو صفت از خدا بی خبر ؛ اتهام فوق علیه مدیریت کشور را در اذهان عموم مردم تاکید و تثبیت می نماید .
    ادامه ی این این وضعیت توطئه آمیز خیانت بار آشکار ؛ دیر یا زود پیامدهای شوم ویرانگر جبران ناپذیری را برای کشور و ملت و نظام خواهد داشت .
    خیانت بزرگ بخشش ناپذیری است ؛ اکثریت ملت در کشوری که نظام آن خود را منتسب به دین قرآنی عدالت محور خداوند می داند و مالا مال از ثروتهای کلان خدا داده ی طبیعی است ؛ این اکثریت بنام یارانه پردازی به صدق خور تبدیل شود و این وضع وارونه اصول ستیز ؛ احساس به داشتن عزت و سربلندی را از اکثریت این ملت سلب نماید .

  • به خوشبینان سرگردان در تنگناهای جانکاه ملت/ شنبه 24/02/1401
    ---
    چرا دولت از حل معضل جانگاه سقوط ارزش پول ملی گریزان است؟؟؟!!!
    ---
    اگر دولت به حل موضوع جانکاه ملت که به حضیض فرستادن ارزش پول ملی و قربانی کردن آن بپای دلار کثیف آمریکا است با صداقت و صراحت نپردازد و این امر حیاتی را رسیدگی و بنفع ملت حل نکند ؛ همه ی حرف و حدیثهای سر گرم کننده ی دیگر با وجود ثروتهای بی کران خدا داده ی ملی در کشور ؛ همه کشک و دروغ اند و پشیزی ارزش ندارند و هیچ عاقلی با دامن زدن دولت به گرانیها و تنگناهای فلج کننده این حرفها را باور نمی کند!!!

  • صدقه نمی خواهیم ؛ ارزش پول ملی را از اسارت دلار کثیف آمریکا رهایی بخشید
    ---
    این بنده ناتوان علی رغم محدودیتهای مالی رنج آفرین به هیچ صدقه ای بنام یارانه هرگز دل نبسته است .
    اگر دولت در ادعای مردمی بودن خود راست می گوید پشتوانه ارزش پول ملی را از اسارت عزت ستیز دلار کثیف آمریکا برهاید و داراییها و ثروتهای بی شمار نیرومند خدا داده ی ملی ایران را که ثروتمند ترین کشور خاورمیانه است پشتوانه ارزش پول ملی قرار دهد .
    مردمی بودن دولت را تنها با اقدام عزتمندانه خروج از اسارت دلار کثیف آمریکا می توان باور کرد .
    تا قیامت بی وقفه و بی خستگی تکرار می کنم ؛ دولت تنها با اقدام شرافتمندنه رهایی ارزش پول ملی از اسارت خفت بار دلار کثیف آمریکا می تواند ثابت کند واقعا مردمی است و عزتمندی ملت را می خواهد و همیشه آشکار و پیوسته و بی وقفه با به گار گیری همه ابزارهای کار آمد قانونی موجود در دست رس در کشور و خارج از کشور تلاش می کند تامین و تضمین سریع این عزت ملی خدا پسندانه را بر همه چیز اولویت و برتری بخشد .

  • آقای ابراهیم رئیسی بداند ملت کدام دولت را خدا پسندانه و مردمی می داند
    ---
    آقای ابراهیم رئیسی ؛ رئیس جمهور محترم ج.ا.ا نیک توجه کند که ملت ایران ثروتمند اسلامی تنها دولتی را مردمی می داند که :
    - عزت ملت و ارزش پول ملی ایران ثروتمند را قربانی دلار کثیف آمریکا و قربانی تزهای انسان ستیز مکتب ضد بشری سرمایه داری غرب دنیا پرست نکند
    - ملت ایران ثروتمند را با پیوسته منت گذاشتن به پرداخت یارانه ؛ دم به دم صدقه خور و خوار نکند
    - پشتوانه ارزش پول ملی را از دلار کثیف آمریکا به نیرومند ترین عامل اقتصادی ثروتهای بی شمار خدا داده ی ملی عالمانه تبدیل کند
    - به حق مسلم مالکیت قرآنی ملت بر ثروتهای ملی کشور خود اعتراف کند
    - با تلاش عالمانه و برنامه های عدالت محور سازمان یافته و ضابطه مند و با رویکرد به اقتصاد مقاومتی خود کفا ؛ بساط ننگین و ذلت بار گرانیها و تنگناهای اقتصادی روز افزون بی توجیه را از سفره ملت ثروتمند ایران تا ابد بر چیند
    - اعتراف کند که با اراده وکمک خداوند دانای مطلق حق و داد ؛ فداکاریهای ملت تنها عامل بی بدیل حفظ و بقاو پیشرفت و پویایی کشور و نظام است
    - صادقانه تلاش کند ملت و کشور را محض رضای خدا از گرداب هلاکت بار و دین زدای چیره شدن اسارت خرافات و جعلیات روز افزون بشری ضد قرآن و عقل که داراییهای کشور و ملت و بیت المال را بی هیج بازده مثبت و سازنده هدر می دهند و به تاراج می برند و با دین زدایی موجبات نفرین و خشم خداوند را فراهم می سازند برای همیشه رهایی بخشد
    - آقای رئیسی بداند با نبود تلاش برای تحقق اهداف خدا پسندانه و نجات بخش و عدالت محور فوق هیچ دولت و نظامی با هیچ توجیهی حق ندارد ادعای مردمی بودن را سر بدهد و به رخ ملت بکشد .

  • با برداشت ملت از نوشته ی زیر کدام دولت مردمی است؟؟؟!!!
    ---
    دولتی که اقتصاد دانان آن دانش و عزم واراده ی رهایی بخشیدن ارزش پول ملی از اسارت دلار را ندارند و نمی خواهند یا نمی دانند چگونه ثروتهای بی شمار خدا داده ی قدرتمند ملی را بجای دلار پشتوانه ی پولی ملی قرار دهند و نتوانند یا نمی خواهند سرمایه داران زالو صفت دشمن ملت را قاطعانه و ضابطه مند مهار و ریشه کن کنند ؛ درحقیقت دولتی است خواسته یا ناخواسته و دانسته یا ندانسته پیرو خواستهای صهیونیسم و استکبار که خود را در لفافه های پر زرق و برقه مردمی عرضه می کند .
    اینگونه دولت عدالت ستیز دشمن اقتصاد عدالت محور و خود کفای اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد دانان آن با انکار حقوق ملت در ثروتهای ملی که صاحب اصلی آن است هر روز با نیرنگ بازی قیمتهای نیازهای ضروری و حیاتی مردم را با دلار پرستی بالا می برند و سرمایه داران از خدا بی خبر بی درد و مزدور دشمنان بیگانه را به جان ملت بی پناه می اندازند برای کشور و نظام و دین بجز بدنامی و نفرت آفرینی هیچ بازده دیگری نمی تواند داشته باشد .
    این اقتصاد دانان دلار گرا با رفتارهای پر از خطا و با تزهای اقتصاد غربی انسان ستیز خود بجای دشمنان بیگانه خود بنیابت از صهیونیسم و استکبار زمینه ساز نابودی اصول انسانی و ارزشهای الهی بشر دوستانه و ستم ستیز انقلاب و نظام اسلامی خواهند بود و دیر یا زود همه ی دستاوردهای ارزشمند انقلاب را به فرو پاشی سوق خواهند داد.

  • خطیب نماز عید فطر تهران 90 در صد اکثریت زیر خط فقر ایران را عده و اقلیت می داند
    ---
    معضل اقتصادی جانکاه دولت کنونی متکی به تزهای مکتب سرمایه داری دلار گرای غرب در ایران اسلامی برخور دار از ثروتهای خدا داده ملی بی کران ؛ بی سوادی و ناکار آمدی علمی و قربانی کردن اکثریت 90 در صدی ملت بی پناه بپای محبوب دولت مردان دلار امریکا است.
    در ضمن این اکثریت زیر خط فقر بی پناه فلک زده ی ملت ؛ آن چنان که آقای صدیقی خطیب نماز عید فطره تهران چند روز پیش فرمودند عده و اقلیت نیستند ؛ و ایشان برای کوچک نشان دادن معضل جانکاه اقتصادی نمی بایست این اکثریت بی پناه را بنفع دولت و یک مشت سرمایه دار بی درد ؛ عده و اقلیت می نامیدند که بی تردید ایشان با این اصطلاح غلط دانسته یا ندانسته زمینه ساز بدنامی دین و نظام شدند!!!
    چرا هیچ یک از دولت مردان کنونی برای خود اتکا و عدالت محور و خود کفا کردن اقتصاد ایران که ثروتمند ترین کشور منطقه است سخنی بر زبان نمی آورند ، و به اقتصاد مقاومتی لازم برای مقاومت ایران اسلامی اعتراف نمی کنند ؟؟؟!!!
    چرا این دولت مردان بجای تقویت روحیه ملت خدا پرست و مقاوم ایران اسلامی با سرکوب این ملت ثروتمند با فقر و فلاکت با شتاب در پی آشتی با جهان خواران شتاب هستند؟؟؟!!!
    چرا این دولت مردان دلار گرا برای مهار کردن توطئه گران صهیونیست و آمریکا و غرب که سرنوشت ملل مسلمان و مستضعف جهان را با توطئه های پیوسته خود و راه اندازی تفرقه و فتنه و جنگ و کشتار و ویرانگری و آواره سازی در اسارت خود پایمال و نابود می کنند ؛ در عمل و بنفع این جهان خوا ران وارونه و با انکار حقوق حقه ی ملت ایران در ثروتهای بی کران کشور خود ؛ ضد منافع ملت خود اقدام می نمایند؟؟؟!!!

  • چگونه خیانت علیه ملت را ریشه کن کنیم؟؟؟!!!
    ---
    برای ریشه کن کردن خیانتهای فاجعه باری که پیوسته علیه ملت روز افزون می شوند یکی از چاره های کار ساز در خدمت به ملت بی پناه ؛ تزریق سازمان یافته ی همیشگی دلهره ی بی تبعیض و بی محابای مرگ آور آگاهانه ی ضابطه مند با سازمان دهی دلسوزان ملت در دلهای خائنان بی رحم از خدا بی خبر خودی و غیر خودی نهان و آشکار دد منش است .
    باید در کنار این ریشه کنی ؛ به ریشه کنی عالمانه ی سازمان یافته ی تنگناهای جانکاه مرگ آفرین دزد پرور با تلاش صادقانه ی ضابطه مند برای رهایی از اسارت دلار و از اسارت تزهای مکتب ضد بشر سرمایه داری غرب پرداخت .
    در اجرای این ریشه کنی باید با تکیه ی عالمانه به قانون و ضوابط علمی ؛ اقتصاد مقاومتی خدا پسندانه عدالت محور را با بهره گیری عالمانه بهینه از پشتوانه ی ثروتهای ملی خدا داده ی بی کران موجود در کشور و اعتراف به اولویت حق ملت در این ثروتها و توزیع عادلانه ی ظابطه مند و قانون مند ثروتهای ملی بر آحاد ملت ؛ مجدانه و عالمانه به ریشه کن کردن تنگناها و ریشه کن کردن عاملان خودی و غیر خودی همیشگی ایجاد تنگناها بی محابا اقدام نمود .
    این ریشه کنی دو گانه را باید با جلو گیری عالمانه ی ضابطه مند از بروز انواع سوء استفاده ها ؛ همیشه و بی وقفه و قاطعانه بگونه ای سازمان یافته و مجدانه و بی تبعیض ادامه داد .

  • مهمان 00/12/29 ساعت 11:51

    بد ترین ظلم دولتهای ناسپاس به ملت چیست؟؟؟!!!
    ---
    بدترین ظلم به ملت است که کشور آن غرق در نعمتهای بی شمار خدا دادی باشد ولی دولتهای پی در پی مالکیت ملت را بر این ثروتها انکار کنند و با سیاستهای عدالت ستیز بجای فراهم سازی وسایل رفاه ملت ؛ ملت را از ثروتهایی که بحکم خدا مالک آنها است او را به زیر خط فقر سوق دهند و صدقه خور کنند و اجازه دهند یک مشت سرمایه دارد دزد و محتکر و رانت خوار زالو صفت سیری ناپذیر سرنوشت این ملت را به بد ترین تنگناها آزادانه دچار سازند و ملت را با وعده و وعیدهای خوش رنگ دروغین وادار کنند از زندگی نا امید شود و آرزوی مرگ کند و برای رهایی از این فجایع دست ساخت دولتها ؛ پی در پی چشم امید واهی به ترحم دشمنان بیگانه بدوزد؟؟؟!!!
    چرا دولتهای پی پی در پی ناسپاس حق مسلم ملت را که صاحب اصلی کشور و ثروتهای ملی آن است منکر اند که اگر خداوند به فرزندان این ملت ایمان و غیرت و همت و دانش و قدرت و اراده ی آزاد و امید برای حفظ وطن و سازندگی آن نمی داد تا کنون هیچ اثری از کشور و دولت و نظام باقی نمی ماند؟؟؟!!!
    تاکی دولتهای ناسپاس با برتر شمردن دلار شوم آمریکا بر همه ی حقوق ملت می خواهند رفاه ملت ثروتمند ایران و ارزش پول ملی را بنفع دشمنان وطن قربانی دلار کنند و ملت را با این رویه ی شیطانی با پیروی از تزهای انسان ستیز مکتب سرمایه داری ضد بشر غرب با انکار الطاف الهی ؛ همیشه ملت را به خاک سیاه بنشانند؟؟؟!!!

  • ناظر 00/11/27 ساعت 14:57

    با ارز ‌4200 تومانی اقلام ضروری را واردکنندگان وارد می‌کنند و مقداری از آن را به مصرف کننده می‌دهند و مابقی به دلالان داده می‌شود که به قیمت آزاد و آشکارا فروخته می‌شود و همه مسئولین اینرا می‌دانند و برخورد نمی‌شود و آنوقت با عوامفریبی و اینکه چون ارز ارزان است پس مفسده دارد . می‌خواهند ارز را با قیمت بالاتر به وارد کننده بدهند و دوباره پس از مدتی همین بازی تکرار می‌شود همین بازی که چهل سال است ادامه دارد و از این وضع گروهی زالو صفت و رانت خوار که به دولت‌های وقت وصل بوده اند ثروتمند شدند و با دلارهای باد آورده در داخل و خارج ملک خریدند و میلیاردر شدند و ملت هم درمانده . پس بهتر است بجای این بازی‌های تکراری جلوی زالوهای جامعه که مطمئنا به بالا وصل هستند گرفته شود و پول مملکت تقویت شود .