توضیحات مهم استاد رائفی پور درباره بیت کوین و رمزارزها در سال 1398


مرجع: کانال رسمی استاد رائفی پور در آپارات
https://www.aparat.com/masaf.ir

روایت عهد بررسی موشکافانه توافقنامه پاریس 20 تیر 98


مرجع تصویر اولیه کلیپ: https://arzdigital.com/coins

قیمت پایه کنونی بیت کوین: 22950 تتر
قیمت پایه کنونی تتر: 44400 تومان


+ 
8

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • خدایا ملت وفادار انقلاب اسلامی را از شر مدیران اقتصاد دولتی غرب پرست نجات بده / شنبه ۲۱/۰۵/۱۴۰۲
    ---
    خدایا قسمت می دهیم به قدرت و عظمتت این مدیران اقتصاد دولتی دزد پرور غرب پرست را که بجای سازماندهی و پیاده کردن طرح اقتصاد مقاومتی عدالت محور ، کشور و ملت و نظام ایران ثروتمند را به پای دلار آمریکا و بنفع استکبار جهانی و صهیونیسم قربانی می کنند ؛ نیست و نابود کن .
    خدایا ده ها میلیون از مردم بی بضاعت و بی پناه وفادار انقلاب اسلامی را که با ستاندن عزت انسانی آنان به صدقه خور تبدیل شده اند از شر این مدیران اقتصاد دولتی غرب پرست از خدا بی خبر نجات بده و شر مکتب ضد بشری اقتصاد سرمایه داری غرب جهان خوار را از ایران برای همیشه دور کن . آمین

  • مهمان 01/11/16 ساعت 11:36

    به پایگاه خبر فوری در باره موضوع:/ نگاهی به نامه امام علی (ع) به اشعث بن قیس/ یکشنبه 16/11/1401
    ---
    چرا مسئولان ما در ایران ما را برده ی دلار کرده و عزت خدا داده را از ما ستانده اند؟؟؟!!!
    ---
    حضرت علی (ع) به استاندار خود در آذربایجان می فرماید: «اگر زمامدار جامعه ، خود را امانتدار بداند؛ هیچ گاه در امانت تصرف مالکانه نمی کند»
    ما ملت ایران می گوییم : در حکومت دینی خود حتی بوی امانت داری را در بیشتر مسئولین حکومتی احساس نمی کنیم و بهمین علت فلاکت اوضاع اکثریت مطلق ما ، در کشوری که مالا مال از انواع بی شمار ثروتهای خدا داده است ؛ روز به روز فلاکت بار تر و فاجعه آفرین تر می شود .
    در کشور انقلاب اسلامی ما بجای حاکمیت عدالت الهی ، با پشت کردن مسئولان ما به اقتصاد مقاومتی خود کفای عدالت محور و با پیشه کردن اصول ضد بشر مکتب سرمایه داری غرب ؛ دلار آمریکا ما را اسیر و ذلیل قدرت پوشالی خود کرده است .
    این وضعیت ضد بشری ذلت آفرین ؛ عزت انسانی خدا داده اکثریت ما را بدست مسئولان ما از ما ستانده و اقلیت سرمایه دار زالو صفت بی رحم در کشور را با نهایت بی رحمی و پاسخگو نبودن بر ما چیره ساخته است .

  • راه برون رفت از مشکلات اساسی اقتصادی برای دور زدن تحریم ها و اشتغال جوانان با توجه به کمبود شدید کارهای دولتی، استفاده از رمزارزها و استخراج آن ها و یا راه کسب درآمد از آنهاست. همچنین باید کسب و کارهای خانگی و اینترنتی در اولویت باشند.

    تا در آینده ، کشور و خود مردم از لحاظ سرمایه مالی در حوزه رمزارزها دستشون پر باشه.
    فناوری رمزارزها تنها فناوری در کشور می باشد که غیرمتمرکز هست.
    یعنی مردم به مردم هست و مردم حتی از داخل خانه هاشان هم می توانند رمزارز دریافت کنند. نه صرفا با دستگاه ماینینگ.
    با استفاده از اپلیکیشن ها و سایت های معتبر کسب رمزارز و با استقاده از سود حاصله از کاربران رفرال خود که با کد فرد اصلی ثبت نام نمود

  • همچنین دوست عزیز لطفا بروید داخل سایت arzdigital.com/coins یعنی قسمت لیست قیمت رمزارزها، یک ضرب کنید تعداد هر رمارز رو در هر ستون، متوجه میشوید که حدود 40 هزار توکن و رمزارز و NFT رمزگذاری شده از کشورهای مختلف وجود دارد.

  • یکی از عبرتها01/11/2 ساعت 11:48 پیوند ثابتپاسخ
    لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ ۖ
    با سلام مجدد
    چاپ اسکناس صد واحد ارز دشمن یک سنت خرج دارد و صفر اعتبار. اما در ایران ما که خیلی ها مسلمان و بعضعی ها میهن پرست همگی شاخه زیر پای خود را اره می کنیم.در این لحظه این ارز که هر سنت آن با خون انسانهای شرق غرب آلوده است بالای چهل و سه هزار تومن فروخته می شود. https://www.tgju.org/currency
    منظور اینکه این گزارش رو ببینید https://www.farsnews.ir/news/14011025001138/%D8%A7%DA%98%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%81%D8%AA%E2%80%8C%D8%B3%D8%B1-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%85
    تصورات ما با واقعیات اغلب متفاوت است. گذشته از بازار سازی دلالان ما مردم هم استعداد شنوائی مان بیشتر از قوای دیگر(درک) است. عرض کردم مار گزیده یعنی هر چه که از دشمن می رسد باید صد بار بازرسی کرد.چون چهار صد سال استکه ما مردم شرق را گزیده اند.چرچیل چهار و دویست ملیون بنگالی را بهمان طرز قحطی ایران کشت.
    از همه اینها گذشته چرا در مورد تولید غذا تبلیغ نکنیم؟ تصور کنید فردی در کویر پای پیاده خسته و تشنه با باری صد کیلو گرانترین عنصر دنیا ، در یک لحظه همه را بر زمین می ریزد و برای رسیده به آب آخرین تلاش خود را عملی می کند. این یعنی ارزش بسیاری از امور برای نمونه ارز و ارز دیجیتالی ، ذاتی نیست . در آلمان قبل از ظهور آدلف مردم برای خرید نان با یک چمدان اسکناس به نانوائی می رفتند. ( چند قطعه از آن اسکناسهارا دارم و در صورت تمایل تصویر آن ارسال خواهد شد).
    فرآیند گرسنه شدن قاره آفریقا ، قلب تمدن جهان ، فاصله بین نسلها بود. تا به نسلی رسید که نمی دانست چگونه باید از خاک نان در بیاورد و بهمین علت تا همین امروز تلفات می دهد( فاعتبروا يا أولي الألباب ).
    ان شاءالله که حمل بر جسارت نباشد

  • راه برون رفت از مشکلات اساسی اقتصادی برای دور زدن تحریم ها و اشتغال جوانان با توجه به کمبود شدید کارهای دولتی، استفاده از رمزارزها و استخراج آن ها و یا راه کسب درآمد از آنهاست. همچنین باید کسب و کارهای خانگی و اینترنتی در اولویت باشند.

    تا در آینده ، کشور و خود مردم از لحاظ سرمایه مالی در حوزه رمزارزها دستشون پر باشه.
    فناوری رمزارزها تنها فناوری در کشور می باشد که غیرمتمرکز هست.
    یعنی مردم به مردم هست و مردم حتی از داخل خانه هاشان هم می توانند رمزارز دریافت کنند. نه صرفا با دستگاه ماینینگ.
    با استفاده از اپلیکیشن ها و سایت های معتبر کسب رمزارز و با استقاده از سود حاصله از کاربران رفرال خود که با کد فرد اصلی ثبت نام نموده اند.

  • K 01/11/2 ساعت 16:23

    ما هی میگیم این "بیت کوین" مشکوکه، شما هی بگو نه!

    بیت کوین یه دلار دیجیتاله برای آمریکا...
    فرقش اینه که شما باید جونتون دربیاد با هزار بدبختی و سرمایه گذاری بری ماینینگ جور کنی برق کشورو هدر بدی تا بتونی ( اون شیار های دورش رو :))) ) استخراج کنی؛ ولی واسه اونی که بیت کوین رو ساخته (NSA) یه کلید "Enter" لازمه تا یه بیتکوینشون بشه هزار تا، صد هزار تا، بینهایت!!! واقعیت همینه :)
    پروژه ی کنترل حساب های مالی دنیا توسط آمریکا با کمک ان اس ای، آپدیتش میشه بیت کوین. حالا شما اعتماد کن بهشون...

  • دوست عزیز، با توجه به اینکه گفتید برق مملکت رو هدر میده کار استخراج، لطفا نظرات کارشناسان تو این زمینه هم ببینید.
    در داخل قسمتی از مستند «ماینینگ در ایران» اگه نگاه کرده باشید، به جای اینکه شرکت چینی بیاد اینکار رو انجام بده با برق
    ما ، خودمون میتونیم انجام بدیم.
    همچنین در داخل مستند فرد کارشناس با صدای اعتراضی داره میگه که برق و آبی که برای اینکار هزینه میشه خیلی کمتر از صنعت فولاد هست.


    همچنین باز هم توصیه میکنم از یک متخصص حوزه برنامه نویسی مانند زبان های برنامه نویسی رایج بپرسید که این جمله ای که گفتید که
    بیتکوین رو با یه اینتر میشه زیاد کرد ، ازش بپرسید، ببینید چی جوابتون رو میده.

  • K 01/11/3 ساعت 14:39

    متخصص حوزه برنامه نویسی؟!؟!؟! متخصصصصصصصصصص؟!؟!؟!
    LoL

    دانش آموز علم آمریکایی!! :))))))))
    هرکی دوره ی HTMLش تموم میشه اسمشو میذاره متخصص :/ گول این "به ظاهر" متخصص ها رو نخورید.
    یه نفر یه علمی رو تولید میکنه، زیروروشو بلده، یکی هم میره (تازه اون قسمتی از اون علم رو که انتشار دادن رو) یادش میگیره، اینا با هم فرق دارن.
    مگه همه ی این به اصطلاح متخصصی که میگید از داخل NSA خبر دارن؟ مگه همه ی اینا دیدن داخلش چه میکنن؟
    وقتی تو خود کشورمون بانک های خصوصی میتونن با یه کلیک پول حساب رو ببرن بالا چرا اونی که این تکنولوژی رو ساخته و چم و خمش رو میدونه نتونه؟
    همه ی شما گول خوردید!! و آمریکا به این گول خوردنتون نیاز داره..

    دیر یا زود به خودتون میاید و میگید ای کاش این وقتی که روی علم اونوری هدر دادید، صرف "تولید" علم میکردید.
    ما هم توی روزگاری زندگی میکنیم که فقط جسممون اینوره؛ لپ تاپ و کامپیوترمون اونوریه، سیستم عامل لپ تاپ و کامپیوتر اونوریه، گوشی هوشمندمون انوریه، سیستم عاملش هم اونوریه، پروتوکل های اینترنت و سایت ها اونوریه، تازه قرار نوع سرمایه مون هم از اونور تعیین بشه...

    موفق باشید.........

  • از آخر شروع کنیم : شاید همه وسائل از من نباشد ، که نیست ، اما دعا کنید که دینم دین ِ محمد (ص) باشد و شهید این راه ان شاءالله
    عزیزم :
    آنقدر مصمم هستم که حتی نام شما را به الفبای دشمن نمی نویسم و سیگار دشمن و کولای دشمن را تحریم می کنم. اینها در این چهار صد سال همه روزه با نیرنگی جدید ما را رنگ کردند و فریب دادند.
    عزیز " کا " خیلی عزیزی . چون هرچه سعی کردم در همه این سالها منتقل کنم شما عصاره وار در این نه خط گفتید.
    بیشتر بنویس. چون ارادتمند هفتاد ساله پیدا کردی.

  • میشه تولید علم رو توضیح بدید؟
    چون من هیچی حالیم نیست. میخوام از شما یاد بگیرم.
    همون NSA که اینهمه غولش کردید، نتونست جلوی پهپادهای ما رو
    که اتفاقا از همون قطعات و کدنویسی های خود آمریکا بود جلوگیری کنه.
    و همون برنامه نویسی های ایرانی که همون علمی رو که NSA خواسته بهشون
    نشون بده رو یاد گرفتند اونم با لپ تاپ های تولید خارج.
    این کدنویسی ها رو با همون نرم افزارهای خارجی انجام دادند.

    خود تحقیری یعنی اینکه دشمن رو بسیار برتر و خود را بسیار پایین تر نشان دهیم.

  • K 01/11/5 ساعت 01:03

    سلام :)
    اول از همه یه عذرخواهی بکنم؛ چون هیچ وقت قصد بزرگ کردن دشمن رو نداشتم. فقط خواستم بگم که بنده مشکوکم. اینی که گفتید ""خودتحقیری" خیلی دردم اومد! :) برعکس من رفقایی دارم که همیشه از خودتحقیر بودنشون مینالم. خودتحقیری اونها در حدی هست که ایران رو فحش میدن که چرا آمریکا دشمنشه و تحریمش کرده!؟!... آمریکا ایران رو تحریم کرده، ولی اونا به ایران بدوبیراه میگن. کسایی که موقع کرونا میگفتن :< یا فایزر یا هیچی! از آب مقطر که بهتره! > ... هرکاری هم میکنم که این عقیده رو درستش کنم فایده نداره. نمی دونم، شاید مشکل از من و کلام من هست که برداشت ها اینجوری میشه!

    درمورد پهباد هم، مگه پهباد های ایرانی آنلاین کار میکنن؟ از کجا معلوم قطعاتش صفرتاصد ایرانی نباشه؟ مگه شما خبر دارید که چجوری تولید شدن؟ کیه که بدونه؟ مگه ایران میاد توی تلویزیون جلسه به جلسه ساخت پهباد و موشک و رادار رو تشریح کنه؟

    مگه رهبر قشنگمون نمیگه توی زمین دشمن بازی نکنید؟ بحث "تولید علم" رو ایشون داره مطرح میکنه هااا...
    اصلا من بی سواد؛ ولی خداییش دیگه پولامون آنلاین و اینترنتی بشه خیلی ضایس. نمی دونم چرا شما همیشه دوست دارید روی خوب تکنولوژی رو ببینید!؟! اینترنت هم که اومد اوایل یه جوری ازش تعریق میکردن که انگار فرشته ی نجاتشون اومده! دهکده ی جهانییییی! دنیایی آزاد!!!!! LoL
    نمیدونستن که همین اینترنت یه روز بلای جونشون میشه... چه ابزاری بهتر از اینترنت برای کنترل افکار و عقیده ها؟ چه ابزاری بهتر از اینترنت برای شناسایی نوع شخصیت و ذاعقه ی مردم؟ اعتیادش هم که به کنار!

    خودرویی که برقی بشه، سیستم عامل داشته باشه، نقشه داشته باشه، آنلاین بتونی با موبایلت هدایتش کنی، توش بخوابی و خودش آنلاین با نقشه تو رو به مقصد برسونه، خیلی عالی هست؛ اما در کنارش هک هم میشه و کافیه یکی بهش نفوذ پیدا کنه و بفرستتت ته دره!

    اینکه "Decentralized" هست برای شماست! برای اونا دقیقا همش "Centralized" هست! از کجا میدونید؟ یه زمانی هم انقدر سنگ "Signal Messenger" رو به سینه میزدن که "سیگنال" امن ترین پیامرسان دنیاست؛ اما بعدش دیدن با "Signal" و "End-To-End Encrypted" سر مردم رو شیره مالیدن فایده نداره و "Session Messenger" با "Decentralized Messaging" رو دادن بیرون. بعد از بین رفتن محبوبیت "Session" باز معلوم نیست چه کلایی سر کاربرا بذارن...
    یا اینکه مثلا توی فضای مجازی "Tor" رو ته امنیت معرفی کردن؛ یعنی اگه کسی ته ته امنیت اینترنتی رو بخواد باید بره سراغ "تور". شما از همین متخصصینی که میگی برو بپرس نظرتون در مورد پروژه تور و مرورگرش چیه؟ همه قربون صدقه ش میرن. ولی شما برو حامی مالیش رو ببین...

    https://www.citna.ir/news/13223/%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87%E2%80%8E%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7

    یعنی همینقدر کافی نیست که بهش شک کنید؟
    آره بالاخره اونا چون نگران امنیت کاربران و خیلی دوسشون دارن از این پروژه حمایت کردن! بوس بوس :)
    .
    .
    .
    (-_-)

    درمورد بیت کوین و مجازی شدن پول هم داستان همینه. حالا کنترل سرمایه هم به کنترل افکار و عقاید اضافه میشه.
    نمیدونم... شاید من خیلی بدبینم... ولی... به نظرتون بهتر نیست وقت و سرمایه ای که صرف مکان و وسایل ماینینگ بشه، صرف کارآفرینی در یک حوزه ی واجب تر بشه؟ که اشتغال هم برای مردم و جوونا ایجاد بشه و دردی ازشون دوا کنه و دغدغه نداشته باشن که بیکارن...؟؟ حوزه ای که زیر دیپلم هم امیدی داشته باشن...؟؟؟ یا اصلا اون سرمایه ای رو که بخوان خرج "CPU" و "GPU" کنن برای اونکار، بدن به چند تا جوون ایرانی دغدغه مند که آثار فاخر ایرانی در حوزه ی انیمیشن و "VFX" تولید کنن...؟ برای فرهنگ سازی هم خوبه...

    ماینینگ فقط برای سرمایه دارا خوبه و اونا رو پولدارتر میکنه... دقیقا مثل هوشمند شدن و خودکار شدن کارخونه ها... به بهونه ی افزایش کیفیت و سلامت محصول و جلب اعتماد مردم که بگن در ساخت محصولات ما "دست" دخالت نداره و همش کار ماشینه و خطایی درش نیست، از کارگر خیلی کمی استفاده میشه و بقیشو میسپرن به تکنولوژی و این یعنی بیکار شدن چندین نفر برای سرمایه دارتر شدن یه سرمایه دار!!

    سرتون رو درد آوردم... امیدوارم این حقیر رو ببخشید...

    خطاب به آقای "مارگزیده! :)" هم، بنده کوچیک شمام... بزرگوارید...
    و آره! دشمن امروزی ما، کاری میکنه که ما به انتخاب خودمون مسیری که اون تعیین کرده رو بریم و روی انتخابمون حساس باشیم! به این روش هم اگه اشتباه نکنم میگن "اقناع سازی"... درمورد "K" - "کی" هم، حرف اول Killuminati هست؛ درموردش یه جستجوی کوتاه در فجازی بکنید. این صفحه رو ببینید ==> aparat.com/zohuor_12 <== <!>بنده مالک اون کانال نیستم<!>

  • با عرض سلام و تشکر از محبت جنابعالی ( اجاز بدید که کا بنویسم و سنتم را نشکنم ).
    نظرات و پیشنهادات عملی شما به دلم می پسبد ، با نکاتی که در پاسخ به عزیزمون فدائی بانو فرمودید در حد بضاعت هم نظرم .کاش می شد باشگاهی تشکیل بدیم بمنظور تولید و نه برای سود اعضا بلکه برای ایجاد کار مقید و تولید در جهت استقلال .با شناختی که از ادبیات علاقمندان روشنگری دارم ایجاد این باشگاه ممکن و نمونه ای برای دیگران خواهد شد چه نتایج مفید چنین باشگاهی بیتردید مورد تائید همه غیر مسلمان ِ هموطن مان هم هست ، چه وطن پرست یا سوسیالیست یا کمونیست یا بی دین ...
    ضمناً طبق فرموده به آدرسهای اشاره شده مراجعه شد ( نظریه هفت روز که احتمالاً به خلق جهان در هفت روز طبق پیشنهاد انجیل و سیت نا الخ ) از آنجائی که هفتاد ساله ام و چندان استعدادی هم در فنون جدید و موسیقی هیپ هاپ ندارم ، مناسبت این مراجعات را با فرمایش شما درک نکرد.
    ارادتمند حسین

  • کا :) 01/11/8 ساعت 13:11

    سلام بزرگوار :)
    لطف دارید.

    بذارید ما هم به رسم شما از آخر شروع کنیم...
    اینکه گفتید آدرس "های" اشاره شده، آدرس اولی که مربوط به پروژه ی "تور" بود. اما اون آدرس آخری چندان ربطی به موضوع مورد بحث نداشت. فقط خواستم در مورد این پلید های "ایلومیناتی" بیشتر بدونید همین. "Killuminati" هم درواقع "Kill Illuminati" هست (بکش ایلومیناتی رو) و یه فازه که ما رو ورداشته! :) ( فاز گرفتن بر جوانان عیب نیست! D: ) هرچی بدبختیه توی دنیا زیر سر همین تومور سرطانیه؛ و البته اربابشون ابلیس.

    درمورد باشگاه هم پیشنهاد خوبیه اما بعید میدونم استقبالی بشه ازش... بهتره به عنوان یه پویش در "فارس من" مطرحش کنید.
    به نظرم دست اندرکاران "روشنگری" یه دستی به سر و روی این سایت بکشن واجب تره. از زمانی که با این سایت آشنا شدم، هیچیش فرق نکرده. هنوز همون مشکلاتی که قبلاً منو از این سایت دلسرد کرد هست. اگه کسی بخواد مطالب قبلی رو ببینه، صفحات رو که تغییر بده، بعد دو سه صفحه، سایت کاربر رو منتقل میکنه به یه ویدیو، نه یه صفحه ی دیگه. مجبورم خودم از "نوار جستجوی" خود مرورگر اعداد رو تغییر بدم. یا مثلا همین عزیزدل "fadayebanoo" اگه روی اسمش کلیک کنم، به جای اکانتش، صفحه ی "تازه ها" میاد! درصورتی که توی همون صفحه در "نوار جستجوی" خود مرورگر زده ==> https://www.roshangari.ir/channel/fadayebanoo <== با یه مرورگر دیگه هم امتحان کردم. موضوع دیگه فونت های سایت هست که توی ذوق آدم میزنه؛ فونت "وزیرمتن" رایگان و متن باز و صد البته عالیه! یه بار دیگه هم گفتم اینو. ولی چه فایده؟ :( گفتن به فلان آدرس در فلان پیامرسان پیام بدید.

    عزیزی که این نظر رو تایید میکنه خودش نظری نداره؟!؟
    بقیه ی دوستانی هم که این نظر رو میخونن و پیشنهادی دارن لطفاً اعلام حضور کنن!

  • فدای همت و تلاش شما در راه جهاد تبیین در همین رسانه و سلام علیکم.
    شعب ابی طالب که مسلمین در محاصره بودند و حتی غذا نبود را بعنوان نمونه بیاموزیم و ترویج و تکرار کنیم. اگر منِ مار گزیده با تجربه خونهای مسموم یا کارخانه کبریت تبریز یا تحریم دارو حتی برای بیماران خاص هنوز چشم به دست دشمن داشته باشم کمال بد فهمی است. عرض کردم هیچ اطلاعی از ارز مجازی ندارم و نمی خواهم داشته باشم و اگر سرطان بگیرم داروی دشمن را نمی خواهم. به آن فرد برتر خبر دادند که ما را تحریم کردند فرمود :" ما روزه داریم ".
    اصلاً فلسفه تحریم چیست؟ اینکه بسیار می بینیم از گرانی ارز و خودرو ... شکایت می کنند را تحلیل کنید. آیا کسی از گرسنگی تلف شده؟ خیر . ما را معتاد به مصرف کرده اند و حالا این افیون مصرف را کنترل می کنند مثل همین فضای مجازی که کوچک و بزرگ معتادش شده اند. آیا در تهران تولیدمفیدی صورت می گیرد ؟ خیر . در تهران فرآیند مصرف و تولید آن به آلودگی از همه نوع در جریان است.این هموطنانی که از گرانی مسکن و یا هوای بد شکایت می کنند چرا بفکر چاره نیستند بعنوان نمونه اینهمه مناطق بی نظیر در ایران داریم. دیروز در جنوب بیست پنج درجه بالای صفر و در سراب ( اگر اشتباه نکرده باشم ) منهای بیست پنج درجه. کوه داریم صحرا داریم ، کویر داریم. شاید اعتراض بدهید که کویر ؟ بله کسانی هستند که عاشق کویر اند و در آن زیست می کنند . بعضی ها در دنیا به مناطق شمال نروژ می رود که قطب محسوب می شود تا از سرما لذت ببرند و یا مبارزه با آن. کسانی هستند که از دیو دد ململ اند و تنها در آلاسکا بطور طبیعی زندگی می کنند . پس ما معتاد شده ایم به کثافت کلان شهر و مصرف. و در این جریان دشمن بسیار موفق بوده. نگاه کنید به تفکر شهردار حزب الهی ، پنجاه هزار تاکسی دود زا را از رده خارج کنیم تا هوا بهتر شود. یعنی پنجاه هزار تاکسی با آلودگی کمتر اما حتی تصور اینکه صد هزار تاکسی یا دو هزار اتوبوس ، جدید یا ... تنها مهاجرت به را و به تبع آن مشکلات تهران افزایش می دهد ، در مخیله اش نمی کنجد. واردات خودرو یا صد ها نمونه دیگر ... اینهمه آفتاب داریم و اینهمه کویر ، پس بجای سوخت فصیلی ، مزرعه انرژی خورشیدی ...
    این نکات هیچکدام نشانه ای از خود تحقیری ندارد.
    معتقدم که اگر شما بهره هوشی صد داشته باشید و مسلمان خوبی هم باشید و تمام واجبات را انجام بدهید و هیچ امر حرامی را نپذیرید باز اگر باندازه هوش خودت کار نکرده باشی مسئولی چون وسع شما بیشتر از نتایج شما بوده ( لا يكلف الله نفسا إلا وسعها ) ( عمری که باید صرف تفکر ، عبادت ، تربیت فرزند ، مطالعه ، ... شود در راه های شهر و ساعتها در روز حرام میشود ).پس موضوع عقده خود کوچک بینی ( بقول روان شناسان ) و یا عقده بزرگ بینی دشمن در کار نیست موضوع انجام وظیفه در حد توان است.

  • ببخشید این صحبت ها مربوط به زمان حسن روحانی می شود که البته از این موجود جز خیانت و ضربه به مردم و مملکت انتظاری نداریم اما آیا دولت فعلی حاضر است مطابق صحبت های رائفی پور عمل کند ؟