اثبات روح یا انحراف در عقیده!؟
چون در این برنامه ها اثبات روح مطرح میشود؛ لازم دیدم نکته ای در مورد حقیقتِ روح یادآورم بشوم؛ طبق معارف قرآن و اهل البیت علیهم السلام، روح مخلوق برگذیده و شریفی است که بخاطر شرافتش خُدا آن را به خودش نسبت داده؛ همانطور که به کعبه فرموده: بیتی(خانه من)یا بیت الله(خانه خُدا)
پس مبادا مُنحرفین فریب تان بدهند که روح انسان را خُدا و جزئی از خُداست!
و مُنحرفینی که تیشه بر ریشه دین زدند و خُدا و مخلوق را یکی شمردند
مثل:
1- الهی قمشه ای که گفته: نفخه اویید،خودِ اویید هان .. خویش را خوانید فرعون زمان
2- علامه!سیدمحمدحسین طهرانی که در کتابش نوشته:
حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
(الله شناسی ج 3 ص 222)
3- عطار نیشابوری:
با تو گویم سر اسرار نهان .. ای برادر نقش را نقّاش دان(مخلوق را خُدا بدان)
و سایر کسانی که اینها را تائید میکنند و عقاید و جملاتی مثل اینها دارند
چون در این برنامه ها اثبات روح مطرح میشود؛ لازم دیدم نکته ای در مورد حقیقتِ روح یادآورم بشوم؛ طبق معارف قرآن و اهل البیت علیهم السلام، روح مخلوق برگذیده و شریفی است که بخاطر شرافتش خُدا آن را به خودش نسبت داده؛ همانطور که به کعبه فرموده: بیتی(خانه من)یا بیت الله(خانه خُدا)
پس مبادا مُنحرفین فریب تان بدهند که روح انسان را خُدا و جزئی از خُداست!
و مُنحرفینی که تیشه بر ریشه دین زدند و خُدا و مخلوق را یکی شمردند
مثل:
1- الهی قمشه ای که گفته: نفخه اویید،خودِ اویید هان .. خویش را خوانید فرعون زمان
2- علامه!سیدمحمدحسین طهرانی که در کتابش نوشته:
حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
(الله شناسی ج 3 ص 222)
3- عطار نیشابوری:
با تو گویم سر اسرار نهان .. ای برادر نقش را نقّاش دان(مخلوق را خُدا بدان)
و سایر کسانی که اینها را تائید میکنند و عقاید و جملاتی مثل اینها دارند