یه زوج شیعه و سنی!


خوشبخت ترین زوج ها لزوما شبیه هم نیستن،
گاهی باهم کلی تفاوت دارن اما از هم بهترین درک، آگاهی و پذیرش رو دارن و سازش رو خیلی خوب بلدن



+ 
8

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • سوال برام پیش اومده. الآن بچه اینا قراره عاشق حضرت زهرا باشه یا مرید قاتلش؟

  • سلام عزیزم ، 67 سالمه، از اقوام داریم که خانمه همه جاش پیدا بود و پزشک هم بود و هست با آقای بازاری و مذهبی به حدی که هیئتی هست و هیئت میاره برای عزاداری ، امابا اخلاق خوش و نیکو ، مدتهاست اون خانم محجبه و چند تا دختر چادری هم تحویل جامعه داه ، من نمیگم همه اینطوری هستند اما خواهش میکنم شمت هم نگید اونطوری میشن

  • جواب به کاربر حسین: اولا من نتیجه گیری نکردم یه سوال کاملا مشخص پرسیدم. ثانیا مشکل شماها اینه که استقرای معکوس میکنین یعنی یه مورد جزئی میبنید و تعمیم میدین به کل. من به ازای هر یه مورد چادری شدن بعد از ازدواج حداقل 10 مورد بی حجاب شدن بعد از ازدواج رو براتون بیارم. اونقدر که خوشبینی الکی میتونه آسیب بزنه بدیینی نمیتونه.

  • تا نظر شریف شما از استقرا چه باشد.
    هفتاد و دو ساله ام . چندین خانواده می شناسم معتقد به دو شاخه متفاوت اسلام عزیز. یک نمونه از مغرب پدر پیش نماز مسجد سنی هاست و پسر بیقرار اهل بیت و حدود ده سال استکه بر اساس تحقیق شیعه شده. از او راجع به پدرش پرسیدم ، گفت بسیار عمیق و مجاب شده اما از ترس محیط شیعه نمی شود. دیگری مادری معتقد ب یکی از شاخه های سنت و پدر شیعه و یکی پسر شیعه و یک دختر و پسر سنی و با هم بسیار خوب رفتار می کنند.
    شاید اگر رفتار ما کاملاً اسلامی باشد بیتوانیم جذب بسیار کنیم همچنان که خلق عظیم او کرد.

  • در پاسخ به پیرمرد 72 ساله. یه سوال شما رفتاراتون از پیامبرای الهی بهتره؟ از لوط خوش رفتارین؟ یا از پیامبر اسلام مهربان تر هستین؟ چطور پیغمبر با دعوت و اخلاق خوبش تو طائف نتونست کسی رو مسلمون کنه جز عداس که یه برده بود؟ برعکس بچه های کوچه ها به پیروی از همون افراد با اخلاق بد به پیغمبر سنگ زدن. چرا انقدر دارین خودتون رو گول میزنین؟ در عوض اون جندین خانواده مد نطر شما صد ها خانواده هستن که به دلیل پیروی از خزعبلات اسلام رحمانی و این که باید دل پاک باشه خودشون رو از قید بندگی الله در آوردن. چرا نمیخواین قبول کنین کارفرهنگی به شدت محدوده و گسترش اصلی اسلام از زمان تشکیل حکومت اسلامی تو مدینه شروع شد و از اون زمان بود که سرعت مسلمان شدن مردم حتی به زور (مثل مردم مکه) چند برابر شد. چرا نمیخواین قبول کنین یه بخش لاینفک از دین اسلام نظم (discipline) دینی و اعمال قدرت (enforce) برای اجرای اون نظم هست؟

  • با سلام و تشکر
    از اخر شروع کنیم :
    چه نیازی بود معادل نظم را به زبان دشمن ما و پایه ترویج ضد فرهنگش ذکر کنید؟
    قدرت انواع دارد ، نفوذ ، دیوان سالاری ، نظامی ، تبلیغاتی ... اعمال قدرت ضروتاً لازم نیست از نوع خاصی باشد و معمولاً متاسب با شرایط انتخاب می شود.
    در مورد تعداد شما امار ندارید. حتی عرض می کنم که جامعه جهان از بی خدائی بتنگ آمده و در جستجوست( نگاه کنید به آمار مسلمان شدگان کشور ها از جمله کشور انگل ها و گاوچرونها ... در دو سال گذشته )
    در مورد حسن خلق بنظر می رسد که فرموده قرآن کریم را هم زیر سئول ... ( از روی ادب جمله را ناتمام گذاشتم )
    و اصلاً بحث بر سر رد انواع دیگر راهبرد نبود فقط تاکید بر لطافت و نرمی سخن منطقی که بهتر است در قالبی خشن پیچیده نشود. فَذَكِّرْ إِنَّمَا أَنتَ مُذَكِّرٌ
    . اما در مورد پیر نامیدن این بنده حقیر خدای منان ، متاسفانه نمی توانیم در مکانی با هم مسابقه پرش بدهیم یا کشتی بگیریم یا تیر اندازی و شمشیر بازی تا بدانی که گر چه پیرم اما به صد تا جوان خالکوب و عرقگیرپوش با الفبای دشمن و شیفته غرب و غرق در نیروهای سرکش جوانی " می ارزم "