ارسال نظر

  • اگر واقعا هم پیامبر چنان حدیثی فرموده باشد و جعلی نباشد منظورش رفاه نبوده است. منظور از معاش برنامه ریزی و تامین زندگی است. یعنی قناعت و دوری از اسراف.

    چون اتفاقا قرآن می گوید داستان برعکس است و ثروت و رفاه است که آروغ سرمستی می آورد و به کفر منجرذ می شود:
    کلا ان الانسان لیطغی ان رآه استفنی. سوره علق آیات 6 و 7

    این روسپی ها هم که دیدی فقیر نیستند. بلکه اتفاقا از اقشار مرفه بالاشهری تشریف دارند.
    نکته اینجا که همان تبعیض ها این قشر سرمست و به قول قرآن مترفین را ساخته است.


    اما یادت باشدذ که اختلاس و دزدی را می شود جبران کرد.
    اما دزدیدن عفت و حیا دیگر جبران ندارد.


    ضمنا این را هم بدان که توهین به کفر و نفاق وظیفه مسلمان و بخشی از تبری است.
    آیات قرآن را نخوانده ای؟

    او لئک کالانعام بل هم اضل-- اعراف 179
    مثله کمثل الکلب - اعراف 176
    تب یدا ابی لهب-- مسد 1
    مثل الذین حملوا التوریه ثم لم یحملوها کمثل الحمار یحمل اسفارا. -- جمعه 5

    یا مروان حکم را که آوردند پیامبر خدا صریحا گفت
    الوزغ ابن الوزغ
    که تجسم واقعی چهره برزخی این فرد بود.

    و یا امام حسین علیه السلام که صریحا ابن مرجانه را حرامزاده پسر حرامزاده نامید:

    الا و ان الدعي بن الدعي قد ركز بين اثنتين بين السلة و الذلة و هيهات مناالذلة.


    این ها الفاظ زشت و رکیک و چیز دار نیست که مصداق سب و حرام باشد.