آیت الله مصباح یزدی

آیت الله مصباح یزدی

محمد تقى مصباح یزدى در سال ۱۳۱۳ هجرى شمسى در شهر کویرى یزد دیده به جهان گشود. وى تحصیلات مقدماتى حوزوى را در یزد به پایان رساند و براى تحصیلات تکمیلى علوم اسلامى عازم نجف شد. از سال ۱۳۳۱ تا سال ۱۳۳۹ ه. ش. در دروس امام راحل (ره) شرکت و در همین زمان، در درس تفسیر قرآن، شفاى ابن سینا و اسفار ملاصدرا از وجود علامه طباطبایى (رحمه الله) کسب فیض کرد. ایشان در تاریخ-۱۲دی ماه- ۱۳۹۹ و پس از تحمل یک دوره رنج بیماری دار فانی را وداع گفتند.

حاج محمود کریمی | به سر بریده‌ات که فکر می‌کنم

#شور «به سر بریده‌ات که فکر می‌کنم...» شـــب سوم #محرم الحرام ســال ۱٤٠۱ چیذر هیئت‌رایة‌العبّاس (علیه‌السّلام)
محسن
توسط محسن

علت عصبانیت حسن روحانی از آیت الله مصباح چیست؟

سخنان صریح عمار انقلاب درباره نوع تفکر و ارتباطات حسن روحانی
محسن
توسط محسن

مناظره دیده‌نشده علامه مصباح و سران گروه‌های ضدانقلاب

آقای مصباح از 20 سال پیش هم مصباح بودند...
محسن
توسط محسن

ماجرای عذرخواهی نیک‌ آهنگ کوثر از آیت‌الله مصباح یزدی

حجت‌ الاسلام روانبخش: شخصی که کاریکاتوری علیه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی کشیده بود بعدها نامه‌ ای نوشت و گفت تحت تاثیر دیگران این کار را کرده است. استاد نامه را منتشر نکرد و گفت نامه خصوصی برای من نوشته شده است.
محسن
توسط محسن

روایتی از مصباح انقلاب

آیت‌الله مصباح یزدی یکی از برجسته‌ترین علما و فیلسوفان، دار فانی را وداع گفتند. ایشان در طول عمر پرخیر و برکت‌شان، مباحث علمی بسیاری را تبیین و کرسی‌های درسی اثرگذاری را برگزار کردند. این مستند در تلاش است تا ابعاد مختلف شخصیتی و علمی این عالم وارسته را از زبان شاگردان ایشان روایت کند.
محسن
توسط محسن

جامعیت رهبر انقلاب

آیت الله مصباح: در این اواخر عمر، طمعی برای گرفتن پست و مقام ندارم، صادقانه میگویم: درطول تاریخ اسلام بعد از ائمه علیهم السلام کسی به جامعیت رهبرانقلاب سراغ ندارم
محسن
توسط محسن

جامعیت رهبر انقلاب