اشتباه جبران نا پذیر « ولایتی » در مسیر مذاکرات هسته ای


دکترولایتی(انتخابات92):
در آلماتی 2 آنها پیشنهاداتی کردند که میشد پیش رفت ولی آقای جلیلی نپذیرفت. گفتند غنی سازی 20 درصد را تعلیق و فردو را کند کنی، 3 تحریم را برمیداریم. در پاسخ به آنها گفتند این کارها را میکنیم شما کل تحریم را بردارید. حرف من این است که باید قدم به قدم پیش رفت . دیپلماسی معامله و تعامل است. سرسختی نشان دادن نیست. دیپلماسی بیانیه پشت میز خواندن نیست!
********************
دکترجلیلی(انتخابات 92):
آقای ولایتی من نمیدانم این حرف ها از کجا آمده! آن ها به ما گفتند شما در کار فردو تاخیر بیاندازید تا ما هم تحریم هایی که در آینده میخواهیم بکنیم انجام ندهیم.... ما میدانستیم که طرف مقابل بدعهد است لذا گفتیم تاخیر در فردو و توقف بیست درصد در مقابل تحریم های اصلی همچون نفت و ارز باید باشد ببینید آن ها که روزی 5سانتریفیوژ ما را تحمل نمیکردند امروز حتی حق غنی سازی بیست درصد ما را نیز پذیرفته و سر تاخیر در کار فردو با ما بحث میکنند!
****************************************
ولایتی سال 93(یازده ماه پس از توافق ژنو) 10 آبان 93
ما می‌خواهیم هر چه زودتر مذاکرات به پایان برسد اما متأسفانه هر چه ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم طرف غربی ما به تعهدات خود عمل نکرده است و آمریکا که بعضاً اظهار نظر خارج از قاعده می‌کند مورد اعتراض کشورهای بی طرف قرار می‌گیرد اما همچنان بر تحریم‌های ما افزودند.


+ 
5

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.