مستند پازل - فرا ساحل


(تا پیش از انقلاب اسلامی هر چند شاه و درباریان همواره از پیشرفت ایران سخن به میان می آوردند و سعی داشتند سرزمین پارس را به قله های تمدن بشری برسانند اما در بهترین حالت و در صورت تحقق برنامه هایشان، باز هم ایران کشوری وابسته بود و هر دانش و تکنولوژی که قرار بود در اختیار کشور قرار بگیرد، وارداتی و تداوم فعالیت شان وابسته به حضور مستشاران داخلی می بود.

پس از انقلاب این رویه تغییر کرد و علیرغم تهدیدات سخت و نرم، تحریم ها و فشارهای گوناگون و قطع همکاری بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی ایران، دانشمندان جوان کشورمان موفق شدند بسیاری از قله های فناوری و علمی جهان را به تنهایی و بدون هیچگونه وابستگی به قدرت های بین المللی فتح کنند و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی را بر فراز آنها به اهتزاز درآورند.

پیشرفت‌های ایران طی سال‌های پس از انقلاب محدود به پروژه‌های نظامی و دفاعی نبوده بلکه در دانش های دیگر همچون فناوری هسته ای، نانو و … نیز دستاوردهای مهمی نصیب ملت ایران شده است که از جمله آنها می توان به پزشکی هسته ای اشاره کرد. مجموعه مستند «پازل» که به پیشرفت های علمی و صنعتی ایران در عرصه های مختلف می پردازد این هفته به بررسی فناوری اتمی و دانش پزشکی هسته ای می پردازد.)


+ 
3

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.