تغییر لحن معنادار ظریف در اجلاس دائوس


تغییر لحن معنادار ظریف در اجلاس دائوس.به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر ظریف درباره اینکه اگر کنگره آمریکا تحریم هایی جدید علیه ایران وضع کند چه خواهد شد گفت: تحریم های جدید کنگره آمریکا علیه ایران باعث از میان رفتن طرح اقدام مشترک می شود که سال گذشته در ژنو درباره آن توافق کردیم. رئیس جمهور آمریکا قدرت وتوی آن را دارد ولی پارلمان ما نیز اقدام متقابل خود را دارد.
وی درباره سوال یکی از حضار که این اقدام تلافی جویانه مجلس شورای اسلامی چه خواهد بود گفت: من نمی دانم و این به عهده نمایندگان مجلس است. آنان علنی تهدید کرده اند که اگر کنگره آمریکا این طرح را تصویب کند، آنان نیز طرحی را تصویب می کنند که از دولت خواهد خواست در صورت اجرای عملی تحریم ها علیه ایران، ما نیز میزان غنی سازی خود را افزایش بدهیم.
وی ادامه داد خواست های دیگری نیز هستند که براساس آن غنی سازی در سطوح بالاتر باید انجام بگیرد. هر احتمالی مطرح است و من نمی خواهم وارد آن شوم زیرا باور دارم که احتمال خوبی برای رسیدن به توافق وجود دارد و نباید این فرصت را از دست بدهیم.
وی درباره اظهارات یکی از میزبانان که مدعی بود ظریف گفته است تحریم ها بر ایران تاثیر ندارد و اکنون صحبت از تاثیر کاهش بهای نفت و تحریم ها می کند گفت: من گفتم که این مساله بر سیاست های ما تاثیری ندارد.
وی تاکید کرد تحریم ها باعث نشدند که دولت ما به میز گفتگوها بیاید. اگر تحریم ها باعث شده بودند که این دولت وارد مذاکره شویم، اکنون باید از میز مذاکرات جدا می شدیم.
وزیر امور خارجه ایران گفت: ما می خواهیم ماهیت و پویایی روابطمان را تغییر بدهیم و اگر چنین اتفاقی روی بدهد، برای همه بهتر خواهد بود.


+ 
6

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)