نطق جنجالی عبدالله سامری درباره گرد و خاک استان خوزستان


بیانیه عبدالله سامری درباره گرد و خاک استان خوزستان


+ 
13

- 
3

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • با سلام و درود بر شما جناب موسوی
    بنده هم در جایگاه یک هموطنِ واجد دیدگاهی به انطباق کامل با آنچه مرقوم فرموده اید، در هم صدایی با جنابعالی از مسئولین! مستدعی رسیدگی به این امر، آن هم به أحسن طریق که چاره گری در ریشۀ مسئله و البته در سطوح کلان و بسترساز این معضلات است هستم.
    شایان ذکر است که حل اینگونه مسائل که دامنۀ نسبتاً وسیعی از مصائب اجتماعی_ فرهنگی و .. را رقم می زند، مستلزم عزمی راسخ در رویارویی و تقابلی مردانه با مواردی چون:
    - مافیای قاچاق! تنیده شده در مافیای منابع اقتصادی! و شاید که در آمیختگی تنگاتنگ با مافیای سیاسی است...
    فلذا شایسته است که :
    مردی از خویش برون آید و کاری بکند...


  • با سلام، لطفا به هر نحوي كه امكان دارد متن ذيل را به تعدادي از مخاطبان آن برسانيد. البته اگر دغدغه‌اي نسبت به جوانان اين مرز و بوم داريد. با تشكر
    بسمه تعالي

    قابل توجه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و ساير مسئولان ارشد كشور (تصميم‌گير)

    با عرض سلام و احترام
    لطفاً به بخشي از خبر مندرج در روزنامه شرق مورخ 29 تير 1395 عنايت فرماييد: «در ایران ٧٦ درصد از اعدام‌ها در سال ٢٠١٢ و ٦٢ درصد در سال ٢٠١٣ مربوط به موضوع مواد مخدر بوده است , سال ١٣٩٣ (مقارن با ٢٠١٥م) مسئولان قضائی اعلام کردند ٨٠ درصد از اعدام‌ها مربوط به مواد مخدر است. پس از انقلاب با وجود وضع قانون اعدام برای مواد مخدر، آیت‌الله شیخ محمد یزدی، رئیس وقت مجلس خبرگان رهبری، زمانی که در رأس قوه قضائیه قرار داشت در همایشی در این زمینه، گفت: «اعدام (در زمینه مواد مخدر) ساخته حكومت‏هاست، نه شرع» و افزود: «ما بايد قوانين خودمان را با قوانين بين‏المللى هماهنگ كنيم». متن اين سخنرانى در كتابى كه از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، به عنوان برگزاركننده سمينار چاپ شده، آمده است. راه‌حلی که برای این مسئله در سال‌های گذشته اجرا شده، زندان و اعدام است. درباره زندان همین بس که دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید: مواد مخدر به نحوی وارد زندان می‌شود که به عقل جن هم نمی‌رسد (کیهان، سه‌شنبه ١٢ آذر ١٣٩٢- شماره ٢٠٦٥٥، ص١١) و درباره اعدام و زندان همین بس که هرچه شمار اعدام افزایش یافته، آمار جرائم مربوط به مواد مخدر، از تولید گرفته تا فروش و توزیع و اعتیاد، نه فقط کاهش نیافته، بلکه روندی افزایشی داشته است و بارها مسئولان قضائی و انتظامی اعلام کرده‌‌اند اعدام مجرمان مواد مخدر کارآمد نبوده است. زندان و اعدام ابزار کارآمدی نبوده، زیرا منابع اصلی این معضل که بی‌کاری، فقر اقتصادی و فقر فرهنگی است، از بین نرفته‌‌اند. این اعدام‌ها پیامدهای گسترده‌ای داشته‌اند و هزینه‌های پنهانش بسیار عظیم‌تر از هزینه‌های آشکار است.
    با توجه به متن فوق و همانطورکه مستحضرید در اجراي قانون خاص مبارزه با مواد مخدر، يكي از مجازاتهاي تعيين شده براي مواد مخدر صنعتي (شامل حمل، نگهداري، خريد، فروش و ... بيش از 30 گرم)، اعمال مجازات قابل تامل اعدام مي‌باشد.
    - پر واضح است كسي مخالف اعمال قانون و مجازات خاطيان نيست، منتهي چگونه؟ به چه قيمتي؟ آيا بين جرم و مجازات تناسب معناداري وجود دارد؟ (( نه شرايط قبل از اصلاح قانون فوق كه مثلاً فردي با 50 الي 60 كيلو مواد مخدر صنعتي (مثل شيشه) دستگير مي‌شد و با چند ماه حبس و جريمه آزاد مي‌شد و نه امروز كه فقط با 30 گرم مواد مخدر صنعتي حكم اعدام صادر و در اغلب موارد نيز اجرا مي‌گردد. بدون اينكه عواقب و پيامدهاي چنين قانون سخت‌گيرانه‌اي به مردم اطلاع رساني شده باشد و اين امر مصداق افتادن هر دو طرف بام را دارد.))
    - در شرايط فعلي كه بيگانگان با تحریم های آشکار و پنهان فلج‌سازی اقتصاد کشور را برنامه ریزی کرده‌ و سعی و اهتمام دارند از این راه به اهداف خود (ايجاد موج نارضايتي عمومي در مردم و فراهم سازي زمينه براندازي حكومت) برسند. تصويب و اجراي چنين قوانيني در راستاي مصلحت جامعه تلقي نمي‌شود. چرا كه مهمترين پيامد اجراي اين قانون حذف معلول‌ است و بديهي است زماني كه عوامل اصلي اين پديده (فقر و بيكاري و ...) برطرف نشود، با حذف معلول؛ راه به جایی نبرده‌ایم و فقط و فقط به نیات شوم بيگانگان، جامه عمل پوشانده‌ايم (که همانا از بین بردن و نابودي نسل جوان این مرز و بوم است که می‌توانند در روزگار سخت یار و یاورد انقلاب و حافظ دین، ناموس و خاک کشور باشند.)
    - نكته بسيار مهم ديگري كه همواره بايد مورد توجه جدي مسئولان ارشد كشور باشد اين است كه كشور ايران در همسايگي بزرگترين توليدكننده مواد مخدر جهان (كشور افغانستان) بوده و به ناگزير در مسير شاهراه مواصلاتي (ترانزيت) اين مواد قرار گرفته‌است. لذا ضروري و پسنديده است اين تهديد اجتناب ناپذير را هوشمندانه و به گونه‌اي مديريت كنيم تا در صورت امكان آن را به يك فرصت (1- توليد دارو و فراورده‌هاي دارويي 2- ترانزيت قانوني و بدون نشت براي مصارف دارويي و ... ساير كشورها و ...) تبديل نماييم نه اينكه فقط هزينه انساني آن را متحمل شده و به سنگيني تمام آن را بپردازيم ((از يك طرف شهادت تعداد كثيري از جوانان (سربازان) كشور در راستاي كشف، تعقيب و گريز عاملان مواد مخدر و ... و از طرفي اعدام تعداد كثير ديگري از جوانان كشور كه از روي جهالت و ناآگاهي و ساير مسايل اجتماعي و اقتصادي در دام شيادان و سران مافيايي مواد مخدر افتاده و پس از گرفتار شدن در دام قانون نابود مي‌شوند كه در هر دو صورت خسارت انساني سنگيني براي كشور تلقي مي‌شود.))
    - اغلب شنديده يا ديده شده جواناني ناآگاه از عواقب كار، فريب گردانندگان باندهاي بزرگ مواد مخدر را خورده و طعمه‌ نيات پليد آنها مي‌شوند و پس از گرفتار شدن در سيطره قانون(فعلي)، بدون هيچگونه سابقه كيفري قبلي به حكم اعدام محكوم شده و اعدام مي‌شوند يا در حالت خوش‌بينانه با صدور حكم حبس ابد در زندان مي‌مانند تا پير، فرتوت و بيمار (جسمي و روحي) از زندان رها شوند. ولي ايشان (قاچاقچيان اصلي) با انواع ترفندها و شگردهاي مافيايي يا هرگز به دام نمي‌افتند يا با تمسك به سلاح پول و پارتي از مجازات فرار مي‌كنند. لذا قانون فعلي مبارزه با مواد مخدر با توجه به جميع جهات اجرايي آن جز ايجاد جراحت روحي و رواني براي مردم بويژ براي وابستگان نَسَبي و سَبَبي تلفات انساني مورد اشاره اين ماجرا جنبه مثبت و بازدارنده موثر ديگري نداشته و يقيناً در آينده هم نخواهد داشت. (با توجه به روند صعودي آمار جرائم مواد مخدر در كشور و همچنين روند صعودي آمار تلفات انساني آن)
    از حضرتعالي به عنوان فردي فهيم و آگاه به مسائل روز جامعه استدعا داريم از «طرح اصلاح مجازات اعدام در قانون مبارزه با مواد مخدر» حمايت نموده و همچنين تسريع در تصويب آن را در مجلس شوراي اسلامي مورد عنايت قرار دهيد. (قطعاً شما يا در جايگاه پدر، برادر، عمو يا دايي يك يا چند تن از جوانان اين مرز و بوم بوده و هستيد. آيا سزاور است سرنوشت جوانان اين مرز بوم اين گونه رقم بخورد.) لذا استدعا مي‌شود با نگرش پدرانه، برادرانه (برادرديني) موضوع را مورد احتمام جدي قرار دهيد چرا كه اگر يك روز زودتر هم اين قانون اصلاح شود اقدامي است خردمندانه و شرافتمندانه و انشاا... در راستاي نجات جان ده‌ها بلكه صدها نفر از جوانان اين مرز و بوم (كه اغلب هم كم سن و سال هستند.)

    من‌ا... توفيق