مستند اوشو، گوروی ثروتمندان - قسمت دوم


مجموعه مستند «اوشو، گوروی ثروتمندان» به زندگی، عقاید و فعالیت های اوشو، فردی هندی که در قرن بیستم، آیین جدیدی را بنیان می گذارد، می پردازد.

این قسمت از مستند، به نیمه اول زندگی او و فعالیت هایش در کشور هند و شرح عقاید او اختصاص دارد. در متن مستند مصاحبه با اساتید و محققان صورت گرفته است.

مرام و مکتب اوشو شامل آداب و رسومی است که اساس تعالیم عملی او را در بردارد و مهم ترین آنها عبارتند از انواع مراقبه، رقص، سماع، سکوت، عشق ورزی، سرور، یوگی، ذن و ... که در یک دسته بندی خاص ارائه می شوند.

اوشو عقیده دارد انسان در عصر حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی نیاز به معنویت دارد معنویتی که جدا از آموزه های دینی و عرفانی گذشته باشد به عبارتی از نظر او، مراقبه چیزی نیست جز سعی در پاکسازی وجود، سعی در یافتن طراوت و جوانی و سعی در دستیابی به سر زندگی و هوشیاری بیشتر.

این مدعی عرفان و معنویت در دوران معاصر همچنین نگاهی متفاوت به ازدواج و زندگی زناشویی را ترویج می کند و می گوید برای یک رابطه میان دو جنس مخالف، وجود عشق کافی است و نیازی نمی بیند که این ارتباط به صورت قانونمند درآید در واقع افراط در رابطه جنسی نقش مهمی در معنویت گرایی اوشو دارد.

«اوشو، گوروی ثروتمندان» در پی آن است که به افکار و عقاید او در چارچوبی مستند و صحیح بپردازد


+ 
12

- 
3

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • بسیار بسیار بسیار مستند زیبا و قشنگی بود
    ممنون از روشنگری تون
    دو بار از اول تا آخر دیدم