بخش هایی از فیلم سینمایی محمد(ص) ساخته مجید مجیدی+پشت صحنه


بر اساس شنیده‌ها، این پروژه فاخر که پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گرفته و از کنار آن سریالی هم ساخته خواهد شد، قرار است علاوه بر زبان فارسی به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو به صورت همزمان در ایران و کشورهای مسلمان اکران شود. مجیدی سال قبل در بیانیه‌ای در پاسخ به فیلم موهن مستهجن آمریکایی نوشت: «چشم به راه باشید بزودی از پس همه این لجن‌ پراکنی‌ها، چهره زیبای خورشیدی او رخ خواهد نمود و روسیاهی به شما سیاه‌دلان خواهد ماند.» ما هم امیدواریم این مهم به زودی به وقوع بپیوندد.


+ 
84

- 
12

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • آنیتا 96/10/30 ساعت 21:25

    عالی بود

  • سلام چرا این قدر گیر میکنه

  • براچی انقد دیر میاد کل بسته م خرج شد

  • براچی انقد دیر میاد کل بسته م خرج شد

  • براچی انقد دیر میاد کل بسته م خرج شد

  • تو دقیقه 53 ایست می کنه و دیگر حرکت نمی کنه هر چه زودتر فایلی را جایگزین کنین با تشکر

  • تو دقیقه 53

  • " سالی که نکوست از بهارش پیداست! "

    هه!
    در مملکتی که حتی به ارائه یک دوبله صحیح از فیلمی مثل (محمد رسول الله)-اصلی- با آن شهرت هم رحم نکردند و راضی نشدند که یک بازگردان و نسخه ساده و بدون سانسور از چنان فیلم تابلویی، بیرون بدهند و فیلمی به آن معروفیت نیز از تیغ تحریف در امان نماند...
    جایی که فیلم محمدرسول الله-اصلی- با آن نام آوری که آنقدر در همه جا اکران و توسط همه کس مشاهده شده که کوچکترین تحریفی نیز به راحتی نوشیدن جرعه ای آب و حتی توسط عامی ترین بینندگان نیز بسادگی برملا و افشا میگردد هم از تیغ تحریف های فاحش و کودک خندان، در امان نمانده!
    در محیطی که تحمل یک فیلم و چهارتا دیالوگ و نقل-صد البته کاملاً صحیح- ، آنهم درمورد یکسری از غیر اختلافی ترین و همگانی ترین بخش های تاریخ اسلام و دوران حیات حضرت محمد رسول الله-صل الله علیه و آله- را نداشته اند و صبر و شهامت ارائه یک نسخه صادقانه و بی حاشیه بزبان فارسی ، از همچون فیلمی را دارا نبودند.... هه!
    حالا شما تصور کن این جماعت، خودشان بخواهند در چنین موضوعی، فیلم بسازند...خودشان بخواهند داستان را روایت کنند...
    هه!
    حال شما فکر کن این دوستان... با این روحیه و طبع و روش... خودشان بخواهند ناقل داستان باشند!
    واقعاً خدا خودش بخیر بگذارند ؛
    :-|

    صرفا میتوان (پوزخند) زد! :-S

    "... چه حاجت به بیان است"

  • ای وای این چه آهنگ ضایعی یه که ای.آر.رحمان ساخته ، آهنگهای فیلمهای گورو و جودااکبر رو که خیلی عالی ساخته بود .
    خیلی حالم گرفته شد ، آهنگ محمد رسول الله (ص) موریس ژار کجا و این کجا ...

  • عوامل فیلم گفتن حلیمه دایه پیامبر رو با گیس مصنوعی نشون دادن و بعد با افتخار گفتن حضرت آمنه رو با حجاب کامل نشون دادن مگه ایشون بی حجاب بوده و ما خبر نداشتیم . فکر کنم فیلم طبق روایات سنی ها که می گن پدر و مادر پیامبر مشرک بودن ساخته شده . بر طبق روایات شیعه والدین پیامبر (ص) و عموشون حضرت ابوطالب و پدربزرگشون حضرت عبدالمطلب مشرک نبوده و معتقد به يكتاپرستی و دین جدشان حضرت ابراهیم بودن .
    در روایتی آمده است که رسول خدا (ص) به جابر بن عبدالله انصاری فرمود: در جریان سفر معراج چهار نور را مشاهده کردم. از جانب خدا خطاب شد: این عبدالمطلب، این عمویت ابوطالب، این پدرت عبدالله و این مادرت آمنه است. و در روایتی دیگر فرمود: ابوطالب در روز قیامت در زمره پادشاهان و به سیمای پیامبران محشور می‌گردد. پیامبر(ص) می‌فرماید: خداوند در روز قیامت به من وعده شفاعت چهار نفر را داد که یکی از آنان ابوطالب است.
    عمران بن عبدالمطلب مشهور به ابوطالب یا ابی‌طالب بر طبق حدیث امام باقر (ع) که از وی در این باره پرسیدند که مردم می‌گفتند ابوطالب در ضحضاحی (؟) از آتش است پس پاسخ گفت که «اگر ایمان ابوطالب را در پلهٔ ترازو ایمان این مردم را در پلهٔ دیگر می‌گذاشتند، به درستی ایمانش می‌چربید.» سپس گفت: «آیا نمی‌دانستید که علی در زندگانی‌اش می‌فرمود که ازسوی عبدالله و پدرش ابوطالب به حج روند سپس در وصیتش به حج از سوی ایشان سفارش کرد؟ از امام سجاد(ع) درباره ایمان ابوطالب سؤال شد. امام فرمود: وا عجبا از سؤال شما! خدای متعال پیامبرش را نهی کرد از این که زن مسلمانی در نکاح فرد کافری بماند در حالی که فاطمه بنت اسد از سبقت جویان در اسلام بود و تا پایان عمر خویش در نکاح با ابوطالب ماند . امام صادق(ع) نیز در روایتی ابوطالب را بسان اصحاب کهف می‌شمارد که ایمان خود را مخفی داشته و اظهار شرک کردند و خدا به آنان دو پاداش داد . در حدیثی دیگر آمده است که فردی برای امام رضا(ع) نامه‌ای نوشت و گفت که من در ایمان ابوطالب تردید کردم. امام(ع) در جواب وی به آیه ۱۱۵ سوره نساء اشاره کرد و در ادامه فرمود: تو اگر به ایمان ابوطالب اقرار نداشته باشی عاقبتت آتش جهنم است. امام رضا(ع) در روایتی دیگر فرمود: نقش نگین ابوطالب این جمله بود: من خدا را به خداوندی و برادر زاده‌ام را به پیامبری و فرزندم علی(ع) را به جانشینی او پسندیدم. در روایتی از امام عسکری(ع) آمده است: خداوند به پیامبرش وحی کرد که من تو را با دو گروه از پیروانت یاری نمودم؛ گروهی که تو را در نهان یاری داده و گروهی که آشکارا یاری ات رساندند. از میان گروه اوّل، سید و افضل آنان عمویت، ابوطالب است و از میان گروه دوّم فرزند او، علی(ع) است. آن‏‌گاه فرمود: ابوطالب همچون مؤمن آل ‏فرعون بود که ایمانش را کتمان می‌کرد . امیر مؤمنان علی (ع) فرمود: نور ابوطالب، روز قیامت بر همه انوار جز پنج نور چیره می‌شود. نور ابوطالب از نور ماست و خدا آن را ۲۰۰۰ سال پیش از خلقت آدم آفریده است . وی در روایتی دیگر می‌فرماید: چون پدرم به احتضار افتاد، پیامبر بر بالین وی حاضر شد و درباره او بشارتی به من داد که از همه دنیا و آن چه در آن است محبوب‌تر است.
    در زیارت وارث می خوانیم اشهد انک نورا فی الاصلاب الشامخه و الارحام المطهره لم تنجسک الجاهلیه بانجاسها
    نوری هستی در صلبهای شامخ (پدران بلند مرتبه) و رحمهای پاک و مطهر ، زمان جاهلیت به پلیدی هایش آلوده ات نساخت .)
    پیامبر (ص) فرمود: «خداوند- عزّوجلّ- همواره مرا از اصلاب پاک به رحم ‏هاى پاک و مطهّر منتقل مى ‏ساخت، و به من بدی های جاهلیت برخورد نکرده است».احادیث یاد شده به حدّ تواتر معنوی هم می رسند . همچنین آن حضرت فرمود: «جبرئیل بر من نازل شد و گفت: اى محمّد! خداوند- جلّ جلاله- بر تو درود مى فرستد و مى ‏فرماید: همانا من آتش را حرام نمودم بر صلبى که تو را فرود آورده، و رَحِمى که تو را حمل کرده، و دامنى که تو را کفالت کرده است».
    دعاى عبدالمطّلب هنگام هجوم ابرهه حبشى به مکه براى خراب نمودن کعبه نشانه ایمان آن حضرت بود زیرا در این هنگام عبدالمطلب به بُت ها پناه نبرد، بلکه براى حمایت کعبه بر خداوند متعال توکّل نمود . امیرالمومنین علي‌ عليه السّلام‌ فرمود: سوگند به خدا، پدرم ابوطالب و جدّم عبدالمطّلب و هاشم و عبدمناف، هرگز بت نپرستيدند، ‌آن‌ها به سمت كعبه نماز مي‌خواندند، و مطابق آئين ابراهيم‌ عليه السّلام‌ رفتار مي‌نمودند

  • سلام ، متاسفم که اینو میگم اما فکر نکنم این فیلم به پای فیلم رسالت مصطفی عقاد برسه . با اینکه فیلم مصطفی عقاد خیلی از نظر تاریخی مورد داره و من یه قسمتهائی شو اصلا قبول ندارم . مثل خوب نشون دادن خالد بن ولید که پیغمبر (ص) بهش می گفت از من دور شو و لقب شمشیر اسلام حضرت علی (ع) رو دزدیدن و به او دادن . خالد بن ولید پس از مسلمان شدن به دستور اولی و دومی به مسلمانانی که جانشینی اولی رو نپذیرفته بودن حمله و هزاران مسلمان رو شهید کرد و بالای سر جسد رئیسان قبایل آنها به زنان اونها ت ج ا و ز کرد . اما به نظر من فیلم مصطفی عقاد غیر از ساخت خیلی خوبش داستان خیلی جذابی داشت و قسمتهای تاریخی جالب توجه ای رو انتخاب کرده بودن . البته باید گفت تحریف تاریخ در تمام سریالها و فیلم های همه کشورها امری عادی یه چون مردم که اهل تاریخ خوندن و تحقیق کردن نیستن و فکر می کنند هرچی تلویزیون نشون می ده صد در صد درسته .

  • محیا 94/4/19 ساعت 06:59

    سلام
    ای کاش چهره حضرت آمنه و حضرت حمزه و فاطمه بنت اسد رو نشون نمی دادن .

  • من نظرات عربها رو در یه سایت خوندم و خیلی ناراحت شدم . خیلی به شیعیان فحش داده و نفرین کرده بودن . امیدوارم این فیلم غیراز لحاظ ساخت لوکیشن و ... از لحاظ داستانی هم خوب باشه . آهنگش که مال ای آر رحمان بهترین و محبوبترین آهنگساز هندی یه که من خیلی طرفدارشم . بیشتر کارهای فیلم رو هم که ایتالیائی ها و ... انجام دادن . کاشکی سناریو رو هم می دادن نویسندگان کره جنوبی می نوشتن که همه رو میخکوب کنه . کره ای ها واقعا تو نویسندگی حرف ندارن .

  • خدا خیر کثیر به شما عطا کند

  • چرا بابا خیلی دیر میاد

  • خودم 94/1/19 ساعت 22:01

    امیدوارم تو این فیلم دیگه حضرت خدیجه رو نشون ندن...که بعدا مثل بازیگر نقش حضر مریم(س) که با نفهمی تمام چهره شون رو نشون دادن اونطور بشه که شد...

  • رضا12 94/1/19 ساعت 14:05

    چرا موسیقی اول فیلم شبیه موسیقی متن فیلم ارباب حلقه هاست؟!!

  • راست می گی یا . منم دقیقا یاد ارباب حلقه ها افتادم .