مناظره آقایان فواد ایزدی و سعید یاری پیرامون مذاکرات هسته ای


مناظره آقایان فواد ایزدی و سعید یاری پیرامون مذاکرات هسته ای
موضوع هسته‌ای علاوه بر اهمیت مباحث فنی از منظر راهبردی و استراتژیک به یکی از اصلی‌ترین مسائل کشور طی ۱۰-۱۲ سال گذشته تبدیل شده و چگونگی مدیریت این موضوع و آنچه در توافق نهایی احتمالی در سه ماه آینده خواهد گذشت، می‌تواند بر بسیاری از مؤلفه‌های قدرت ملی و امنیت ملی در ایران تأثیرگذار باشد.
تفاهم سياسي سوييس كه در ۱۳ فروردين سال‌جاري منعقد شد تفسيرهاي مغرضانه‌اي از سوي امريكايي‌ها در چارچوب تحريم‌هاي ضد ايراني و چگونگي لغو آنها مطرح شد.
براي واكاوي مذاكرات هسته‌اي و بالاخص تفاهم سياسي سوييس ديروز تسنیم نشستي را در قالب مناظره با حضور فواد ايزدي و سعيد ياري دو كارشناس ارشد حوزه سياست خارجي برگزار كرد.
به نظر می‌رسد برای درک بهتر از "آنچه درباره تفاهم سياسي در سوييس در این‌باره تاکنون گذشته و آنچه در مسیر پیش‌ِرو باید بدان توجه ویژه‌ای داشت" از اهمیت بالایی برخوردار است.
دو کارشناس شناخته شده این حوزه، نکات مهمی را در حوزه تخصصی خود مطرح کردند ابتدا فواد ايزدي کارشناس روابط بین‌الملل در مناظره با یاری از اساتید دانشگاه که درباره بیانیه لوزان با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده در ۲ سال گذشته زحمات زیادی کشیده است، افزود: هدف ما از حضور در مناظره تضعیف تیم مذاکره‌‌کننده نیست بلکه هدف ما روشن‌شدن مسائل و حقایق برای کمک به منافع ملی است.
وی با بیان اینکه سوال و ابهام اساسی افکار عمومی درباره مذاکرات هسته‌ای این است که تکلیف تحریم‌ها چه می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه برخی به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویا قرار است در توافق نهایی تمام تحریم‌های اعمالی علیه ملت ایران لغو شود و متاسفانه برخی دیگر معیشت و اقتصاد مردم ایران را به مذاکرات هسته‌ای گره زده‌اند و این نگرانی را برای مردم به وجود آورده‌اند که در صورت توافق یا عدم توافق وضعیت اقتصادی چگونه خواهد شد.
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: طبق بیانیه لوزان ما هم پذیرفته‌ایم که تحریم‌های بانکی و نفتی سر جای خودش بماند و تنها چند تحریم که به بهانه هسته‌ای اعمال شده لغو شود و البته این لغو هم منوط به نظر آنها درباره رفتار ایران است؛ طرف مقابل ما دنبال بازی برد - برد بود و موفق هم شد، به نظر من بیانیه لوزان برد - برد بود منتها به این معنا که هر دو برد برای آنها و هر دو باخت برای ما.


+ 
8

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • عبدی 94/2/17 ساعت 02:46

    اعتماد به کی ؟؟؟؟؟؟ همون که چراغ سبز حمله عربستان به یمن داد ؟ همون که بعد از اعلام آتش بس در یمن به عربستان اجازه حمله دوباره داد ؟ همون که بعد از قطع نامه آتش بس ایران و عراق اجازه حمله دوباره به عراق داد ؟ همون که اجازه کودک کشی به اسرائیل داد ؟ همون که نیرو و سلاح به داعش می ده ؟ همون که مدال افتخار به ضارب هواپیمای مسافربری داد ؟ ... از کی تا به حال به دزد اعتماد می کنند ؟ آیا شما به افراد سابقه دار در وزارت خونتون کار می دید ؟