مستند عصر خمینی - تکلیف گرایی در اندیشه امام راحل


«عصر خمینی» عنوان برنامه ای است که به بررسی گفتمان انقلاب از صحیفه امام خمینی(ره) می پردازد.

در هر قسمت یکی از شخصیت های دوران انقلاب یا کسانی از نزدیک با امام راحل مأنوس بوده اند و همچنین پژوهشگران آشنا با اندیشه های بنیان گذار کبیر انقلاب در این برنامه حضور می یابند و حول محورهای گوناگون، به بررسی ابعاد مختلف تفکر آن بزرگ مرد تاریخ می پردازند.

در این قسمت حجت الاسلام و المسلمین ماندگاریبه موضوع تکلیف گرایی در صحیفه امام خمینی(ره) اشاره و در این زمینه صحبت می کند.

امام راحل عقیده داشت تکالیف الهی الطاف خداوندی هستند؛ ایشان می فرمودند: «ما تا در این حیات دنیوی هستیم، تا در اینجا هستیم، مأموریت ها از طرف خدای تبارک و تعالی داریم و باید قیام کنیم به این مأموریت ها، باید غفلت نکنیم از تکالیف الهیه. تمام تکالیف الهیه، الطافی است الهی و ما خیال میکنیم تکالیفی است، همه اش الطاف است، چه تکالیف فردی که برای هر فردی هست برای تربیت او، برای تکمیل او، برای اینکه غیر از این راه، راه تکمیل و راه ترقی نبوده است، درجاتی هست که بدون این راه نمی شود به آن درجات رسید».

قاطعیت در انجام تکلیف، احساس شکست نکردن در ادای تکلیف و مأیوس نشدن در اجرای تکلیف، مأمور به انجام تکلیف نه نتیجه آن و تشخیص وظیفه قبل از عمل به آن از جمله ویژگی های امام خمینی(ره) در بحث تکلیف گرایی هستند که حجت الاسلام ماندگاری در مورد آنها مباحثی را مطرح خواهد کرد


+ 
3

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • بسیار عالی

  • معلومه که لطفی که حضرت امام برای شماها کرد خیلی بهتر از پدر مادر تان بود،!!!!
    چون اگر حضرت امام نبود، شماها چطور امرار معاش میکردین،؟؟؟؟؟ و این همه مال و منال میاندوختید!!!!!؟؟؟؟؟؟
    معلومه که شماها باید تا آخر عمرتان، وقتی نام و یاد امام میاید، یک صلوات نه، صد صلوات بفرستین. !!!!!
    آقای ماندگاری، فکر میکنید، اگر حضرت امام نبود، آیا شما و امثال شما میتونستند که با این دکان دینداری و دینروشی، این همه مال اندوزی کنید،؟؟؟؟؟
    معلومه که امثال شما تا میتوانید و مقدور است از نام و یاد اون مرحوم برای امرار معاش خودتان سو استفاده میکنید و فقط چیزهایی از امام بازگو میکنید که به نفع خودتان است و تداوم این دکان پر برکت و پر خیرتان است.!!!!!
    آقای ماندگاری،؛ میشه بگید، خروجی عملی شما با این موعضه ها چیست، و قراره چه سنگی روی سنگ برای این مردم روی هم بزاری و یا گره ای از گرفتاری مردم باز کنی؟؟؟
    آقای ماندگاری، حتی کارتان را هم خوب جام نداده اید و مردم را از خدا دورتر کردید،
    آقای ماندگاری،؛ حضرت امام خیلی وعده هایی دگر به مردم قول دادن که در توان و مجال او نبود که به آنها عمل کنه، و وظیفه شما بود و امثال شما بود که اون قولها رو برای مردم عملی میکردین.!!!!
    چه شد اون قولها؟؟؟؟؟
    اقای ماندگاری، ....

    در نتیجه اعمال و کردار شما،
    ایران داره ..... میشه