چند دقیقه حرف حساب - قسمت چهارم حج


یک بار در تمام عمر، حج برای افراد مستطیع واجبه مثل نماز، روزه و خمس و زکات، اونایی که حج واجب رو به عقب میندازن یا منکر حج هستن این کلیپ رو حتما ببینن. گلچینی از مهمترین صحبت های آقایان خامنه ای، پناهیان، مجتهدی درباره حج به مناسبت نزدیک شدن به موسم حج تمتع.


+ 
9

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • اینجانبان عرضشان درست اما نحوه ثبت نام حج تمتع درست نیست کسانی که چندین بار مشرف شدند را ثبت نام میکنند و اگر درخواست بدهی برای ثبت نام میگویند الان ثبت نام انجام نمیشود و اگر بشود شما تا چند سال دیگر در صف هستید یکبار به من گفتند 13 سال دیگر شاید از زمانی که گفتند تا حالا چند سالش گذشته باشد در ضمن از طرفی ثبت نام ازاد میشود که مبالغ ان برای حج نجومی است گر چه ما مسطیع هم باشیم باز از عهده ان برنمیاییم حال شما قضاوت کنید در این میان چه کسی و یا چه کسانی مقصر هستند ؟ با تشکر

  • با سلام
    بنده با فرمایش شما درمورد ثبت نام حج موافقم اشکالاتی وجود داره که ان شاء الله حل می شه، تا آنجایی که بنده متوجه شدم شما نه منکر حج واجب هستید نه اون رو به عقب انداختید چرا که شما تمام کاری که از دستتون بر می اومده انجام دادید.
    استطاعت سه شرط داره یکی استطاعت جسمی ، یکی استطاعت مالی و دیگری امکان رفتن به این سفره، که در حال حاضر امکان رفتن به حج با تاخیر چندین ساله میسر می شه و تنها وظیفه ما در حال حاضر انتظار و ثبت نامه ( تنها کاری که از دست ما بر میاد )، در این صورت اگه خدایی نکرده قبل از اینکه ثبت نام کنن یا نوبتمون بشه از این دنیا بریم، ان شاء الله در کارنامه اعمالمون حج واجب ثبت شده.
    بنده اگه خدا بخواد امسال عازم این سفر هستم و برای همه دعا میکنم و معتقدم خدا از آنجایی که فکرش رو نمی کنی راهی برای فردی که از ته دل بخواد باز می کنه.(سوره طلاق آیه 2و3)
    هدف بنده از ساخت این کلیپ بیشتر روشنگری و مقابله با این هجمه مشکوک تحریم حج بود و ترسم از اینه که این تحریم ها به حج واجب برسه و حج تعطیل بشه و حضور شیعیان کمرنگ بشه و دشمنان اسلام به اهدافشون برسن.
    التماس دعا