اظهارات مشاور ظریف درباره مرگ بر آمریکا


علی خرم، مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با روزنامه بهار اظهار داشت: «منشأ قانون مقابله با تروریسمی که آمریکا تصویب کرد نیز همان شعار «مرگ بر آمریکا» است که در ایران گفته می‌شود. زمانی‌که ما این شعار را می‌دهیم با آمریکا اعلام دشمنی می‌کنیم، دراین صورت نیز آمریکا نیز در بررسی‌های خود این‌طور ارزیابی می‌کند که اگر قرار باشد از طرف دولت‌ها تهدید علیه ایالات متحده شکل بگیرد، در پیش فرض آن‌ها یکی از این دولت‌ها همانی است که رسماً شعار «مرگ بر آمریکا» می‌دهد. بنابراین این موضوع را باید از زاویه درست آن تحلیل کنیم؛ یعنی اگر در ایران چنین برخوردی با آمریکا نمی‌شد، این کشور نیز هیچ‌گاه ایران را جزو آن چهار کشور قرار نمی‌داد»

در حالی که عراقچی تصویب بند 203 در لایحه بودجه آمریکا را نقض برجام می‌داند؛ مشاور محمد جواد ظریف در اظهاری تعجب‌برانگیز گفت: «به‌طور کلی متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هیچ رابطه‌ای با مصوبه آمریکا ندارد. اگر آمریکایی‌ها به ایران آمده بودند یا ایرانی‌ها را مورد برخورد قرار داده بودند، ناقض برجام بود، اما مصوبه کنگره می‌گوید اگر کسانی به کشورهایی سفر کنند که از دید خودشان با آن‌ها دشمنی دارند، باید دوباره ویزا ارائه کنند.» این اظهارات نمایانگر ناآشنایی با بندهای برجام است به طوری که در بند ۲۹ برجام نیز تاکید شده است که آمریکا باید از هرگونه اقدام که بر روابط اقتصادی با ایران اختلال ایجاد کند خودداری کند: «اتحادیه اروپایی و دولت‌های عضو و همچنین ایالات متحده، منطبق با قوانین خود، از هرگونه سیاست با هدف خاص تاثیرگذاری خصمانه و مستقیم بر عادی سازی تجارت و روابط اقتصادی با ایران، در تعارض با تعهداتشان مبنی بر عدم اخلال در اجرای موفقیت آمیز این برجام خودداری خواهند کرد.» و همچنین در بند ۲۶ از برجام آمده است: «ایالات متحده، با حسن نیت، نهایت تلاش خود را برای دوام این برجام و پیشگیری از ایجاد تداخل در تحقق متمتع شدن ایران از لغو تحریم‌های مشخص شده در پیوست ۲ به عمل خواهد آورد.» و به همین دلایل عراقچی از نقض برجام سخن می‌گفت.


+ 
0

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • iraj 94/11/4 ساعت 15:58

    با مشاوره همین کدخدا زده ها است که دو ساله ایران شده گلستان!!!!!!!

  • ناقلا راستشو بگو ، تو که اینهمه ازشون تعریف می کنی تا حالا چه چیزایی بهت دادن ؟؟؟

  • بگو اگه تو آدم فهمیده ای بودی از خودت می پرسیدی مردم عراق و سودان و ... مثل ایران کوبنده مرگ بر امریکا بلدن بگن که این رو با اونها مقایسه کردی؟
    مرگ بر انسانهای ذلیل و پست و ترسو