مستند ملازمان حرم (شهید روح الله قربانی)


شهید روح الله قربانی از جمله مدافعین حرم بود که به همراه یکی دیگر از همرزمانش و در مبارزه با تروریست های تکفیری در عملیات محرم به شهادت رسید.

خودروی روح الله و دوستش قدیر در نزدیکی حلب مورد اصابت موشک قرار گرفت و این دو همرزم و مدافع حرم، جانشان را بر سر آرمانی که داشتند نهادند و به لقاءالله پیوستند. پیکر مطهر شهید قربانی در قطعه ۵۳ گلزار شهدای بهشت زهرا در جوار محرم ترک و رسول خلیلی به خاک سپرده شده است.

او در وصیت نامه خود خطاب به خانواده اش نوشته بود: «چیزی که نمی دانید عمل نکنید، ادای کسی را در نیاورید. بدون علم درست وارد کاری نشوید مخصوصا دین؛ اول واجبات بعد مستحبات مؤکد مثل کمک به پدر و مادر و دور و بری ها .. نه حج و کربلا صد بار ... بدون این کارها؛ هیئت و زیارت با توجه به نیاز با توجه به دین و سید الشهدا»(ع)، مستثنی است و فقط قال الله: افضل الاعمال بر والدین و اولادها».

دهمین قسمت مجموعه «ملازمان حرم» گفت وگوی شهره پیرانی همسر شهید رضایی نژاد از شهدای هسته ای کشورمان با همسر روح الله قربانی خواهد بود.

او از خاطراتی که در زندگی مشترک با روح الله داشته می گوید، از آرمان ها و ارزش هایی که به آنها معتقد بوده و برای تحقق همان ها نیز جانش را تقدیم اسلام کرد.


+ 
19

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • سلام خدمت شما دست اندر کاران.از تمامی قسمتهای برنامه ملازمان حرم همین قسمتشو از همه بیشتر دوست داشتم.دستتون درد نکنه . . .