مستند «حافظ 7» روایت ترور نافرجام رهبر انقلاب


مستند «حافظ ۷» به موضوع ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۰ و جزئیات این حادثه تروریستی می پردازد.

بعد از پیروزی انقلاب و برگزاری انتخابات متعدد و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، برخی گروهک های سیاسی که نتوانستند با اقبال عمومی مردم وارد ارکان حکومت شوند، دست زدن به هر وسیله ای را برای دستیابی به حکومت مشروع دانستند.

آنها با بر هم زدن نظم و امنیت عمومی، انفجار در اجتماعات مردمی و ترور شخصیت های انقلاب، سعی در انتقام از ملت ایران داشتند.

همگامی رئیس جمهور وقت بنی صدر با این گروهک ها، شرایط ویژه ای را در کشور به وجود آورده بود اما بی کفایتی او از اوایل سال ۱۳۵۹ برای مردم و مجلس محرز شد و ۲۹ خرداد سال ۱۳۶۰ جلسه بررسی طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور برگزار شد.

ترور شخصیت های انقلابی همچنان ادامه داشت تا اینکه نوبت به حذف فیزیکی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که در آن زمان امام جمعه تهران بود رسید؛ ششم تیرماه سال ۱۳۶۰، ایشان در مسجد ابوذر تهران سخنرانی داشتند، به همین دلیل منافقان کوردل تصمیم به اجرایی کردن نیت شوم خود گرفتند و بمبی قوی در یک دستگاه ضبط صوت، عامل انتحاری آنها بود.

مستند «حافظ ۷» درباره این ترور و پیش زمینه های وقوع آن است؛ همچنین به رویدادهای بعد از این فاجعه و عنایات الهی در حفظ رهبر معظم انقلاب از خطر این اقدام تروریستی پرداخته می شود


+ 
3

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • سلام و سپاس از قراردادن این کلیپ در سایتتون... فقط من وقتی از تلویزون دیدم در یک بخشیش دختر خانومی در مقابل رهبری دکامه ای میخوندن و گریه میکردند، اونو هر چی در نت هم هشتم پیدا نکردم...خیلی ممنون میشم اگر اون بخشش رو هم میتونید در سایتتون بگذارید
    با همچین مضمونی شروع کرد دکلمه رو: آقای من چون نسیمی عطراگین بر جان ما نشستی...