لحظات ناب عشق‌بازی تنها «شهید زنده» وطن با خدا


حکایت شهید زنده لرستانی، روایت مردی است که سالهاست روی تخت دراز کشیده و به آسمان خیره شده است و با نگاهش زمزمه می کند، جانباز ۱۰۰ درصد «سید نورخدا موسوی منفرد» نزدیک هشت سال است در حالت کما همینطور خیره به سقف اتاق می نگرد و انگار در عمق نگاهش چیزی است که مسحورمان می کند؛ نه تنها ما را بلکه هر کسی را که اینجا قدم گذاشته و جادو شده است.

می گویند هر روز از هر جای ایران دوستان و آشنایانی به نیت زیارت «شهید زنده» می آیند؛ جانبازی که رد گلوله گروه تروریستی و ملعون ریگی را می توان روی پیشانی اش گرفت، «نور خدا» نماد است، نشانه است؛ نشانه ای از پاسداشت عزت و حفظ خاکی که برایمان بیش از همه دنیای خاکی می ارزد!

کبری حافظی زنی که باید به احترام او ایستاد در این سالها پرستار همسرش بوده است، حرفهایش را در مورد روز حادثه و جانبازی «نورخدا» این گونه روایت می کند: همه چیز در عملیات کمین در شرق زاهدان و در نبرد با گروهک ریگی اتفاق افتاد. می گوید «سید» مرخصی داشته و قرار بوده همان روز برگردد ولی نوبت مرخصی اش را به همکارش می دهد تا توفیق حضور داشته باشد. می گوید اگر این مقاومت نبود شاید فاجعه ای رخ می داد، شاید!

این روزها هرکسی به لرستان می آید، به زیارت «نورخدا» می رود، جایی که یک «شهید زنده» روی تخت به چشمان آسمان خیره مانده است، اینجا جادویی به وسعت نگاه یک شهید جاریست، با وضو وارد شوید، به نیت«قربة إلی الله»...

نگاهی به زندگینامه شهید زنده - جانباز ۱۰۰ درصد


+ 
56

- 
6

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)