بیست و دومین قسمت از هفته نامه دو خط


بیست و دومین قسمت از هفته نامه دو خط

✳️ در این شماره از هفته نامه به طور ویژه و البته اجمالی به موضوع، خصوصی سازی آموزش و پرورش و نسبت آن با عدالت در حوزه آموزش پرداخته شده است.

✳️ به طور خلاصه در این شماره به نسبت خصوصی سازی حوزه آموزش و پرورش با قانون اساسی و سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش پرداخته شده که آیا اساسا طبق اسناد بالادستی امکان این واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد؟

✳️ استدلال میشود که بخش خصوصی از کیفیت آموزشی بیشتری برخوردار هست. آیا به واقع اینچنین هست؟ و آیا راه حل این است که آموزش و پرورش نسل های آینده کشور را به همین راحتی رها کرده و به عده ای (بخش خصوصی) سپرد که احتمالا به منافع مادی خود بیش از هرچیز دیگری می اندیشند؟

✳️ نتیجه این خصوصی سازی چه خواهد بود؟ آیا با پیگیری این سیاست، حوزه آموزش و پرورش تبدیل به یک بنگاه اقتصادی و سود محور نخواهد شد؟

✳️ آیا می توان امید داشت، خصوصی سازی باعث دامن زدن به اختلاف طبقاتی و مایه گردش و تداول ثروت در دست اغنیا و مرفهین، نشود؟

✳️ آیا نتیجه این رویکرد چیزی غیر از آن موضوعی است که رهبر معظم انقلاب پیش از این اشاره کرده اند که : «جمعى از کودکان امروزِ ما بدون هیچ دلیلى (جز این‌که یا پول دارند یا در یک منطقه‏ى برخوردار زندگى مى‏کنند) از عالى‏ترین تحصیلات برخوردار خواهند شد و یک عده‏ ى دیگر در سطوح بسیار پایینى خواهند ماند، پیش نخواهند رفت و استعدادهایشان رشد نخواهد کرد»؟


+ 
0

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.