کودتای 28 مرداد


مرکز مطالعات قرارگاه شهید باقری - استاد یوسف مرادی


+ 
0

- 
0
ارسال در 1395/8/11 ساعت 11:35 2016-11-1 11:35:38
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • به عنوان یک ملی گرایی که خودم رو مؤمن به مذهب شیعه می دونم، جداً به یک نکته نقد دارم. اولاً بین مصدق و کاشانی اختلاف عقیده ای وجود نداشت! اختلاف نظر در باب چگونگی اِعمال راهکارها هم اصلاً به معنای «دو قطبی» شدن نیست! در جائیکه راهکارهای مطروحه بین هر دو شخص مصدق و کاشانی واحد و یکسان بوده و تنها در برخی اقدامات تنوع سلیقه بوده است، واژۀ دو قطبی بی معناست! (لازم به ذکر است که مسئلۀ مذکور در برخی کتب معاصر که حاکی از «اعتماد مصدق به امریکا» پردازش شده است یکی دیگر از تزویرهای انگلیس به موازات طرح رخنه در لباس روحانیت بود که هر چه در تاریخ معاصر پیش آمدیم شاهد این تفرقه انگیزی بین ملّیون مذهبی با روحانیون جهت نفوذ در لباس دین بوده ایم ، نظیر بازرگان که البته با داشتن درجۀ اجتهاد و وحدت با امام می بایست توسط غرب مزدور حذف می شد و دیگران..)
    بنابراین صحیح نیست که دست های شیطانی دشمن را که از آستین برخی مدعیان انقلاب و روحانیت بیرون آمده در یک قیاس مع الفارق با ملّیون مذهبی-انقلابیِ زمان کاشانی و یا امام راحل همتا فرض کرده و واژه ی دو قطبی را در هر دو به یک مفهوم به کار بریم...!!!!
    اگر بارمعنایی «دو قطبی» منفی است لایق این دست شیاطینی است که امروز در لباس دین در حال نشو و نما هستند (چه در داخل کشور و چه در خارج)
    اگر بارمعنایی مثبتی بر واژۀ «دو قطبی» قائلید که متکی بر وحدت عقاید و باور ها بوده و تنها در نحوۀ اجرا آن هم ذیل حکم اللّه با اختلاف سلیقه همراه است که لایق این شیاطین نابجا بنشسته بر حاکمیت ها و طرفداران و حامیان شیطان صفتشان نیست!
    خلاصه اینکه باورها و نگرش امام خمینی(ره) را در باب ملّیون یار امام که به حق از ملت برخاسته بودند و شهدای گرانقدری که در راه انقلاب اسلامی به وطن اهدا کردند را باز خوانی کنید ولو با شنیدن از بازماندگان قابل.
    همیشه آنچه در کتب تاریخی ولو معاصر نگاشته می شود خالی از قلم نوشته های شیاطین مزور نبوده و نیست!
    همینقدر می دانم که مظلومیت شهدائی که در خلوص مطلق برای ربّشان جان دادند اگرچه با باری از برچسب های ناحق در تاریخ دفن شده اند به مراتب از آن شهدا که حکایت معاشقه شان با اللّه زبانزد خاص و عام شد بیشتر است، چرا که خداوند آنان را ذیل والا مقام «سکوت» به لقاء خود خواند (ویژه و خصوصی!).
    روحشان شاد و آهشان از دامان پاکان وطن دور باد...