فروش کفش و لباس با پوست انسان در فروشگاه های تهران!!


وضع سرمايه‌دارى در ايران: از فروش كفش با «پوست آدم» تا كيف ٩٠ ميليون تومانى و كاخ‌سازى در تهران

پيوندهاى تاريخىِ برده‌دارى و سرمايه‌دارى

سخنرانى پيام فضلى‌نژاد، آستان قدس رضوی


+ 
9

- 
7

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • صدری 96/2/19 ساعت 01:51

    خب من به لطف شما که قطعا از اولیا الهی هستید آگاه شدم به دلیل اینکه راجع به قضاوت دیگران محتاط هستم و سعی می کنم به کسی تهمت نزنم و همه رو به یک چوب نرونم، مسلمان نیستم. ممنون از این ادبیات که خودش به قدر کفایت گویاست. اگر به قیامتی معتقدید که احتمالا هستید بدانید که به خاطر تهمت بی دینی و نا مسلمانی که به من زدید حقی به گردنتون هست که هیچ وقت حلال نمی شه

  • جناب صدری!
    ادبیات شما به وضوح در کامنتتون پیداست! البته سخن بنده هم!
    لذا این درست نیست که در صورت عدم امکان جدال احسن براتون یا ادامۀ تحمیل نظرتون، طرف دیگر رو به اتهام زنی متهم کنید!

    قضاوت با بصیران!

  • صدری 96/2/19 ساعت 00:16

    سفسطه و مغلطه و حرف های قشنگ زدن کار سختی نیست، من هم به خوبی شما بلدم.
    اما نه من در جایگاه قضاوت هستم و نه شما، قضاوت فقط و فقط کار پروردگاره
    از دیدگاه شما و هم فکرانتون در دوره معاصر هر دارایی دزد و حرام خواره. هر جا پولی خرج شده خانه مظلومی خراب شده
    این دیدگاه به شدت برای جامعه مضره، و صد البته شما هم از این ضرر آگاه هستید.
    جمله ای که گفتید: هر کس در منطقه ثروتمند نشینان ساکنه الزاما ثروتمند نیست !!!
    منظور من دقیقا ثروتمندانی بود که در منطقه ثروتمند نشین ساکن هستند، شما در جایگاه قضاوت و صدور حکم خوبی و بدی آدم ها قرار ندارید. جایگاه آدم ها رو پیش خدا به هیچ عنوان رقم حساب بانکی شون تعیین نمی کنه.
    و جز خدا کسی از این جایگاه آگاه نیست

  • جناب صدری!
    همه دانستیم که حضرتعالی از متمولین ایرانید! نه به دلیل موضعگیریتان بلکه تنها به دلیل اصرارتان به تحمیل موضع تفکرتان و اینکه اصلاً حاضر نیستید اندکی با خط سیر نگرش حقیقت از دیدگاه اسلامی مدارا کنید!!!!
    عزیز برادر!
    اولاً ما هرگز حکم به خوبی و بدی ثروتمندان نداده ایم!
    اما همه می دانیم که زیاده روی در ثروت اندوزی و انباشت ثروت های کلان از سوی بنی بشر امری است به شدت شهوانی!
    میلی است برخاسته از طمع و حرص و آز درونی! که البته کاملاً قابل درک و واجد بنیانی نفسانی پس همگانی است! اما اگر بدان لگام نزنید شما را تا قعر اسفل السافلین خواهد کشاند...نفسانیاتی از این دست بی نهایت اما قابل مهار پس واجب به مهار است! این تأکید اکید اسلام است!
    اگر به این امر مؤمن نیستید پس در مسلمانی خود دچار انحرافید!

    ثانیاً با توجه به شرایط فعلی مملکت که ثروت های فوق تصور دهک های بالای اقتصادی جامعه، عامل اصلی ظهور دهک های بسیار پایین در یک شکاف فاحش شده است، به طوریکه مصرف 60 میلیون تومانی ماهیانۀ آن دهک ها با مصرف 500 هزار تومانی دهک های پائین در اختلاف 1/120 واقع شده، ناشی از صحت دینداری و خوبی ثروتمندان در پیشگاه حضرت باریتعالی است؟

    خودتان وجداناً قضاوت کنید ؛ آیا طمع کسب و درآمد از راه های تجارت های واسطه ای (جسارتاً واردات دلال مآبانه) که منجر به توقف و شکست در تولید و دامن زدن به بیکاری و ایجاد فقر اقتصادی (با زمینه سازی برای بروز ناهنجارها و فقر در حوزه های دیگر چون سلامت و فرهنگ و حتی فساد در دین خدا برای فقرا .... ) می شود ، خوب است؟ و نشأت گرفته از خوبی هاست؟؟؟؟؟
    اصلاً در چنین جامعه ای ، زیاد شدن رقم حساب بانکی چگونه ممکن است بی آنکه تولید فقر نکرده باشد؟

    آیا شما مسلمانید؟ آیا مشرف به مذهب شیعه هستید؟
    اگر چنین هستید بایستی از نهج البلاغۀ امیر المؤمنین علی علیه السلام دریافته باشید که فرمود:«من پيشواى مؤمنان ، و مال ، پيشواى تبهكاران است. (معناى سخن امام ، اين است كه مؤمنان از من پيروى مى كنند و بدكاران پيرو مال مى باشند آنگونه كه زنبورانِ عسل از رئيس خود اطاعت مى كنند)»
    و درود خدا بر او ، فرمود: «همانا خداى سبحان روزى فقراء را در اموال سرمايه داران قرار داده است، پس فقيرى گرسنه نمى ماند جز به كاميابى توانگران ، و خداوند از آنان دربارة گرسنگى گرسنگان خواهد پرسيد».

    والسلام!

  • در انضمام کامنت قبلی خودم جهت تأکید منطقی موارد مذکور:
    از آنجاکه مادّه و هر آنچه در جهان مادی مخلوق است فناپذیر و تمام شدنی است، بایسته است همه بدانیم که مصرف زدگی و شهوت به مصرف و اندوختن و انباشت مال در جایی از دنیا مستلزم کاستن و نبود و فقدان آن در جای دیگر است! (حتی با نگاه منحوس و منحط غربی هم بنگریم طبق قوانین علوم دریافتی ایشان مثلاً در فیزیک) مقدار غالب مخلوقات مادی در هر بازۀ مشخص از زمان ثابت و محدود است! چون اساساً عالم ماده محدود است، پس قطعاً و یقیناً دور از آدمیت است که توازن و قسط در برخورداری از مال دنیا از جانب انسان ها برای یکدیگر در قالب حقوق حقۀ ایشان رعایت نشود...
    حالا .. والسلام !

  • صدری 96/2/18 ساعت 01:31

    اسلام، اسلام همه ست. نه فقط فقرا. حضرت خدیجه هم متمول بودن، تمول نشانه بد بودن نیست، فقر هم نشانه ایمان نیست. همین خط کشی هاست که فقرا رو فقیر تر می کنه و سرمایه دارها رو از کار خیر دورتر
    مناطق سنتی فقط متدین نشین هستن؟ هر کس که خونه ش ونک به بالاست نا مسلمون و خدا نشناسه؟ در مناطق سنتی همه با ایمانن؟
    این قضاوت ها سمه برای جامعه ما

  • جناب صدری!
    ما اینجا از اسلام که قطعاً برای همگان است خصوصی سازی به عمل نیاورده ایم!!!
    تمول مادی و تمکن مالی نشانۀ بد یا خوب بودن افراد و اشخاص نیست امّـــــــــــــــــــــــــــــا.. شما از حضرت خدیجه سخن گفتید که جای اندکی تأمل دارد! اولاً در قیاس مناسبات اجتماعی آن روز اعراب (صدر اسلام) با توجه به جغرافیای انسانی، ابعاد اجتماعی و حاکمیت جهالت بر مردم، یکی از معضلات همان ثروت اندوزی برخی اعراب و ایجاد شکاف بین غنی و فقیر بود! حضرت خدیجه(س) نخستین زنی که اسلام آورد و با وقوف بر حقیقت اسلام محمد (ص)، عاشقانه آن را پذیرفت و تمامی ثروت خویش را که به سبب وجه میراثی اش و نیز وجه شیوۀ کسب، «حلال» بود را تمام و کمال در راه اشاعۀ اسلام و در یاری به مستضعفین و مسلمین آن هم با مختار کردن پیامبر خدا (ص) بر آن، خرج کرد! و پس از تشرف به اسلام عزیز،(حتی قبل از آن) نیز به حرام آلوده نشد! چنان بود که چنین شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    لذا قیاس حضرت خدیجه(س) با ثروت اندوزان حرام خواری که در این روزگار با آگاهی از وجود شکاف عظیم طبقاتی به لحاظ وجود فقر مادی مطلق در کنار غنای بی حد و حصر در جوامع انسانی منجمله ایران خودمان، بدون نظر داشتی بر وظیفۀ اسلامی، انسانی خود همچنان در پی اندوخت بیشتر و خیانت به همنوعان محتاج هستند (مسبب دامن زدن به فقر آنان)، قیاسی مع الفارق است!
    بله. هر کس در محدودۀ ثروتمندنشینان ساکن است اصلاً لزوماً ثروتمند نیست! (شاید که واجد ارث پدری در بیغوله ای باشد یا ...) و همچنین هر کس در مناطق متوسط یا پایین تر جغرافیای تهران یا کلان شهر ها ساکن است به معنای کاسب روزی حلال و مؤمن بودنش نیست!!! امـــــــا .. فارق از محل و مکان سکونت (بالا و پائین شهر)، نگرش افراد به ارتزاق و کسب و معاش (راه های در آمد و نیز راه های تکثیر آن) واجد اهمیت است! که مؤمن و مشرک را برملا می سازد!!!!!!!!
    ضمناً کـــــــــار خــــــــــــیر! دور از هرگونه انانیت و منم و «إرضای شهوت خودبینی» به درگاه حضرت حق پذیرفتنی است! اگر کسی با حرف و حدیث از کار خیر و وظایف الهی اسلامی انسانی اش دور می شود، باید بداند که از آغاز نیت او مخدوش بوده و کارش در زمرۀ کار خیر حقیقی نیست! هرچند اگر در صورت ظاهر نیک بوده باشد!!!!! پس همان بهتر که نه خود و نه دیگران را به نمایش کارهای خیر نفریبد .

  • با آقای صدری موافقم هستم خوب و بد در همه جا هست

  • حکومت و مملکت امام زمانه ، این چه تهمتیه میبندی به کشور اسلامی !؟

  • جناب مهمان 96/2/16 ساعت 23:53 !
    حاکمیت مطلقۀ ولایت فقیه (حضرت آقا امام خامنه ای مدظله العالی) و نیز مملکت، صد البته متعلق به امام زمان است!
    اما فی الحال منطبق با مردم سالاری رایج در ایران با اختیارات تنفیذ شده از جانب مردم به مجلس در نحوۀ إعمال قانون پردازی از قوانین الهی قرآن مجید و نیز تنفیذ اختیار به قوای سه گانه همچون مجریه و دولت و برتر از آن انتخاب افرادی با گرایشات غربی و لیبرالی در امور حاکمیتی مملکت، بروز این مفاسد در مملکت حقیقت است نه تهمت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    کشوری اسلامی است که قوانین الهی اسلام بی هیچ تغییر یا کم و کاستی در امور آن جاری باشد مدام! آیا اکنون چنین است؟ آیا هیچگونه ضعفی در امور اجرائی و در سطوح خرد وکلان وجود ندارد؟
    هرگاه مملکت تحت سالاری مردمی تمام قد بصیر و تحت فرمان و رهبری ولایت حقۀ فقیه (مثل حضرت آقا امام خامنه ای مد ظله)، در امور مقننه، قضائی و اجرائی، افرادی شایسته و عالی برگزیند آن زمان تهمت از حقیقت باز شناخته خواهد شد إنشاء اللّه.

  • اسکل داره کنایه میزنه

  • همان اهل توهین، به اهالی کنایه زن واقف است!