از توافقنامه الجزایر تا برجام


از توافقنامه الجزایر تا برجام
مصاحبه اختصاصی با ایمان گودرزی کارگردان مستند 444روز
بنویسید: شکست آمریکا؛ بخوانید: تسلیم ایران!
قدری که گرد و خاک قرائت بیانیه‌ی پایانی و انتشار توافق وین، و کمی بعدتر تصویب خارج از عرفِ آن در مجلس، فرو نشست، به سراغ نویسنده و کارگردان مستند «۴۴۴ روز» رفتیم تا بخش‌هایی از مشابهت‌های تاریخی تصویب «یک فوریت توافق با آمریکا» در مجلس اول با تصویبِ «۲۰ دقیقه‌ایِ برجام» در مجلس نهم را برایمان بازگوکند.

امروز که سر و صداها کاملا خوابیده و از فضای احساسی کاملا فاصله گرفته‌ایم، وقت آن است که عیار خیلی از ادعاها را محک بزنیم؛ نه فقط ادعاهای وزیر امور خارجه و رئیس جمهور و مجموعه‌ی دولت؛ بلکه ادعاهای ظاهرالصلاح‌های یقه‌سفیدی که در لباس خیرخواهی و مصلحت‌اندیشی و در قامت اصول‌گرایی و حزب‌الله‌گری، زمینه را برای تحقق این فاجعه تاریخی رقم زدند. اگر از قرارداد الجزایر در دهه اول انقلاب عبرت نگرفتیم و در دهه چهارم، مبتلا به مصیبتی بسیار بزرگتر از آن شدیم، امروز اگر از برجام و الجزایر درس نگیریم ...

۲۰ دی ۹۴، بعد از چندبار تنظیم قرار و به تعویق افتادنش، بالاخره میزبان ایمان گودرزی شدیم، با مختصری تاخیر (حدود ۲ ساعت!).
قدری از مستضعفین تی‌وی پرسیدند و گفتیم؛ و بعد توضیح دادیم که «آماده‌خوری»، لزوما هم کار بدی نیست و ما امروز، دقیقا برای همین میزبان شماییم؛ به عنوان کسی که ساعت‌ها و روزهای زیادی را به تحقیق و مباحثه و مصاحبه درباره ماجرای تسخیر لانه‌ی جاسوسی و داستان گروگان‌گیری و بعدتر مبادله‌ی گروگان‌ها و قرارداد الجزایر، گذرانده و دو مستند ارزشمند را نویسندگی و کارگردانی کرده، از شما می‌خواهیم مختصرا آنچه گذشته را (به روایت خودتان که مستند به حجم وسیعی تحقیق و پژوهش است) برای مخاطبان ما شرح دهید؛ که فروتنانه پذیرفتند و به دقت ماجرا را تبیین کردند.


+ 
3

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)