تلاش آمریکا برای نشان دادن تصویر فروپاشی از ایران


گفتگو| حباب اطلاعات؛ تلاشی برای القای تصویر فروپاشی

آنچه به نظر می‌رسد در حال حاضر وجود دارد این است که نسبت به واقعیت جامعه و نسبت به آنچه کشور ما در حال حاضر از نظر امکانات، موقعیت، جایگاه و وضعیت اقتصاد و اقتدار ملی در دنیای بین‌الملل دارد، آنچه القا می‌شود خیلی متفاوت است.

یک اشتباه مردم شاید این باشد که برخی فکر می‌کنند علت اینکه حجم وسیعی اخبار منفی علیه ایران می‌آید این است که ایران ضعیف و ناتوان شده و در آستانه فروپاشی است؛ این تصور غلطی است.

اگر ایران کشور ضعیف در حال فروپاشی بود نیاز به این حجم تبلیغات و آرایش رسانه‌ای نبود. آنچه موجب شده این حجم تبلیغ و تصویرسازی غلط علیه ایران شکل گیرد، دقیقاً اقتدار ایران است؛

این است که در منطقه و هر میدانی از لبنان و فلسطین و عراق و یمن و سوریه و...؛

همه میدان‌هایی که مواجهه چهره به چهره و تن‌به‌تن ایران و کل جهان غرب و استکبار بود، در همه این میدان‌ها ایران گرده حریف را به خاک مالید

و آن‌ها با میلیاردها دلار هزینه که هم‌پیمانان آن‌ها همانند آل سعود و اقدامات امنیتی، نظامی و اطلاعاتی که صهیونیست‌ها انجام دادند، با عملیات نظامی که خود آمریکایی‌ها و متحدان آن‌ها انجام دادند، نه در لبنان توانستند در صحنه سیاسی بر نیروهای مقاومت پیروز شوند، نه در سوریه توانستند، نه در عراق و نه در یمن.


ادامه گفتگوی پایگاه اطلاع رسانی Khamenei.ir با آقای دکتر شهاب اسفندیاری، استادیار دانشگاه هنر و دانش‌آموخته‌ی دکتری «نظریه‌ی انتقادی و مطالعات فیلم» از دانشگاه ناتینگهام انگلستان را بخوانید:
https://bonyana.com/14150



+ 
0

- 
0
ارسال در 1397/8/19 ساعت 08:57 2018-11-10 08:57:47
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.