استاد خاتمی نژاد - رویارویی با منافق!



پاسخ به سوالاتی همچون:
- آیا اعمال انسان های منافق قبول می‌شود؟
- چگونه باید با منافقان رو برو شد؟
- تا چه زمانی باید با منافق مدارا کرد؟
و ...
جهت مشاهده نماهنگ های بیشتر به سایت www.asre-zohur.ir مراجعه نمایید.


+ 
20

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • سلام با منافق های الان جامعه چه باید کرد؟

  • با سلام
    ممنون از سوال شما.
    1) تشخیص منافق بسیار سخت می باشد و نیاز به شواهد و مدارک زیادی وجود دارد که نفاق فردی اثبات شود. پس تا زمانی که از نفاق حقیقی شخصی مطلع نشده ایم، درباره او قضاوت نکنیم.
    2) در برخورد با انسان های منافق راه هایی وجود دارد که انتخاب این راه ها به جایگاه و درصد نفاق و نیت فرد بستگی دارد و نمی توان برای همه افراد (به جز افرادی که نفاقشان عامدانه و از روی آگاهی است) یک حکم را صادر کرد.
    3) جهت آگاهی بیشتر از مباحث نفاق و مقابله با آن، مطالعه کتاب نفاق و منافق از دیدگاه شهید مطهری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • تشخیص منافق بستگی به نوع نفاق او دارد.
    بعضی از انواع نفاق بسادگی قابل شناسایی است. جایی که سر خروس و دم خروس پیدا است نباسید خود را با قسم حضرت عباس گول بزنیم.

    مثلا اینکه اکر یک سردار سپاه با آنهمه سابقه و رشادت و نفوذی باشد، یک نفاق سخت و پیچیده است و تشخیص آن مشکل است. از جنس نفاق کشمیری و کلاهی.

    اما اینکه یک نفر دولتمرد و دیپلمات بعد از آنهمه خیانت علنی بیاید و دم از بستن تنگه هرمز بزند همان قصه قسم حضرت عباس و دم خروس است. او قطعا منافق است. منتهی منافق درجه پایین. تمامی اصلاح طلبان بدون اسثنا اکنون یا رسما کافرند یا منافق.

    بعضی نفاق ها هم ذاتا ایدئولوژیک است و قابل تشخیص.
    مثلا اسلام در ذات خود نمی تواند فمینیسم را حتی تحمل کند. پس اینکه کسی خود را فمینیست مسلمان بداند بی شک منافق است. چیزی شبیه کچل موفرفری!


    اما اینکه چه باید کرد؟
    اول از همه نباید از افشای نفاق ترسید. مخصوصا نفاقی که ضررش متوجه همه جامغه می شود. باید قاطعانه مردم مومن را بیدار کرد که بدانند این افراد و این گروهها و این تفکرات نشانه قطعی نفاق است و نباید با این افراد معامله کنند. نباید با آنها ازدواج کنند و نباید کاری کنند که دکان منافق گرم شود.

    دوم اکنون که امکان جهاد نظامی با منافقین نیست، باید نسبت به لعن و اعلام برائت از آنها اقدام کنند. دعا و لعنت فرستادن بر منافق را بی ارزش تلقی نکنید. این حداقل کاری است که می توانیم انجام دهیم.

    به یاد داشته باشید، وحدت با منافق زمانی رخ می دهد که حق مغلوب شود و باطل غالب و جبهه حق برای تقیه و یا ناچاری ناگزیر به کوتاه آمدن در مقابل باطل شود مثل 25 سال خانه نشینی امام علی علیه السلام.
    اما اگر امروز به واسطه وحدت احمقانه با منافقان اصثل انقلاب و نظام از بین برود هیچ جای توجیه و عذری در پیشگاه عدل الهی نخواهد بود.


    دقت کنید آنچه ما می خواهیم وحدت کلمه و جامعه تکصدایی و وحدت حول محور شریعت و عدالت است.
    اما وحدت ملی و وحدت برای تقسیم منافق و وحدت مسلمان و کافر مطلقا جایی در اسلام نداشته و ندارد.

  • روشنگری،روشنگری،روشنگری،درمورد تفکرشان

  • س.م 97/12/8 ساعت 14:21

    سلام همیشه جبهه حق بیشترین آسیب را از جبهه نفاق متحمل شده است.

  • ه۰ع 97/12/8 ساعت 10:40

    سلام، سپاس از زحمات شما عزیزان

  • م.س 97/12/8 ساعت 08:28

    سلام و سپاس.

  • سلام خداقوت

  • سلام. خدا قوت.