استاد خاتمی نژاد - همه چیز درباره توسل و پاسخ به شبهات مربوطه!


پاسخ به سؤالاتی همچون:

- آیــــا توســـــــــــل ریـــــشه تاریخـــــی و قرآنـــی دارد؟
- آیا علمای اهل سنت توسل را قبول دارند؟
- دیدگاه وهابیت درباره توسل چیست؟
- توسل به چه کسانی جایز است؟
- توسل یـــــــعـــــــنی چـــــه؟
و ...

جهت مشاهده نماهنگ‌های بیشتر به سایت www.asre-zohur.ir مراجعه نمایید.


+ 
11

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • شخصی که هر بار به اسم مبارزه با خرافات و بدون هیچ مصداقی شیعیان را متهم به خرافه پرستی می کند یک کامنت گذار وهابی است. من بارها با او مجادله کامنتی داشته ام. او فاقد هر نوع استدلال و منطق است و در مقابل آیات قرآن و روایات مورد تایید شیعه و سنی از هر گونه پاسخگویی فرار می کند و صرفا از قرآن یک آیه را یاد گرفته که بنویسد " و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما" و به این ترتیب از پاسخ فرار کند و همیشه خود را در موضع طلبکار نگه دارد.


    من شخصا بارها و بارها از قرآن و روایات پاسخ کامل به او دادم و او جز فحاشی و اینکه مرا دین فروش و مزدور بخواند کوچکترین هنری نداشت و ندارد.

  • سلام مهمان ، طبق گفته شما بشر عادی مثل بنده و شما نمی تونه به درجه فرا طبیعی برسه ولی مقربین در گاه خداوند که شامل پیامبران بخصوص پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) که از نام ایشان پیداست که برگزیده هستند و آل ایشان که اول نور ایشان پدید آمده در جهان ماورائی ... هم ایشان (حضرت رسول اکرم ص ) به معراج رفتن (سوره اسراء) ...و امامان ، امام اول حضرت علی (ع) که حدیث غدیر مقام ایشان را تایید می کند و امامان بعد که بوسیله امامان پیش از خود معرفی می شدند . وجودشان و مقامشان توسط خداوند ثابت شده و دعای توسل مورد نظر شما هم بدونه ریشه نیست . در ابتدای دعا آمده است که محمد بن بابویه این دعا را از ائمه (ع) روایت کرده و گفته است در هیچ امری نخواندم مگر اثر اجابت را بزودی دیدم ... مهمان گرامی حال شما هم برای یک بار هم شده متوسل به این دعا شوید تا ان شاء الله بهره معنوی آن را درک کنید ... ممنون .سلام استاد گرامی ان شاء الله تونسته باشم ادای دین کرده باشم

  • دوست عزیز!!! باور به داده های محکم و مفصل قرآن کریم در زمینه توسل و در هر زمینه ی دیگر مربوط به دین و مذهب بر باور به به داده های منقولات غیر قرآنی یا مجملات قرآن که در تضاد آشکا ر با آیات محکم و مفصل قرآن تفسیر و تاویل می شوند اولویت دارد و عدول از محکمات قرآن بحکم خداوند در همین کتاب هدایت آسمانی هلاکت بار است.
    در ضمن بطور کلی صحت و درستی همه ی منقولات کتابهای نقل احادیث و روایات منسوب به معصوم بدون استثنا در هر کتابی که باشند بشرط هم سنخی و هم آهنگی و تطابق با محکمات مفصل قرآن محرز می شود و اعتبار پیدا می کنند زیرا این محکمات بر احادیث و روایات دینی و مذهبی حاکم و ناظر اند نه بالعکس.

  • تو هرگز قرآن را قبول نداشته ای و نداری. قرآن تو کتاب ابن تیمیه است

    مگر تو حرفهایت چیزی جز تکرار معتقدات ابن تیمیه است؟ جز تکفیر توسل و
    زیارت و روضه و عزاداری؟ و خرافه نامیدن همه آنها؟
    داعشی تر از تو هم در دنیا هست؟
    جز اینکه تو و شیوخت ابلیس را سید الموحدین نامیدید چون حاضر به سجده
    برای غیر خدا نشد؟
    جز اینکه کعبه و مقام ابراهیم را شرک می دانید چون مسلمانان سنگی که جای
    پای ابراهیم روی آن است سجده می کنند؟
    جز اینکه کسلمانان قبر اسماعیل و مادرش هاجر را هفت باربه همراه کعبه طواف می کنند؟
    جز اینکه ارباب تو یعقوب نبی علیه السلام را کافر می دانست جون برای
    یوسفی که اساسا زنده بد یک عمر مشغول گریه و عزاداری بود؟
    جز تو خدا و رسولش را دروغگو می دانی که با آنکه مدعی بودند خدا گناهان
    را می بخشد به مسلمانان می گکفتند از پیامبر بخواهند برایشان استعفار
    کند؟
    جز اینکه رسما گفتید کسانی که بر قبر اصحاب کهف مسجد ساختند افراد بد و
    مشرکی بودند؟
    و یا با آنکه خدا آرامش می دهد می گفتند آثار و ماترک موسی و هارون در
    تابوت به شما آرامش می دهد؟
    و یا آنکه برای حمادات احساس و شعور قایل شدند و گفتند سنگها بر اثر خشیه
    خدا سقوط می کنند؟
    و یا آنکه با آنکه خدا است که شفا می دهد گفتند عسل شفا می دهد؟

    آری. همه مشرکند. خود خدا هم مشرک است. انبیای او هم مشرکند. صحابه نبی
    خدا هم مشرکند.
    تنها کس که مشرک نیست یکی ابلیس است و دیگری ابن تیمیه که فهمید مسلمانان
    قبل از او مشرک بوده اند!
    و خنده دار اینکه پیروان همین ابن تیمیه بر سر تبرک بردن آب غسل میت او
    با هم مسابقه گذاشتند!
    و البته چه منطقی بهتر ایسن برای انگپلیس که بیاید این تفکر را احیا کند،
    تا مسلمانان احترام به قبور انبیا و قداست خاک را شرک بنامند تا بعدها که
    فلسطین مقدس به دست یهود افتاد ذره ای ناراحخت نشوند! آنها هم که برای
    آزادی فلسطین بروند صرفا برای نجات سرزمین عربی باشد! نه یک خاک مقدس
    اسلامی.
    و برای همین شما سعودیها و وهابیون کثیف همه تلاش خود را بر کشتار
    شیغعیان و تخریب قبرها و آثار انبیا قرار دادید اما حتی یک گلوله به سویس
    اسراتییل شلیک نکردید!
    بلکه حتی دعا برای مجاهدان حزب الله و حماس را حرامنامیده و آنها را پیرو
    روافض و مجوس نامیدید!

    شما پیروان راستین شیطان هستید.
    ما افتخار می کنیم که تو و شیوخت ما را خرافه پرست و کافر بدانند.

  • حقیقتی پیرامون توسل که مغفول مانده است
    ---
    توسل باید به موجودی باشد که همیشه در همه جا حاضر و بر همه چیز ناظر و اختیار همه چیز را دارا و توان تصرف در همه چیز را با علم به همه ی حقایق جزئیات موجودات را داشته باشد.
    شما آقای استاد خاتمی نژاد!!! با کدام دلیل قطعی الدلاله از قرآن و با کدام اصل از اصول متین استدلال عقلی می توانید با کمال جرئت و جسارت ویژگیهای فوق را بجز در خداوند یکتای جهان آفرینش نزد بندگان مقرب نیز به اثبات برسانید که به شود توسل به این بندگان نیز کار ساز باشد؟؟؟!!!
    آیا شما به ویژگیهای آشکاری که برای پیامبر اسلام در آیات بسیاری در قرآن کریم با تصریح و تلویح ذکر گردیده اند آگاه هستید که با چنین جرئت و جسارتی بی هیچ گونه بیم و هراس از خشم و حساب دقیق و سخت و مسئولیت آفرین خداوند از جواز توسل به بندگان غیر موجود با دهان پر سخن می گویید؟؟؟!!!
    چرا و بنفع چه کسانی برای باوراندن اعتقادهایی که دین فروشان نهان و آشکار از خدا بی خبر قرنها است برای داغ نگه داشتن تنور کاسبی حرام خود به معصوم و مذهب مظلوم اهل بیت علیهم السلام نسبت داده و در اذهان بندگان ناآگاه جای داده اند بی رجوع به شناختهای سرشت نشین و قابل درک فرهنگ الهی اصیل دین داری قرآنی این قدر بی پروا و بی هیچ گونه بیم و هراس از خشم خداوند ، جاهلانه و غافلانه دست و پا می زنیم؟؟؟!!!
    چرا این مذهب مظلوم را دانسته و ندانسته بیگانه با قرآن و عقل به جهانیان عرضه می کنیم و بعلت ناتوانی در دفاع علمی قرآنی و عقلی از باورهای من در آوردی ، مذهب مظلوم تشیع را در معرض دید و شنود خرد گرایان ، یک مذهب خرد کریز خرافه پرور ارائه می کنیم؟؟؟!!!
    پیش از این که خداوند در آخرت ما را با حقیقت ناب انسان ساز قرآنی و عقلی دین و مذهب رو به رو سازد و ما را بخاطر گرایش به من در آوردیها رسوا کند به خود آییم و و پایبندی و عمل صادقانه به مکتب توحیدی قرآنی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را سرمشق دین داری و مذهب داری خود قرار دهیم.
    محض رضای خدا و برای حفظ حرمت و حیثیت و آبروی اهل بیت مطهر پیامبر اکرم دست بر داریم از کارهای دین زدای دین فروشان از خدا بی خبر مزدور که مکتب و مذهب اهل بیت (ع) را در جهان اسلام قرآن ستیز و خرد گریز جلوه می دهند.
    نگذاریم توطئه ها و فتنه گریهای دشمنان سلطه جوی چپاول گر بیگانه ، مذهب تشیع را نزد مسلمانان با من در آوردیهایی که بنام آن روز به روز رواج می یابند و بیشتر می شوند منفور سازند.
    آیا می دانید این من در آوردیهای متضاد با قرآن و عقل بهانه ی کشتارهایی می شوند که داعشیان و وهابیان تکفیری در خدمت به اهداف پلید اربابان مستکبر و صهیونیست خود علیه پیروان مظلوم مذهب تشیع به راه می اندازند؟؟؟!!!
    تعیین اعتقاد دینی که باید عین حقیقت آشکار انکار ناپذیر باشد منحصر به خداوند یکتای جهان هستی است که به تمامی جزئیات همه حقایق موجودات این جهان آگاهی کامل دارد.
    بشر حتی بندگان مقرب با ظرفیت دانش ناچیز ذهن محدود خود که هرگز توان دست رسی به کمال حقایق جزئیات هیج چیزی را در این جهان و جهان فرا طبیعی را ندارد هرگز مجاز نیست از ذهن خود برای دین و مذهب اعتقاد سازی کند.

  • با سلام شما مطمئنی که فایل را کامل گوش کردید؟ شما دعای توسل تا حالا نخوندین یا خوندید بدون معنی؟ ایشون در سخنرانی چیز عجیبی نگفتن که اشتباه باشه و مغایر با قرآن و سخنان عترت پیامبر صلوات الله علیه و آله و سلم باشد!

  • شرط پذیرفتن صحت منقولات غیر قرآنی منسوب به دین و مذهب ضرورت وجود همگنی و هماهنگی این منقولات با داده های محکم و مفصل قرآن است و مجملات قرآن اگر در تضاد بامحکمات مفصل این کتاب هدایت آسمانی تفسیر و تاویل شوند هرگز نمی توانند اعتقاد ساز باشند.
    شرط پذیرفتن صحت نسبت حدیث و روایت به معصوم نیز معتبر بودن کتاب ناقل یا شخص ناقل نیست ، بلکه این پذیرفتن فقط با همان ضرورت وجود همگنی و هماهنگی محتوای حدیث و روایت با داده های محکم و مفصل قرآن باید جواز و تحقق یابد.

  • تو همان شیعه حقیقی ابن تیمیه و همان بنده گنهکار هستی که بارها در سایت روشنگری پاسخ کامل همه ادعاهای بی مصداقت دریافت کردی اما طبق معمول بدون هیچ استدلال و جوابی من را دین فروش و مزدور و خرافه پرست نامیدی. تمام آیات قرآن را که مخالف روش و تفکر ابن تیمیه است انکار کرده و تحریف قرآن نامیدی. البته امثال تو قصدشان فهمیدن و پاسخ گرفتن نیست. تنها روش امثال تو همان روش بزن و در رو است. اما کور خوانده ای. دیگر تاریخ مصرف تفکرات ضاله تو حتی برای اربابان صهیونیستت هم تمام شده است

  • محال است پیامبر (ص) و عترت مطهر آن حضرت (ع) چیزی به پیروان خود از مسلمانان بویژه شیعیان بیاموزند که با قرآن و عقل قابل اثبات نباشد.
    در ضمن دعای توسل مورد نظر شما بعلت ناهمگن و ناهماهنگ بودن محتوای آن با داده های شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی که بر همه ی منقولات غیر قرآنی باید حاکم و ناظر باشند محال است گفته ی عترت پیامبر باشد بلکه بنا بعلت همین ناهمگنی و ناهماهنگی که با قرآن و عقل دارد مخدوش به جعل و دروغ است و محتوای آن با هیچ دلیل علمی از قرآن وعقل قابل اثبات نیست.

  • این انتقاد از گفته های آقای خاتمی نژاد در باره ی توسل در سایت روشنگری نسبت به روش توسل به شخص بنده ی غیر موجود است که با هیچ دلیلی از قرآن و عقل قابل اثبات نیست.