مشکل ما با FATF چیست؟


بعد از خروج ایالات متحده آمریکا از معاهده برجام، کشورهای اروپایی عمل به تعهدات خود را منوط به پذیرش شروط کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) کردند. اما ایران ملاحظات جدی در پذیرش این شروط دارد.


+ 
7

- 
0
ارسال در 1398/2/22 ساعت 14:36 2019-5-12 14:36:18
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • از این واضحتر
    وطنفروشان ترسو

  • یکی از استدلال هایی که مطرح می کنند و جالب است اینست که جناب روحانی(در واقع حسن فریدون که اسم عوض کرده) اینست که با مذاکره و برجام و fatf سایه ی جنگ را دور کرده،
    اما باید دانست که غرب یک تئوری دارد :هرچه طرف مقابلت عقب تر رفت تو جلوتر برو،
    این یعنی ضعف نشان دادن =پیشروی امریکا

    در مورد ترساندن مردم از جنگ این را بگویم که با جنگ در ایران دنیا آتش می گیرد تلاویو و حیفا در تیررس ما هستند الان جنگ شش روزه به جنگ دو روزه تبدیل شده اسرائیل حتی دو روز توان ندارد با غزه ی محاصره شده بجنگد اسرائیل اصلا ماهیتش به امنیتش است کافیست امنیتش تهدید شود ماهیتش کامل از بین می رود چون دیگر سرزمین رویایی اشغالگران نخواهد بود
    و این اسرائیل شکستنی، شیشه ی عمر آمریکا است.
    مطمئن باشید آمریکا از جنگ با ایران واهمه دارد. فقط با ایجاد موج ترس جنگ می خواهد موج سواری کند.
    حال به نظر شما تقدیم موشک ها آیا سایه ی جنگ را دور می کند یا نزدیک؟

  • سلام من یک ایرانی هستم که به روحانی رأی داد و به هیچ گروه سیاسی وابستگی ندارم، اما این نکته کاملا برایم واضح است که اتفاقا چون تحریم هستیم نباید fatf را قبول کنیم(استدلال برخی مسئولان این بوده که چون تحریم هستیم fatf را بپذیرند) اما دقیقا جون تحریم هستیم نباید fatf را بپذیریم چون عملا راه دور زدن تحریم را بر ما می بندد و گلوگاه اقتصادی ما را در دست دشمنان قرار می دهد.
    از طرف دیگر
    آمریکا یک ادعا دارد آن این که طرفدار مردم ایران است. در رابطه با این ادعای امریکا چند سوال برایم مطرح شده:
    ***اول این که دولت آمریکا که می خواد کنار مردم ایران باشد آیا از جنایات منافقین که فقط یکی اش قتل عام کردها، بمباران شیمیایی کردها، زنده به گور کردن کودکان کرد، و هزاران ترور خیابانی در شهرهای مختلف ایران، بی اطلاع است که مجاهدین خلق(حزب رجوی) را به عنوان جایگزین حکومت ایران معرفی کرده؟
    ***سوال دوم من این است که آیا آمریکا بعد از جمهوری اسلامی، قصد دارد از سود حاصل از تولیدات اسلحه و کارخانجات نظامی خود صرف نظر کند؟ چون خود آقای ترامپ گفته اند که با درآمد حاصل از فروش کارخانجات اسلحه سازی، هزینه ی اشتغال زایی در کشورش را دارد تامین می کند.
    ***اما باز هم یک مسئله برای من مبهم می ماند و آن این که خانم وندی شرمن گفتند ژن ایرانی ها مشکل دارد با این ژن مشکل دار ما می خواهند چه کار کنند؟
    ***و این که جریان این جشن هرساله ی ایرانی کشی (پوریم) که هر سال در آمریکا و اسرائیل برگزار می شه و رؤسای جمهور آمریکا موظف به شرکت در آن هستند و جگر ما ایرانی ها را نمادین می خورند چی هست؟

  • ▪️مردم ایران یادتان هست در برجام امضای کری تضمین بود تا تحریم ها برداشته شوند!؟

    در FATF حتی تضمین ظریف را هم نداریم!

  • سپاس از شما