چه کسانی در قیامت از انسان شکایت می‌کنند؟


سخنران: شیخ حسین انصاریان


+ 
16

- 
3

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • ما نباید تحت تاثیر دشمنان قرار بگیریم.
    امروزه برخی از افراد و عناصر ملحد و ضد انقلاب اسلامی، از اینکه مردم با حقائق عرفانی و معنوی و اصل و مخّ دین آشنا و مانوس شوند می ترسند فلذا دست به شایعه و شبهات می‌زنند .
    چون میخواهند مردم در همان مقدمات بمانند و به حقائق و بطون عمیق قرآن و معارف خاص‌الخاص اهل بیت علیهم السلام راه پیدا نکنند.
    [سپاس از درج پیام بنده حقیر]

  • متاسفانه اسلام در ایران دچار بعضی آخوندهایی شده که صوفیانی اند در لباس تشیع و آخوندهای متمایل به تصوف که انحرافات عقیدتی صوفیان را ترویج میکنند
    و جالب اینکه مخالفانشان را تهمت جهل میزنند و عقاید باطلشان را نیز با سوء استفاده از آیات متشابه و فلسفه بافی و تشبیه خالق به مخلوق که شرک و کفر است اباطیلشان را برای عوام جا میزنند
    مثل محمدحسین طهرانی که نام علامه برایش گذاردند و عقایدش بخلاف اسلام است
    چنانچه ادعا کرده:
    حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
    (الله شناسی ج 3 ص 222)..
    از این بهتر نمیتوانسته ادعا کند که همه چیز خداست و خداست که همه چیز است؛ و مخلوق همان خالق است و خالق همان مخلوق است.. در حقیقت اینها خداوند را مخلوق و مملوک و مربوب می شمرند و ادعا دارند مخلوق از ذات خالق و تطوّر و تحوّل خود خالق پس همذات اوست
    بخلاف اسلام که خداوند در آن خالق همه چیز و مالک همه چیز و ربّ همه چیز و بخلاف اشیاء و غیر آنهاست و مخلوق و مملوک و مربوب نیست و کُنهِ خداوند متفاوت و بخلاف مخلوقاتش است
    در قرآن و کلام اهل البیت(علیهم السلام) میخوانیم که فرمودند:
    الله خالق کل شئ، هو ربّ کل شئ، لَهُ کل شئ و هو بخلاف الاشیاء و نظیر این تعابیر..
    همین جناب محمدحسین طهرانی در جایی ادعا کرده که اگر استادش(هاشم حداد) بگوید: یک لیوان خون بخور فلفور آن را میخورد؛
    (حتّی اگر خداوندِ قرآن و اهل البیت(علیهم السلام)فرموده باشند خوردن خون حرام است)
    و مثل محمدحسین طهرانی امثال محمدرضا نکونام و حسن زاده آملی و صمدی آملی و شمس تبریزی و مولوی صاحب مثنوی و محئی الدین ابن عربی و شاه نعمت الله ولی و امثال اینها ادعا کردند:
    اصلاً ممکنی(مخلوقی)نداریم و مخلوق ظهور و نزولِ خودِ پروردگار است
    الآن من و تو و عالَم نمانده، همه از دست رفته و هو شده، انا و انت و او؛هو(خدا) شده
    خود خدا هم نماز میخوانه و روزه میگیره و حج میره و چلّه میگیره
    در آخر موسی و فرعون و شمر و امام حسین یکی اند
    اگر رفتید بهشت و دیدید شمر و یزید زودتر(از مومنین)رفتند تعجب نکنید
    سول کل خودرو ای جزو خدا
    ووو از این قبیل اشعار و تعابیر
    اینها خیال کردند که بخشی از خود خداوند متطوّر(متحول)شده و به حدّ و اندازه و اشکال گوناگون در آمده(هر لحظه به شکلی بت عیار(خدا) در آمد)
    بنابراین مخلوقات مخلوق نیستند، بلکه ظهور و بروز و ترشحی از خود خداوند هستند
    و این عقیده شان را هم وامدار فلوطین هستند و ادعا داشت خداوند عالَم را از ذات خود آفرید!
    ولی در مکتب قرآن و اهل البیت(علیهم السلام)، خداوند خلقتش لا من شئ است
    یعنی نه از چیزی، یعنی خداوند نه از خودش جهان را خلق کرد تا مخلوق همذات و همسنخ ذاتش و شبیه او باشد
    و نه از ماده اولیه ای جهان را خلق کرد تا غیر از خدا قدیم دیگری هم باشد
    و با تاسف بسیار کسی چون ملاصدرا عقیده فلوطینی دارد چنانچه در کتابش نوشته است
    ملاصدرا می گوید:
    ((أنشأ الأشیاء من شیء و هذا الشّیء هو نفسه))
    جمیع اشیاء را از چیزی آفرید و آن چیز نفس خودش بود.
    اسفار ج2ص231،وعرشیه مساله اول

    رجعت العلیة و الافاضة إلی تطور المبدأ الاول بأطواره:
    معنای علیت و افاضه (خداوند) به این باز می‌گردد که مبدا اوّل(خدا) متطور(متحول)میشود به اطوارش(حالات و دگرگونی های مختلفش)
    مشاعر/ 541- اسفار 6/110
    چنین است که ادعای یک چیزی خالق و مخلوق را دارند
    و ادعاهایی چون محمدحسین طهرانی از آنها سر میزند که:
    حق سبحانه و تعالی، خالق است در مرتبه اعلی و مخلوق است در مرتبه دانی،آمر است در مقام بالا، مامور است در مقام پائین، راحم است در افق مبین،مرحوم است در اسفل السافلین!
    (الله شناسی ج 3 ص 222)

  • بسم الله الرحمن الرحیم

    چگونه از رهنمودهای انسان ساز و حیات بخش قرآن کریم بهره مند شویم
    ---
    «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا»﴿ آیه
    ۹ سوره اسراء﴾.
    « يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءَكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ كَثِيرًا مِمَّا كُنْتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ قَدْ جَاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُبِينٌ . يَهْدِي بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَيُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَيَهْدِيهِمْ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ »﴿ آیات ۱۵ و۱۶ سوره مائده ﴾.
    «وَيَوْمَ نَبْعَثُ فِي كُلِّ أُمَّةٍ شَهِيدًا عَلَيْهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَجِئْنَا بِكَ شَهِيدًا عَلَى هَؤُلَاءِ وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَى لِلْمُسْلِمِينَ» ﴿ آیه ۸۹ سوره نحل﴾.
    «وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ»﴿ آیه ۴۰ سوره قمر﴾.
    «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا . ...» ﴿ آیه ۲۴ تا آیه 28 سوره محمد﴾.
    «إِنَّ الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي آيَاتِنَا لَا يَخْفَوْنَ عَلَيْنَا... . إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِالذِّكْرِ لَمَّا جَاءَهُمْ وَإِنَّهُ لَكِتَابٌ عَزِيزٌ . لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ . ... » ﴿ آیات۴۰-۴۲ و آیات ۴۳ تا ۴۵ سوره فصلت﴾.
    «وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَسْمَعُوا لِهَذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ . ... ﴿ آیه ۲۶ تا آیه ۳۵ سوره فصلت﴾.
    خداوند مهربان یکتا قرآن را به پیامبر خود حضرت محمد فرزند عبد الله هاشمی برای هدایت و آموزش بشریت به روش دین داری و مذهب داری بی نقص و بی عیب انسان ساز فرستاد.
    برای این که قرآن در هدایت و انسان سازی حجت ؛ یعنی دلیل قاطع انکار ناپذیر خداوند بر بشر باشد خداوند مهربان دانای مطلق و یکتای جهان هستی احکام و اعتقادات اندک این کتاب هدایت را ساده و آسان و رسا وقابل درک و اثبات پذیر و سرشت نشین فرستاد و توجه عقل بشر را به آزمایش درستی ویژگیهای مذکور با بهره جویی از عقل استدلالی یعنی از اصول ساده ی استدلال عقلی فرا خواند.
    احکام و اعتقادات ساده ی قرآن مطابق با نیازهای موضوعی و زمانی بشر در آیات محکم ( خدشه ناپذیر) و مفصل(مشروح) این کتاب آسمانی بگونه ای جدا ازهم ارسال گردیده اند.
    هر یک از موضوعات کلی احکام قرآنی پاسخ گوی نیازهای مادی و معنوی انسان ساز بشر در طول بقای زندگی بشر روی این کره ی خاکی است.
    اعتقادات ساده و رسای قرآن ، بشر را از گمراهی در شناخت نیازهای اعتقادی دینی و مذهبی خود و از گرفتار شدن در دامهای شیطانی در زمینه های دین داری و مذهب داری مصون نگه می دارند.
    بشر برای تامین و تضمین بهزیستی خود و هم نوعان خویش ضمن درک آسان اعتقادات قرآنی موظف گردیده با کمک عقل استدلالی فقهای امین قرآن شناس به کشف و شناخت بی خدشه ی مصادیق (زیر مجموعه) این احکام آسان و سرشت نشین که واجب و حرام و پسندیده (مستحب) و ناپسند (مکروه) را در آیات محکم و مفصل در شناختهای موضوعی فرهنگ یا روش دین داری و مذهب داری قرآن با دقت و امانت علمی مشخص می سازند بپردازد.
    شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی که کل نیازهای مادی و معنوی بشر را در دین و مذهب مشخص و تامین می سازند عبارتند از:
    1- خدا شناسی
    2- دین شناسی
    3- وحی شناسی
    4- قرآن شناسی
    5- پیامبر شناسی
    6- انسان شناسی
    7- رفتار شناسی و شناخت بایدها و نبایدهای رفتاری و گفتاری و پنداری زندگی بشر در حد و مرزهای روش دین داری و مذهب داری قرآنی و هشدارها و نویدهای قرآن
    8- شیطان شناسی
    لازم است برای درک معانی موضوعی هر یک از شناختهای قرآنی مذکور و برای جلوگیری از هرگونه انحراف و کج روی در دین داری و مذهب داری ، آیات محکم و مفصل پراکنده ی این شناخت را در قرآن مطابق با موضوعات فرعی هر شناخت در جزوه های جداگانه برای بر رسیهای علمی دقیق و بهره مندی از این بر رسیها در زندگی بشر و برای تشخیص سره از نا سره ی آن چه که خارج از قرآن بنام دین و مذهب عرضه می گردد با روشمندی علمی تفکیک و گرد آوری و طبقه بندی و فصل بندی و خلاصه بگونه ای رسا و گویا شرح نمود.
    قاعده ی قرآنی و عقلی شناخت و تشخیص سره از ناسره ی احکام و اعتقادات غیر قرآنی که بنام دین و مذهب عرضه می شوند عرضه ی احکام و اعتقادات غیر قرآنی به حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ یا روش اصیل الهی دین داری و مذهب داری قرآنی و اصول استدلال عقلی است.

  • ----

  • شکایت علیه پایگاه های مروج من در آوردیها و خرافات
    ---
    مدیریت پایگاه های رسانه ای با چه مجوزی از قانون و با کدام حق شرعی در سایه ی نظام اسلامی صفحات ی دین و اندیشه و سایر صفحات خود را که می باید جایگاهی برای روشنگری اذهان مردم به حقایق الهی قرآنی دین و مذهب و سایر حقایق سرنوشت ساز زندگی باشند با رویه ی ترویج من در آوردیها و خرافات عوام پسند و بی پایه و متضاد و متعارض با حد و مرزهای دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی به جایگاه من در آوردی سازی و خرافه گستری تبدیل کرده و مردم متدین را بنام دین و مذهب گمراه می کنند و دین و مذهب را خرافه گستر جلوه می دهند و با این رفتار دین زدا دین خدا و مذهب اهل بیت پیامبر را در نظر مردم جهان بد نام و منفور می سازند و به هیچ انتقاد منطقی و علمی متکی به قرآن و عقل علیه من در آوردیها و خرافات اجازه ی انتشار نمی دهند.
    این پایگاه ها با چه دلیل قرآنی و عقلی ؛ من در آوردی سازی و خرافه گستری خرد ستیز آکنده از زیانهای مادی و معنوی را بعنوان مودت و ولایت مداری اهل بیت پیوسته به اذهان مردم تزریق می کنند و دین و مذهب و پیامبر و اهل بیت آن حضرت را همواره جهل آفرین و خرد ستیز معرفی می نمایند؟؟؟!!!
    این حقیر نوعی بعنوان یک دین دوست مذهبی محب پیامبر و اهل بیت آن حضرت در دوران حکومت دینی عدالت محور نظام اسلامی به هر دادگاه صالحه ای که این نوشته بدست قضات دادگر آن می رسد علیه این پایگاه ها که دین و مذهب را با ترویج من در آوردیها و خرافات بشری بنام این ارزشهای الهی مقدس به بازیچه تبدیل کرده و حرمت و قدسیت این ارزشها را پیوسته هتک می کنند شکایت دارم و خدا را گواه می گیرم تا احقاق حق در این زمینه از شکایت خود نگذرم.
    این حقیر از همه ی مردم دین دوست مذهبی غیور یکتا پرست که حرمت و قدسیت دین و مذهب و پیامبر و اهل بیت آن حضرت را می شناسند و پاس می دارند و این نوشته را می خوانند در محضر خداوند آگاه به همه ی نهانها و آشکارها عاجزانه تقاضا دارم این شکایت خدا پسندانه ی دفاع از مظلومیت دین و مذهب و قرآن و دفاع از مظلومیت پیامبر اکرم و اهل بیت مطهر آن حضرت را به سمع و نظر قاضی القضات کشور و سایر قضات دادگر برسانند . آجرکم الله
    بی توجهی به این شکایت بی توجهی به حقوق خدا و حقوق پیامبر و بی توجهی به حقوق اهل بیت مظلوم پیامبر است.