امر به معروف با شیوه شایسته


بخشی از خطبه های نماز جمعه11 بهمن ماه شهرستان ساوه درباره امر به معروف با شیوه شایسته
https://t.me/sedaye_saveh


+ 
0

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 98/11/26 ساعت 11:58

    بد ترین دشمنی علیه دین و مذهب و اهل بیت در لباس دوستی
    ---
    اصرار روز افزون و پیوسته و بی پروای شاعران و مداحان و روضه خوانان و خطبای منبر بر بستن فراورده های تخیلات بی پایه ی ذهن خود از من در آوردیها و خرافات متضاد و متعارض با محکمات مفصل قرآن کریم و با اصول متین استدلال عقلی با بهره جویی از احادیث و روایات جعلی اثبات ناپذیر و با بهانه ی دروغین دفاع از ولایت مداری و مودت اهل بیت مظلوم پیامبر اسلام بد ترین دشمنی علیه خدا و پیامبر و بد ترین دشمنی علیه دین خدا و مذهب تشیع است و دادن برنده ترین سلاح به دست دشمنان برای تخریب اذهان مسلمانان علیه دین و مذهب تشیع و برای تامین اهداف پلید استعمار گران است که پرچم منحوس آن را سر کردگان مزدور تشیع لندنی دین فروش امروز در دستان پلید خود گرفته اند و صدها میلیون مردم پاک دل محب اهل بیت را با این سلاح در ترویج کاسبی حرام دین فروشی و مذهب فروشی خود سر کیسه می کنند و می چاپند.
    مطابق با هشدارهای محکم و مفصل قرآن سهم جنایکارانه ی بزرگ و ننگین این دشمنی علیه دین و مذهب و علیه خدا و رسول و اهل بیت مظلوم آن حضرت را روز قیامت دین شناسان خاموش یا مدارا کننده با این ظلم فجیع به دوش خواهند کشید و نتیجه ی شوم آن را خود ناگزیر در صحیفه اعمال خویش خواهند دید و پیامدهای نابود کننده آن را خود ناگزیر تا ابد تحمل خواهند کرد.

  • مهمان 98/11/24 ساعت 12:45

    وظیفه ی مذاهب منسوب به دین خدا چیست؟
    ---
    مذاهب دینی در آیین و دین مبین اسلام با رهنمود گرفتن از حکم آشکار خداوند در قرآن کریم:«... فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ»﴿ آیه ۱۲۲ سوره توبه ﴾ به حفظ و نگهداری و بیان جزئیات احکام و اعتقادات قرآن کریم موظف گردیده اند.
    خداوند در قرآن کریم نیز مذاهب اسلامی را برای مصون و پاک ماندن از تحریف و کج روی در دین مکلف کرده در باور و پیروی از احکام و اعتقادات قرآن کریم از راه و روش و سنت پیامبر اکرم (ص) پیروی و تأسی کنند:« َقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا»﴿ آیه ۲۱ سوره أحزاب ﴾.
    با تدبر و تأمل در همه ی آیات قرآنی که در خطاب به شخص پیامبر ؛ آن حضرت را با یکی از مشتقات زبانی لفظ « اتباع » یعنی پیروی فرا می خوانند به این نتیجه می رسیم که حضرت ختمی مرتبت به فرا تر رفتن از احکام و اعتقادات وحی الهی مجاز نبوده است: « وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ...»﴿آیات ۴۴ تا ۴۷ سوره حاقه﴾ و به پیروی بی فزونی و کاستی از احکام و اعتقادات قرآن موظف گردیده است.
    بنا بر آن چه در بالا توضیح داده شد ؛ صاحبان مذاهب در پیروی و تأسی از پیامبر که أمین وحی الهی قرآن کریم بوده ؛ هرگز حق فرا تر رفتن از احکام و اعتقادات قرآن را نداشته و اجازه نداشته اند به ابتکار احکام و اعتقادات جدید برای دین الهی بپردازند.
    این توضیح ما را به این اصل رهنمون می سازد که ائمه ی اطهار از خاندان پیامبر با پایبندی به وحی الهی هرگز به افزودون احکام و اعتقادات جدید یا متضاد و متعارض با احکام و اعتقادات قرآن کریم از جانب خود اقدام ننموده اند.
    هر چه بر خلاف این اصل در تضاد و تعارض با احکام و اعتقادات قرآن به این بندگان مقرب والا مقام نسبت داده شده است جعل و تزویر دروغ و باطل و دور افتادنی است و این بندگان مقرب خدا بحکم قرآن از آن بیزارند.
    بندگان مقرب خدا عموما در عرصه ی قیامت بهنگام رویا رویی با جعالان دروغ گوی تزویر گر ؛ از این افزوده ها و از صاحبان و پیروان افزوده های جعلی دروغ که با وحی الهی در تضاد و تعارض بوده اند اثبات بیزاری خواهند کرد.:«إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَرَأَوُا الْعَذَابَ وَتَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبَابُ»﴿آیه ۱۶۶ سوره بقره﴾.
    خداوند حساب گر حساب رس در آیات محکم و مفصل عدیده ای در قرآن کریم از جمله در هشدارهای این کتاب هدایت آسمانی ، آشکار ساخته است که جعالان و دروغ گویان را به سزای دروغهای ننگینی که به بندگان مقرب در دنیا بسته اند خواهد رساند.
    پیروان دین مبین اسلام برای مصون ماندن از گرفتار شدن به احادیث و روایات جعلی که ظالمانه به ائمه از اهل بیت پیامبر و سایر بندگان مقرب خدا نسبت داده می شوند باید برای همیشه خود را با حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی آشنا و آگاه م مسلح سازند تا از افتادن در دام جعالان دروغگوی دین فروش و مذهب فروش در امان بمانند.

  • مهمان 98/11/20 ساعت 10:23

    سره از ناسره ی اعتقادهای منسوب به دین و مذهب چگونه شناخته می شود؟
    ---
    اعتقادهایی که با نقد متزلل می شوند هرگز نمی توانند با حقایق انکار ناپذیر دین خدا و مذهب اصیل اهل بیت پیامبر رشته ی خویشاوندی داشته باشند و هیچ ارزش معنوی ندارند.
    تردیدی نیست که خاستگاه چنین اعتقادهایی ذهن محدود و قاصر و ناتوان بشر است.
    نباید تردید کرد نسبت چنین اعتقادهایی ، که فاقد هرگونه حجیت آشکار انکار ناپذیر اند ، به خدا و پیامبر و اهل بیت آن حضرت نسبت جعل و دروغ و تزویر است.
    تنها اعتقادی را می توان دینی و مذهبی و حجت الهی نامید که عین حقیقت آشکار و سرشت نشین و انکار ناپذیر باشد.
    خداوند هرگز دین داران را برای انکار اعتقادهایی که فاقد حجیت عقلی هستند محاسبه و مؤاخذه نخواهد کرد ؛ بلکه گرایش و پایبندی به چنین اعتقادهایی بنام دین داری و مذهب داری بعلت بطلان آشکار آنها بحکم قرآن گناه است و مجازات دارد.
    از نوشته ی فوق در می یابیم که گزینش هر اعتقادی بنام دین و مذهب بدون تحقیق و تفحص برای اثبات حجیت انکار ناپذیر آن گزینش باطل و نزد خداوند قابل مؤاخذه و مجازات است.
    اعتقادهای قرآنی دین که از جانب خداوند آگاه به همه ی حقایق جهان هستی به بشر ابلاغ گردیده اند همگی از حجیت عقلی سرشت نشین انکار ناپذیر بر خوردار اند .
    برخی از گذاره های قرآنی در باره جهان محسوس که کشف حقایقی از آنها به توان محدود بشر واگذار گردیده حکایت از ظواهر آشکار آنها در اعضای حسی بشر دارند و آشکار است که بعنوان اعتقاد مطرح نگردیده و هیچ ربطی به حقایق این ظواهر ندارند که بتوان با احتمال کشف این حقایق با دانش مکتسب محدود بشر بطلان گذاره های قرآنی را اثبات کرد ؛ بطور مثال گذاره ی قرآنی : « وَلَقَدْ زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ ... » ﴿ آیه ۵ سوره ملک ﴾ که از ظاهر آشکار موجودات این گذاره در چشمان بشر حکایت می کند و به حقایق کشف نشده ی این موجودات ربطی ندارد.
    این نوشته در حد توان از حقایق آشکار قرآنی برداشت گردیده و بدیهی است که توان محدود صاحب نوشته ؛ آن را از نقد دانشمندان دین شناس و دانشمندان شناختهای دیگر بی نیاز نمی کند.

  • عُمَری ملعون که وجود امام زمان(سلام الله علیه)را مُنکری و به دروغ خودت را شیعه جا زده ای تا همچون خوارج شعار قرآن قرآن سر بدهی تا مکتب اهل البیت(علیهم السلام)را خرافی وانمود کنی چون در مکتب اهل البیت(علیهم السلام)امامت و ولایت و تبرّک و توسّل و زیارت و رجعت و اعتقاد بر وجود امام زمان(سلام الله علیه) طبق قرآن و احادیث غیرجعلی جزو اسلام حقیقی است و تو با کوردلی نمیخواهی آن را بپذیری
    و اکنون باز به فحاشی و تهمت زنی روی آوردی
    تو چگونه ادعای شیعه بودن داری و در حالیکه این کامنت را در ویدیویی تحت عنوان: امام مهدی (عج) ماجرای فیض پروردگار> در همین سایت روشنگری نوشتی و در آن به وضوح وجود امام زمان را مُنکر شدی
    این کامنت را نوشته ای:
    مهمان97/12/26 ساعت 22:45 پیوند ثابت
    تبلیغ غیر قابل اثبات برای شخص و شیء نادیده و ناشنیده و نامحسوس و بی نظیر حسی در کجای قرآن و با کدام دلیل عقلی انکار ناپذیر قابل اثبات و پذیرفته شده است؟؟؟!!!
    آیا دین خدا با این کونه تبلیغها نزد بشریت رواج یافت و پذیرفته شد؟؟؟!!!
    آیا ترویج دین خدا با چنین تبلیغهای غیر قابل اثبات در معرض تمسخر عقلا قرار دادن دین و مذهب و بازیچه نشان دادن دین و ذهب و پیامبر و اهل بیت نیس؟؟؟!!!.
    گدام عاقلی دین و مذهب را بی ادله و مثالهای بی نظیر حسی و غیر قابل اثبات می پذیرد؟؟؟!!
    ---
    عامل تفرقه همان عمرخطاب و ابوبکر و عایشه و حفصه و ابوهریره و عثمان و معاویه و یزید و و امام مالکتان و ابوحنیفه تان و امام شافعی تان و احمدبن حنبلتان و ابن تیمیه تان و محمدبن عبدالوهابتان و بن بازتان و دیگر دشمنان و مخالفان اسلام و رسول خدا و ائمه هدی(علیهم السلام)هستند و الآن هم مولویان و ماموستاها و مفتیانتان عامل تفرقه اند که حقیقت را از مردم مخفی کردند و تا کسب حرام و شیطان پرستی شان تعطیل نشود
    حضرت زهرا(سلام الله علیه) که به نصّ قرآن از اهل البیت رسول الله است که خداوند از هرگونه رجس اعتقادی و کلامی و گفتاری او را تطهیر کرده، در بخشی از خطبه فدکیه که خود عمریتان هم در کتاب بلاغات النساء آن خطبه را نقل کردید،
    فرموده است: جعل الله طاعتنا نظاما للملّه و امامتنا اماناً مِن الفرقه(خداوند قرار داده است اطاعت از ما را موجب نظم در دین و امامت مان را امان از تفرقه و پراکندگی )
    پس در واقع توی عُمَری و دیگر همفکرانت هستید که موجب تفرقه و پراکندگی و بی نظمی در دین شده اید؛
    اینکه ولایت و امامت إلهی ائمه هدی پس از رسول خدا را که قرآن و احادیث پیغمبرمان حکایت از آن دارد را قبول نداری در کامنتهایت ثابت کرده ای، امام زمان(سلام الله علیه)را قبول نداری و ادعا داری لازم است که خداشناسی و پیغمبر شناسی و شیطان شناسی ووو از قرآن گرفته بشود و امّا از ولی شناسی و امام شناسی در قرآن هیچ چیزی ننوشتی چون قبولشان نداری

  • مهمان 98/11/19 ساعت 11:14

    به پایگاه های اطلاع رسانی بولتن نیوز ، خبر فوری ، روشنگری ، الف و تابناک / شنبه 19/11/1398
    ---
    آیا به بد ترین تحریفها و بهره جوییها از حدیث شریف ثقلین خرد مندانه اندیشیدایم؟
    ---
    -- اگر دین داری و مذهب داری برای ما نوع بشر ارزشهای حیاتی و سرنوشت ساز جایگزین ناپذیر اند
    -- و میخواهیم در دین و مذهب به بد ترین تحریفها و بد ترین بهره جوییها از حدیث شریف ثقلین که توسط زمره ی حرام خور دین فروشان از خدا بی خبر برای ترویج کاسبی حرام دین فروشی خود در تفسیر وارونه ی قرآن ستیز و خرد گریز این حدیث ظالمانه بنام اهل بیت مظلوم پیامبر برای بدنام کردن این خاندان مطهر مقرب خدا انجام گرفته اند آگاه شویم
    -- باید با لبیک گویی به تاکید خداوند دانای مطلق در قرآن کریم:« نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَنْ يَخَافُ وَعِيدِ » ﴿ آیه ۴۵ سوره ق ﴾ و با خرد گرایی
    -- و به دور از هرگونه غلو و افراط و تفریط و تعصب خرد ستیز به حد و مرزها و بایدها و نبایدهای آشکار سرشت نشین شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی و هشدارهای رسا و گویای این کتاب آسمانی هدایت در این زمینه رجوع کنیم
    -- و در این ملاکها و معیارهای الهی دین داری و مذهب دارای همیشه با تعقل و تدبر بیاندیشیم
    -- تا بتوانیم دین داری و مذهب داری خود را مطابق این ملاکها و معیارهای الهی ، خدا پسندانه تصحیح کنیم و رضای خدواند را بنفع خود جلب نماییم
    -- و بتوانیم به آثار نویدهای بی مانندی که خداوند یکتای منان و دانای مطلق در قرآن داده است در دنیا و آخرت خود برسیم.
    -- این نوشته فقط فراخوانی ضروری و دلسوزانه به دین داران مذهبی خدا جوی برای تفکر و تدبر در روش دین داری و مذهب داری خود برای سازمان دهی خدا پسندانه ی این ارزشهای الهی در زندگی است و خدا می داند که هیچ بهره جویی شخصی و گروهی دنیوی در آن پیگیری و دنبال نمی شود.

  • مهمان 98/11/18 ساعت 11:27

    لازمه های سخن در باره احکام و اعتقادات دین و مذهب چیستند؟
    ---
    هر سخنی بنام دین و مذهب در زمینه ی احکام و اعتقادات اگر به آیات محکم و مفصل حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی که در حقیقت قانون اساسی دین مبین اسلام را تشکیل می دهند مستند نباشد و برای اثبات مسائل خود اصول استدلال منطقی - عقلی را به کار نبرده باشد چنین سخنی فاقد ارزش دینی و مذهبی و فاقد پایه های مستحکم اثبات عقلی است.
    نشر هرسخنی بنام دین و مذهب بی توجه به ملاکهای قرآنی و عقلی که در پارگراف بالا یاد آوری شده اند بنا به حد و مرزهاس شناختهای قرآنی و هشدارهای فراوان قرآن ، که چگونگی درستی و نادرستی دین داری و مذهب داری را مشخص و آشکار ساخته اند ، گمراهی آفرین و دخالت بیجا در دین خدا و مذهب قرآنی اصیل اهل بیت پیامبر و گناه کبیره ی نابخشودنی است.
    سخن از احکام و اعتقادات دین و مذهب با بی توجهی به ملاکها و معیارهای فوق انسان را با خواست خود به ترویج گمراهی دین داران و به گناهان کبیره ی دخالت در امور منحصر به خداوند گرفتار می کند و در قیامت امکان جبران برای صاحب سخن وجود نخواهد داشت.
    مهمترین لازمه های سخن در باره احکام و اعتقادات دین و مذهب آگاهی کامل به حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای دین داری و مذهب داری قرآنی و آگاهی کامل به چگونگی به کار گیری درست اصول استدلال عقلی است.