عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • همه ی بندگان مقرب و سایر بندگان در هدایت گری و هدایت پذیری وام دار وحی الهی هستند
    ---
    رفتارها وگفتارهای هدایت بخش خدا پسندانه ی همه ی بندگان مقرب خدا از پیامبران و ائمه ی هدایت و اولیای صالح همگی بی تردید وام دار وحی اصیل الهی ابلاغ شده به پیامبران و مقید به این وحی هستند و در تمام رفتار و گفتار و پندار نیک خویش تنها از این وحی سرچشمه و الگو می گیرند .
    اگر این الگو گیری سرچشمه در وحی الهی نداشت ، خداوند این آیه : « وَوَجَدَكَ ضَالًّا فَهَدَى » ﴿آیه ۷ سوره ضحی﴾ را به پیامبر اسلام ، برای این که تاکید کند به او که هدایت یک نعمت الهی است که برگزیدگان حکمت الهی را شامل می شود ، گوشزد نمی کرد.
    سخن باهدف تبلیغ برای بندگان مقرب در زمینه ی هدایت گری دیگران را نباید بگونه ای گفت که وا نمود شود جدای از نقش بنیادین اصیل خداوند و جدای از دریافت وحی یقینی از جانب یگانه ذات اقدس او بنده ی مقرب خود ذاتا در تشریع احکام و اعتقادات برای دین اصالت و حق دارد.
    اگر این اصالت و حق ذاتی نزد بنده ی مقرب وجود داشت تکرار تاکید در قرآن بر ضرورت تبعیت پیامبر از وحی الهی در تشریع احکام و اعتقادات ، برای هیچ انسانی هیچ معنا و هیچ حجیت الزام آوری نداشت.
    ایجاد توهم وجود چنین اصالت و حقی نزد بندگان مقرب زمینه ساز دچار شدن به گناه کبیره ی رقیب سازی برای خداوند در ویژگیهای منحصر به ذات اقدس او است.
    همچنان این توهم زمینه ساز گرفتار شدن به گناه کبیره ی دچار ساختن صدها میلیون از مردم متدین به گمراهی رقیب سازی برای خداوند در تشریع احکام و اعتقادات برای دین او است.
    خداوند در آیه اکمال دین و اتمام نعمت در آخرین روزهای وجود مبارک پیامبر اسلام فرستادن کلیات همه ی شناختهای رفتاری و معرفتی را به مسلمانان بر زبان حضرت ختمی مرتبت باز گو و تاکید نمود ؛ وخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل و عقل خود را محض رضای خدا به داوری میان حق و باطل وادار.
    باید دانست که بجز یگانه خداوند جهان هستی ، هیچ آفریده ای در این جهان به تمام و کمال حقایق ضروری رفتاری و گفتاری و پنداری آگاهی کامل ندارد ؛ بنا بر این تنها خداوند است که می تواند بنام دین و برای همه ی مذاهب مرتبط به دین با وحی اصیل خود به پیامبران کلیات حد و مرزها و بایدها و نبایدهای درست و دقیق رفتاری و گفتاری و پنداری را تعیین نماید و بشر را ملزم سازد تنها از این کلیات مصادیق جزئی همه ی رفتارها و گفتارها و پندارهای خود را مطابق با این کلیات تشخیص دهد و تعیین نماید.
    این کوته نوشته ی معنا دار باید ما را برای گرفتار نکردن خود به عذاب ابدی الهی در قیامت ، به ضرورت عرضه ی هر حدیث و روایت منسوب به معصوم در باره ی احکام و اعتقادات دین و مذهب برای شناخت درستی و نادرستی محتوا و درستی و نادرستی نسبت آن به معصوم به قرآن و عقل وادار سازد.
    همچنان این نوشته ضرورت رجوع حتمی غفلت ناپذیر به قرآن و عقل را ، که بی تردید ارزشمند ترین امانتهای الهی همیشه و در هم جا نزد بشر موجود هستند ، در پذیرفتن هر حکم و اعتقادی بنام دین و مذهب و در هر رفتار و گفتار و پنداری که بنام دین و مذهب بعهده می گیریم بعنوان همیشه هشدار باش و همیشه بیدار باش بعنوان یک ضرورت حتمی اجتناب ناپذیر ، به همه ی ما گوشزد می نماید.

  • چگونه می شود دین خدا را از اسارت فکر ناقص و بغرنج بشر رهایی بخشید؟
    ---
    بیش از چهارده قرن پس از رحلت پیامبر اسلام تا کنون بشر پیوسته با افزوده های بغرنج غیر قابل درک و اثبات ناپذیر اندیشه ها و تصورات ذهن محدود و ناقص و کم ظرفیت خود دین خدا را با ملغمه ای از احکام و اعتقادات پیچیده ی ساخته و پرداخته ی این ذهن از حالت رحمانی سادگی و آسانی و اعتدال گرا و اجرا پذیر بودن بیرون آورده و بنام علوم دین أما از نوع منحصر به بشر بگونه ای ناهمگن و نا هماهنگ و غیر منسجم با سادگی و اعتدال گرایی قرآن به ملغمه ای بغرنج از احکام و اعتقادات بشری غیر قابل درک و غیر قابل اثبات و گمراه کننده و نفرت آفرین تبدیل کرده است.
    دانشمندان مسلمان قرآن شناس اعتدال گرای دل سوز و و فادار دین خدا موظف اند با پیروی از رهنمودهای نورانی قرآن که اعتدال گرایی و آسانی و سادگی و اجرا پذیر و قابل درک و اثبات بودن را برای این دین تبلیغ می کنند با تشکیل یک بسیج علمی جهانی تلاش سازمان یافته ی بی وقفه و آگاهانه ی ضابطه مندی را برای رهایی دین خدا از بغرنجیهای گمراه کننده بشر شروع و با همت ودانش علمی اعتدال گرا با تکیه به محکمات مفصل قرآن تا رسیدن به نتایج خدا پسندانه ی مطلوب ادامه دهند و پیگیر باشند.
    رسیدن به نتایج خدا پسندانه ی علمی مطلوب از تلاش مذکور اگر نزد پی گیران این موضوع ایمان و دلسوزی و وفا دارای صادقانه به دین خدا و آگاهی به رهنمودهای قرآن حکیم فراهم باشد می تواند با توکل پیوسته به خداوند توانای مطلق و درخواست یاری همیشگی از او بی تردید پر ثمر و آکنده از خیر باشد. والله من وراء القصد