پاسخ شیخ حسین انصاریان به توهین عبدالکریم سروش


استاد شیخ حسین انصاریان در بخشی از پاسخ خود به توهین‌های عبدالکریم سروش گفت: آقای سروش گفتند ایشان یک روضه‌خوانی بیش نیست. با این جمله تعریف بزرگی از من کردند چون من در دوره عمرم آروز داشتم روضه‌خوان اهل بیت(ع) مخصوصا سیدالشهدا باشم. عاشق این عنوانم نه عناوینی مثل استاد، عالم، اندیشمند.
دعا می‌کنم که فردای قیامت پروردگار عالم مرا به عنوان یک روضه‌خوان سیدالشهدا قبول بفرماید، چون اگر به این عنوان قبول شوم تمام درهای رحمت الهی به رویم باز خواهد شد.
از شما عزیزان هم واقعا درخواست دارم دعا کنید که در قیامت روضه‌خوان محشور شوم.

فقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى. (طه، ۴۳-۴۴) با او به نرمى سخن بگوييد، تا شايد پند گيرد و يا بيمناک شود


+ 
65

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • دین شناسان سکوت خود را بر اصرار به توهین به قرآن چگونه توجیه می کنند؟؟؟!!!
    ---
    دین شناسان سکوت همیشگی خود را بر اصرار اکثریت مردم به دهان کجی به هشدارهای محکم و مفصل آشکار قرآن که از راه ترویج من در آوردیها و خرافات متضاد با این هشدارها ظالمانه بنام دین و مذهب و اهل بیت پیامبر انجام می گیرد چگونه فردای قیامت در محضر خداوند حساب گر حساب رس توجیه خواهند کرد؟؟؟!!!
    این دین شناسان با چه دلیل قاطع انکار ناپذیر از قرآن و عقل از پیامدهای شوم این سکوت که مودت و ولایت مداری اهل بیت مظلوم پیامبر را به بازیچه و مسخره و به کالای کاسبی حرام دین فروشی و مذهب فروشی دین فروشان از خدا بی خبر تبدیل کرده است از خشم و عذاب خداوند قهار نجات خواهند یافت؟؟؟!!!
    آیا بحکم عقل سکوت و مدارایی که دین شناسان در مقابل من در آوردیها و خرافات بنام دین و مذهب و اهل بیت پیامبر پیشه ی خود کرده و حقایق قرآنی را که در این زمینه از مردم دین دار کتمان می کنند نزد خداوند دین شناسی و دفاع از دین و مذهب به شمار می آید یا نزد او که به همه ی نهانها و آشکارها آگاه است دین کریزی و دین ستیزی علیه آنان ثبت خواهد شد؟؟؟!!!

  • آری. ما خرافه پرست و دین فروش و کاسب و .. هستیم.

    اما تو اگر می توانی یکبار به جای فحاشی پاسخ استدلالات محکم قرآنی شیعه را که بارها به خودت دادیم - و تو جز تکرار فحاشی کاری نکردی - را بده.

    اما نه تو و نه شیوخت در دانشگاه ام القری هیچ پاسخی نداشتید و ندادید الا تکفیر و تکفیر و تکفیر

  • کسی که تاب سخن گفتن ندارد توهین می کند...
    لعنت به سروش و ....

  • اوایل انقلاب سروش با زیبا کلام تو دانشگاه تهران هرکی که ریش نداشت از هییت علمی اخراج میکردند الان اینجورین.....
    خدا همه ما عاقبت بخیر کنه

  • دین شناسان در باره سئوالهای زیر چه توضیح قرآنی وعقلی دارند
    ---
    بنظر دین شناسان مسلمان چرا خداوند در قرآن کریم فاش کرده که پیامبر (ص) در گذشته و در حین پیامبری گناه هایی داشته و نیز بر بشریت آن حضرت بارها تاکید کرده و هم چنان او را به تبلیغ فراتر از وحی اجازه نداده و ناتوانیهای او را گاهی بر زبان خود ایشان بگونه ای مستقیم و گاهی بگونه ای غیر مستقیم آشکار کرده است؟
    چرا در چنین افشا گریهای قرآنی احتمال تصور وجود خدشه در پیامبری پیامبر و در دانش و توان ایشان هرگز مد نظر نبوده است؟

  • شما اصلا فرق ذنب و اثم و زل و سیئه را می دانید؟ و یا همه را گناه معنی می کنید؟
    و آیا اصلا تصور می کنید کارهایی که برای پیامبر گناه است برای ما هم گناه است؟

    پیامبر تحت هیچ شرایطی اثم، زل و سیئه نداشت. در قرآن هم ابدا چنین چیزی نیامده. فقط به ذنب اشاره شده.

    اما خودش می فرمود
    إِنَّهُ لَيُغَانُ عَلَى قَلْبِی وَ إِنِّی لَأَسْتَغْفِرُ اللَّهَ فِی كُلِّ يَوْمٍ سَبْعِينَ مَرَّةً » *
    همانا كه قلبم را غبارى مى‏پوشاند و من روزى هفتاد مرتبه از درگاه خدا آمرزش مى‏طلبم.
    یعنی هر روز گرد و غیاری روی دلم را می گیرد و برای همین استعفار می کنم.

    پس مشخص می شود که جنس ذنب - که در قرآن اشاره شده- برای پیامبر این است در حد غباری دلش از خدا دور شود و مثلا به دلیل وجود بشری متوجه دنیا ولو اندک بشود.
    اما چنین چیزی ابدا برای ما ذنب نیست و گناهی هم برای ما نمی نویسند اما برای شخصی به عظمت پیامبر همین هم ذنب است.

    مثال دیگر: مسافرت ابدا گناه نیست. مگر اینکه با هدف گناه باشد.
    یونس پیامبر مسافرت رفت و قصد انجام هیچ حرامی را هم نداشت اما همینقدر که بدون اذن خدا قومش را رها کرد و به مسافرت رفت کارش به شکم ماهی کشید و استغفار یونسیه معروف شد که
    لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین. آیه 87 سوره انبیا

    بدیهی است که افرادی که تا آن حد بالارفته اند که کوچکترین و ساده ترین کارهایی که ما مباح و بلا اشکال می دانیم برایشان ذنب محسوب می شود هیچ گونه خدشه ای به آنها وارد نیست و از هر نظر بر ما برتری دارند. اساسا ما در جدی نیستم که در مورد ارزش آنها خدشه وارد کنیم. همانطور که مثلا یک شاگرد کلاس اولی ابدا در حدی نیست که به خواهد به یک پرفسور ریاضی خدشه کند و اشکال بگیرد.


    پس جواب شما بسیار واضح است. شما پیغمبر را در حد خودتان پایین آورده اید و گمان کرده اید ذنب پیامبر هم مثل ذنب شما است و تازه آن هم اثم و سیئه و زل را که خودتان دارند با ذنب یکی معنی کرده اید و العیاذ بالله به رسول الله صل الله علیه و آبه نسبت داده اید.

    --------------------

    *مستدرك ‏الوسائل ، محدّث نورى‏ ج ۵ ص ۳۲۰ ؛ صحيح مسلم، مسلم نيشابوری ، ج ۸ ، ص ۷۲ ؛ سنن أبی داود، ابو داود، ج ۱ ، ص ۳۳۹؛ المستدرك علی الصحیحین ، الحاكم النيشابوری ، ج ۱ ، ص ۵۱۱ ؛ بحار الانوار، علامه مجلسی، ج ۱۷ ص ۴۴ ؛

  • نگرانی وجود نداره ، سروش فردی است که با توهمات خودش بعضی آدمها رو منحرف کرده . افتخار افرادی چون شیخ حسین انصاریان همان است که تو بد میدانی ، هر چه داریم برای سید الشهدا هست و بس ، در واقع توصیه خداوند تبارک و تعالی لست

  • جواب دادن سخنی با کنایه توسط آقای حسین انصاریان و ارجاع صاحب سخن به حساب قیامت بجز قرار دادن مردم در سر در گمی ، چیزی را از حقیقت افراد نزد خداوند تغییر نمی دهد .
    هر چند سروش سواد دینی و قرآنی مستحکمی ندارد ولی چنین پاسخهایی شأن او را بالا می برد.

  • با عرض سلام خدمت میهمان عزیز ، با توجه به خود شیفتگی آقای سروش ( مراجعه کنید به ماهها و سالهای اول انقلاب که ایشان همه روزه ساعتها روی صفحه تلویزون بودند ، پاسخ از این بهتر به عقل این بنده حقیر نمی آید. از صمیم قلب عرض می کنم این پاسخ آقای انصاریان احترام بسیاری ایجاد کرد. اگر کسی به کسی لقب حمال بدهد یا ابِ حوضی از روی تحقیر ، آیا به مقام شامخ انسانیت بی ادبی نکرده؟ آیا نیت روضه خوان مهم است یا اشتغالش؟ این مسائل عرفانی/ منطقی را که باید مولوی خوان خوب بداند.

  • با عرض سلام خدمت میهمان عزیز ، با توجه به خود شیفتگی آقای سروش ( مراجعه کنید به ماهها و سالهای اول انقلاب که ایشان همه روزه ساعتها روی صفحه تلویزون بودند ، پاسخ از این بهتر به عقل این بنده حقیر نمی آید. از صمیم قلب عرض می کنم این پاسخ آقای انصاریان احترام بسیاری ایجاد کرد.

  • آیدی محترم مهمان ، اینطور که شما میفرمایید هم نیست اون سروش جیره خوار اجانب است و شیخ حسین انصاریان یک انسان وارسته ، فکر میکنم تعبیر شما صحیح نباشد