علیرضا پناهیان | پیشنهادی برای محرم امسال


پیشنهاد علیرضا پناهیان برای احیا محرم امسال در شرایط بیماری کرونا


+ 
33

- 
1
ارسال در 1399/5/1 ساعت 17:32 2020-7-22 17:32:03
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • رسیدن به اوج منزلت قرب الهی به میزان اعمال انسان در راه دین خدا گره خورده است
    ---
    « وَمَنْ يَأْتِهِ مُؤْمِنًا قَدْ عَمِلَ الصَّالِحَاتِ فَأُولَئِكَ لَهُمُ الدَّرَجَاتُ الْعُلَى » ﴿ آیه ۷۵ سوره طه ﴾.
    خداوند در آیه ی فوق تاکید می کند که منزلت رفیع قرب الهی را پیامبران و اولیا و شهدا و صالحان بشر تنها با میزان والای اعمال نیکو و صالح خود نزد یگانه ذات اقدس الوهیت کسب می کنند.
    بنا بر همین اصل فوق هیچ رشته ی خویشاوندی نسبی و سببی و غیره نزد خداوند منهای عمل صالح ارزش قرب را نمی تواند به دست بیاورد.
    مطابق با معنای آشکار آیه فوق از سوره ی طه آن چه که به عترت مطهره ی پیامبر اسلام اوج قرب و منزلت الهی بخشیده است تنها میزان وفا داری و فدا کاری و جان نثاری افراد مکرم این خاندان در راه دین خدا و در راه پایبندی و عمل به احکام و اعتقادات قرآن مجید و در راه مصون نگه داشتن این احکام و اعتقادات از تحریف و کج اندیشی است.
    لقب سید الشهدا را سبط پیامبر اسلام أبا عبدالله حسین بن علی صلوات الله علیهم اجمعین با رسیدن به قله ی مجاهدت در دفاع از دین خدا و در راه مصون نگه داشتن احکام و اعتقادات قرآنی این دین از هرگونه تحریف و کج اندیشی با رساندن خود و خاندان و یاران خویش به اوج ایثار و فداکاری و جان نثاری در این راه در روز عاشورای نهضت انسان ساز عاشورایی کسب نمود.
    در پس هر تلاش بشری برای واژگون کردن معنای مجاهدت و ایثار و فداکاری و جان نثاری حسین بن علی (ع) و بستگان و یاران و پیروان صدوق او در نهضت عاشورای حسینی ؛ اغراض پلید دنیوی شیطانی دشمنان دین خدا و طاغوتان و دین فروشان دنیا پرست برای رسیدن به بد ترین و پست ترین اهداف پلید دنیوی نهفته است.
    هدف از اصرار انواع شیادان دین فروش دنیا پرست در پرده گذاشتن روی اهداف الهی نهضت عاشورای حسینی با انبوهی از من در آوردیها و خرافات متضاد با قرآن و عقل و واژگون کردن معنای حقیقی این نهضت ؛ کشتن روحیه ی خدا پرستی و دفاع از دین خدا و عدالت خواهی و آزادگی و نابود کردن روحیه ی دفاع از مظلومان ، بنفع اهداف پلید و شیطانی دشمنان بیگانه و طاغوتان ، در توده های عاشق این نهضت حیات بخش انسان ساز است.
    « وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ ﴿ آیه ۱۲۴ سوره بقره ﴾.
    و تو خود جان برادر بخوان حدیث مفصل از این مجمل.

  • ارزش روشن گریهاث قرآنی و عقلی به چیست
    ---
    روشن گریهای قرآنی و عقلی انتقادهایی ضروری خدا پسندانه ای هستند که از حقیقت پوچی من در آوردیها و خرافات پرده بر می دارند و ترفندهای قرآن ستیز و خرد گریز من در آوردی سازان و خرافه گستران را با دلایل قرآنی و عقلی رسوا می سازند.
    پایبندی به گسترش این روشن گریها ادای یک واجب الهی و دفاع خدا پسندانه از دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر و بهترین امر به معروف و نهی از منکر است که خداوند دین شناسان قرآن شناس را به انجام و ادامه آن موظف ساخته است.

  • دین و مذهب بازیچه ی احساسات پوچ بشر نیستند
    ---
    عقل می گوید تا در هر امتحان جواب علمی اثبات پذیری که با حقیقت تطابق داشته باشد ندهی نمره قبولی نمی گیری.
    تردیدی نیست در سخن سرشت نشین غیر قابل انکاری که ثابت شده خداوند آگاه به جزیات و کلیات همه ی موجودات جهان هستی به پیامبران خود وحی کرده است از جمله قرآن هیچ اشاره ای نیست که تایید کند ویژگیهای فرا طبیعی منحصر به خداوند همگی یا بخشی از آنها به بندگان مقرب واگذار شده اند.
    حال این اکثریتی که خود را دین دار و مذهبی معرفی می کند چه دلیل قاطع انکار ناپذیری از وحی الهی دارد که فردای قیامت در امتحان و باز خواست الهی ثابت کند بندگان مقرب اعم زنده و مرده نیز اذن مطلق یا اذن محدود خداوند را برای تسلط به همه ی کارهای فرا طبیعی و خارق العاده ی خداوند مانند همه جا بودن در یک زمان و همه چیز را دیدن و شنیدن در یک آن و داشتن همیشگی توان تصرف فراطبیعی در همه ی موجودات و آگاهی بدون تحقیق و تفحص به درون همه ی موجودات را از خداوند کسب کرده اند تا بتواند در قیامت حتما نمره ی قبولی امتحان را برای رفتن به بهشت از خداوند دریافت کند؟؟؟!!!
    آیا این گونه بدون داشتن هیچ دلیل قاطع از وحی الهی در باره ی مسائل دینی و مذهبی عوام پسند اظهار نظر کردن و سخن گفتن ؛ دین و مذهب را به بازیچه و مسخره ی خاص و عام تبدیل نمی کند؟؟؟!!!
    آیا این گونه اظهار نظرهای گزاف پوچ بی دلیل ارزش الهی دین و مذهب را نابود نمی کند و به گمراهی دین داران مذهبی نمی انجامد؟؟؟!!!

  • دین شناسان در مقابل نهضت عاشورای حسینی چه مسئولیتی دارند؟
    ---
    چون هرچه وابسته به نهضت الهی انسان ساز عاشورای حسینی است به دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر نسبت داده می شود ؛ اگر به هشدارهای فراوان قرآن کریم آگاه باشیم و با چشم بصیرت عالمان به مراسم و مناسک و شعایر و اعتقادات افزوده ی بشری به این نهضت با دیدی قرآنی و عقلی کاوشگر ننگریم ؛ و با سهل انگاری و بی تفاوتی در این افزوده ها با تحقیق و تفحص قرآنی و عقلی عالمانه باز نگری نکنیم ؛ بی تردید ما به ارتکاب ظلم بزرگ علیه خدا و پیامبر و اهل بیت مطهر آن حضرت و علیه دین و مذهب و نهضت عاشورای حسینی دچار خواهیم گردید و گناه کبیره ی نابخشودنی علیه خود در صحیفه ی اعمال خویش نزد خداوند حساب گر حساب رس به ثبت خواهیم رساند.
    دین شناسان که بحکم خداوند در قرآن مجید به پاسداری عالمانه از دین و مذهب در مقابل هر گونه تحریف و کج روی موظف اند ؛ مسئولند و باید سخت پاسخگو باشند که چگونه در مقابل رفتارها و گفتارها و پندارهایی که مطابق با هشدارهای قرآن کریم در زمینه ی دین داری و مذهب داری در تضاد با مسلمات محکم قرآن و در تعارض با اصول متین استدلال عقلی بوده سکوت یا مدارا را برگزیده اند؟؟؟!!!
    در روز حساب گریز ناپذیر که هیچ فرصتی برای جبران وجود ندارد اگر دین شناسان نتوانند از نحوه ایفای مسئولیت دینی و مذهبی خویش دفاع کنند حتما به پیامدهای شوم و عذاب ابدی تحمل ناپذیر این سکوت و مدارا دچار خواهند شد.

  • خدا رو شکر حالا دغدغه اصلی ملت هم حل شد واقعاً خیلی نگران محرم انثال بودم حاج آقا اگه میشه به اون مشکلات کوچولو موچولو هم یه راه حلی بدین به دلار 25 تومنی به سکه 12 میلیونی، به مسک چند میلیاردی، به ......
    ای کاش که میفهمیدین زخم های مردم درد داره شما تو فکر چی هستین اون بچه ای که زباله می گرده تو فکر چیه ...