مستند امیر من علی


مستند «امیر من علی» با موضوع جنایت های بی شمار داعشی ها در شهر آمرلی عراق


+ 
18

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • در قرآن کریم هم آیات متشابه وجود داره و هم آیات محکم که آیات محکم آیات متشابه رو تفسیر میکنه مانند:ید الله فوق ایدیهم که یک آیه متشابه است و آیه لیس کمثله شیء که یک آیه محکم است اون رو تفسیر میکنه یعنی قدرت خداوند متعال بر همه قدرتها چیره و غالب است.بله اگر قرآن را از مفسران حقیقی آن(که همانا ائمه علیهم السلام می باشند) نگیریم با همین قرآن برای خدا نعوذبالله جسم قائل می شوند،تخت قائل می شوند و مرکب قائل می شوندو... وبه تعبیر قرآن و ما یعلم تاویله الا الله و الراسخون فی العلم.زود قضاوت نکنیم.

  • در قرآن کریم هم آیات متشابه وجود داره و هم آیات محکم که آیات محکم آیات متشابه رو تفسیر میکنه مانند:ید الله فوق ایدیهم که یک آیه متشابه است و آیه لیس کمثله شیء که یک آیه محکم است اون رو تفسیر میکنه یعنی قدرت خداوند متعال بر همه قدرتها چیره و غالب است.بله اگر قرآن را از مفسران حقیقی آن(که همانا ائمه علیهم السلام می باشند) نگیریم با همین قرآن برای خدا نعوذبالله جسم قائل می شوند،تخت قائل می شوند و مرکب قائل می شوندو... وبه تعبیر قرآن و ما یعلم تاویله الا الله و الراسخون فی العلم.زود قضاوت نکنیم.

  • چرا چرت و پرتهای بعضی ها که انگار پای درس سلمان رشدی نشستند را به عنوان نظریه درج می کنید

  • برادر عزیز . ما در اسلام اعتقاد داریم که باید نظر همه را شنید و سپس کلام درست را انتخاب کرد . مسلمان حق ندارد به کسی بگوید ساکت باش . اگر این آقا حرف غلطی زده که البته زده . شما با دلیل او را هدایت کنید . نه اینکه با خشونت نسبت به ایشان اهانت کنید . وگر نه سنگ روی سنگ بند نمی شود . الان ما چرا به آمریکای جنایتکار انتقاد داریم ؟ یکی از دلایل آن این است که این کشور ال هاست مهر سکوت بر لب های مردم زده است . اگر ماهم همچون او رفتار کنیم با آن شیطان بزرگ چه فرقی داریم ؟
    بعد از آن . مسلمان حق ندارد به کسی تهمت بزند . شاید ایشان فریب خورده باشد . وظیفه ما هدایت است . مسلمان جاذبه دارد نه دافعه . ان شا الله که موفق باشید .

  • اعمال و رفتار داعش بر گرفته از قران و سیره ی پیامبر بوده و است اگه قران و زندگی پیامبر رو یکم بدون تعصب و بی طرفانه بخونیم قشنگ این رو میبینیم که اگه بخوایم قران رو به صورت یک فیلم در بیاریم دقیقاً میشه داعش اشکال از اسلام و مذهب است

  • با سلام . نمی دونم شما بر چه اساسی به این نتیجه رسیدید که این روش اسلام است . ولی به نظر من شما حد اقل یک بار اون قرآنی که اسمش رو آوردید بخونید یا اون فیلم تاریخ اسلام رو نگاه کنید ، متوجهه خواههید شد که یک همچین بحثی در کار نیست . لازمه چند نکته اینجا گفته بشه تا دوستان دیگر هم در جریان باشند .
    1_ حضرت پیامبر (ص) بچه نمی کشت . برخلاف اونی که متاسفانه برخی فریب خورده ها می گن .
    2_ حضرت زمانی که بر جایی غلبه می یافت ، به مردمی که سلاح رو کنار گذاشته بودند امان می داد . و مثال این اتفاق فتح مکه است .
    3_ کل کشته هایی که در جنگ های پیامبر رخ داده . در تمام جزیرة العرب ، در بد ترین آمار ذکر شده حدود هزار نفر بوده . کشته های فقط جنگ جهانی اول ده میلیون نفر بوده . شما خودت مقایسه کن.
    4_ حرف شمارو من هم کاملا قبول دارم و خوشحالم که فهمیدید . ایراد از مذهب است . ولی کدام مذهب ؟ اسلام که کاملا به حقوق و ارزش های اسلامی احترام میزاره یا یهودیت که اعتقاد دارن وقتی جایی رو گرفتید همه رو از بیخ بکشید ( آریل شارون) ؟
    5_ نکته اساسی اینجاست که اکثر کشته های جنگ های پیامبر (از اون هزار تا ) یهودی بودند . علت این هم بر می گرده به قرار دادی که بین پیامبر و یهودی ها امضا شد . در اون قرار داد مقرر شد اگر یکی از طرفین به مدینه خیانت کند یا به کمک مدینه در مبارزه با متجاوزین نیاید یا به یکی از طرفین اسلام یا یهود آسیب بزند یا اقدام به شورش و ناآرامی کند ، مجازات وی قتل خود و خوانواده و مصادره اموال است .
    جالب است که یهود در جنگ احزاب همه موارد را زیر پا گذاشت . ولی باز هم با ترحم پیامبر ، به کل مفاد قرارداد عمل نشد و فقط برخی از مرد های یهود کشته شدند . اموال مردم نیز مصادره نشد .
    6_ اگر به گمان شما ایستادگی در برابر ظلم و فریاد عدالت خواهی و دادرسی رفتاری ناپسند و داعشی است . باید بگویم که بله . ما داعشی هستیم .
    7_ البته که می توان از هر حقیقتی باطل بیرون کشید . همانطور که در سوره آل عمران آمده است که برخی از دل قرآن نیز کفر بیرون می کشند . این ذات جریان جهالت است . وگر نه در قرآن به صراحت گفته شده خدایی نیست . گفته شده «لا اله » ولی اگر کامل نگاه کنیم نوشته شده «لا اله الا الله » نباید ناقص به هیچ چیز نگاه کرد . البته اگر منظور شما از نگاه متعصبانه همین کامل نگاه کردن است .متاسفم گویا شما از فرهنگ لغت دیگری استفاده می کنید . لطفا فارسی صبت کنید .
    البته تا اینجا به سیره پیامبر که مورد اتفاق همه مسلمانان حتی داعش نیز هست نگاه کردیم . اگر اندکی به سیره ائمه بنگرید متوجه اصول اسلام خواهید شد . امام علی (ع) به هر کسی که دست از جنگ می کشید امان می داد و از خونریزی در رفتار ایشان اثری یافت نمی شود . به گمان من کسانی که این حرف را به شما زده اند یا حقوق بگیران کاخ سفید هستند یا خود نیز فریب خورده اند . با تشکر .

  • من هم قرآن رو خوندم و هم از اضافات اساتید بزرگ قرانی مثل ابوالفضل بهرام‌پور بهره بردم.
    تعصب و ترس اصلی ترین عامل بدبختی هر امت و جامعه ای بوده واست و همچنان هم که میبینیم عقب مانده ترین جوامع بشری متعصب ترین آنها بوده اند که زنجیرهای جهالت، نادانی و بهتره بگم ترس خود رو میپرستیدند شما زمانی میتونین یک برداشت حقیقی از قران و حتی زندگی امامان داشته باشین که ترس از به جهنم رفتن، شوق بهشت رفتن، صواب و گناه و .... این چیزا رو بذاری کنار و با عقلانیت و منطق و صد البته بدون هیچ تعصبی بشینی قشنگ همین قران رو مطالعه کنی اصلاً زندگی اماما رو مطالعه کنی من هم نمیگم که مطلقاً غلط هستن خیر هیچ چیز در این دنیا مطلق نیست همه چیز نسبی هست من همونطور که به آیات قران در مورد سرزنش کم فروشان و تمسخر کنندگان میگم عالی هستن به همون اندازه هم میگم احکام بی رحمانه و غیر اخلاقی مبارزه با محاربین و منافقین میگم بد هستن اونهم در این دور و زمونه ای که همه شدن حاکم شرع هر کسی میتونه حکم شرعی بده !!؟؟ از کجا معلوم این کسی که حکم شرعی میده به جای اینکه تحت تاثیر احکام اسلامی باشه تحت تاثیر قدرت حاکم نیست !!؟ به نظرت در بین این همه حاکم شرعی که تو این کشور و جامعه اسلامی هست چندتاشون سالم هستن و چندتاشون قاضی شریح !!؟؟ همون حاکم شرعی که به جای ترس از خدا از ابن زیاد ترسید و قیام حسین ابن علی علیه یزید رو شورش و اغتشاش گفت و اون جنایت رو رقم زد !؟
    عقل- منطق- وجدان

  • با سلام ! طبق نظر اسلام ، اگر شما متوجهه انحراف شدید و غیر قابل تغییر شدید ؛ که با مراجعه به مسئولان ذیربط اصلاح نشد . اجازهه دارید خودتان وارد عمل شوید . و حتی در صورت نیاز ، اگر راه چاره دیگری نبود ، اجازه اعدام انقلابی دارید . همانطور که همین چند وقت پیش یک ی از جوانان پاکستانی چنین اقدامی انجام داد . این قانون هم در اصول شیعه و هم در سنی وجود دارد . به عنوان مثال عمر در حال سخنرانی گفت که اگر من دچار انحراف شدم به من گوشزد کنید . یکی از مردم گفت که به خدا قسم اگر دچار انحراف بشوی ، با شمشیر کج عربی راستت می کنیم .
    در سیره نبوی و اسلامی این یک حق است ، که شما مطالبه داشته باشید . کسی جلوی مطالبه را نگرفته . اگر حاکم شرع به واقع انحرافی داشت . یا هر کس دیگری . حتی رهبر جامعه ، شما موظف به مطالبه هستید . همانطور که در ظهر عاشورا نیز برخی از یاران امام برخی چیز ها را به امام می گفتند . با تشکر .

  • با عرض سلام و احترام به نظر شما ، آزمایشگاه تحولات جامعه تاریخ است. می بینیم که هیچ نمونه ای در تاریخ از مدینه فاضله ما بهتر یا همردیف با آن وجود ندارد.

    انسانها با یکدیگر تفاوتهای جسمی و روحی و روانی و فرهنگی دارند. یکی به عشق "خدا" خطا نمی کنه ، دیگری از ترس پاسبان و سومی برای شهرت ... محرک انسانها ( عقل ، احساس ، تمیلات ، انگیزه ها...) متفاوت است. شاید با توجه به این نکات قرآن کریم اشارات مختلفی داشته تا هر کس به نسبت وسع خود این نکات را درک و در راه راست قدم گذارد.

    بعضی جوامع با حکم اعدام مخالفند ، در کنار همه امکانات ضروری دیگر برای انسان از قبیل دسترسی به درمان یا تحصیل یا کار... ، اما هنوز قتل بتعداد انکار ناپذیری واقع می شود. فرض کنید که کسی چند نفر را حتی با دلایل خوب گیر انداخته و بقتل می رساند. با این فرد چه باید کرد؟ در مقابل باید این قاتل ( رئیس ساواک شاه بعنوان نمونه) را اعدام نکرد ؟ یا حتی آزاد کرد ؟

    در مورد آخر آیا باید مختار را سرزنش کرد؟

  • پس علم هم بده چون باهاش بمب اتمی می سازند که ملیون ها آدم رو می کشه،پس مسیحیت هم بده چون هیتلر مسیحی بود،پس بی خدایی هم بده چون استالین بی خدا بود،پس زرتشتیت هم بده چون جمشید شارمهد که انسان های بی گناهی را کشت زرتشتی بود،پس هندوئیسم هم بده چون هندو ها مسلمون ها رو قتل عام می کنند، و....