از کوفه تا تهران و ایران... استاد پورآقایی


کلیپ ویژه محرم
از سخنان استاد پورآقایی


+ 
11

- 
0
ارسال در 1399/6/5 ساعت 23:27 2020-8-26 23:27:07
داود
توسط داود


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • انتقاد از شیوه های دین داری و مذهب داری انتقاد از دین و مذهب نیست
    ---
    دین شناس و مذهب شناس مطابق و هم آهنگ با وظیفه ی حرفه ی خود باید به ملاکها و معیارهای اصیل صاحب دین و صاحب مذهب در تعیین روشهای درست و نادرست دین داری و مذهب داری آگاهی کامل داشته باشد تا بتواند از این راه در آموزش و تبلیغ دین و مذهب به تقویت دین داری و مذهب داری درست متدینان مذهبی از یک سو و از سوی دیگر به تصحیح کج رویهای دینی و مذهبی آنان در پرتو ملاکها و معیارهای مذکور بپردازد.
    تردیدی نیست که صاحب دین الهی مطابق با تاکیدهای قرآن تنها خداوند یکتا دانای مطلق و یکتا حکیم مطلق است که مطابق با ویژگیهای منحصر به فرد خود حق بلا منازع تعیین ملاکها و معیارهای درست دین داری را بطور انحصاری در اختیار خود دارد و بر مبنای این حق ؛ خود را ملزم می داند با اصول و مبناهای برخاسته از علم و حکمت مطلق خود ملاکها و معیارهای دین داری درست و نشانه های کج روی و انحراف نسبت به این ملاکها را برای دین داران مشخص سازد.
    صاحبان مذاهب منتسب به دین الهی با داشتن آگاهی کامل و لازم به ملاکها و معیارهای الهی دین داری ، مطابق با وظیفه ی قرآنی نظارتی خویش در آیه ی ۱۲۲ سوره توبه به نظارت بر دین داری مردم و تصحیح کج رویها و انحرافهای دین داری آنان مکلف گردیده اند.
    با استناد به فرق غیر قابل مقایسه علم و حکمت مطلق و جهان شمول خداوند که همه ی جهان هستی را فرا گرفته است با دانش بی نهایت محدود بشر ، هیچ نشانه ای را در وحی اصیل الهی ، از جمله آخرین وحی خداوند به پیامبر اسلام که تنها در قرآن مصون از تحریف تجسم کامل و تجلی یافته است ، نمی یابیم که ثابت کند به صاحبان مذاهب فرا تر از وظیفه ی نظارتی قرآنی خود حق داده شده باشد از جانب خود بنام دین ؛ احکام و اعتقادات و مراسم و مناسک و شعایر جدید برای مردم ابتکار کنند و به این ابتکارها تقدس بخشند و مردم را به پایبندی و عمل به چنین ابتکارهایی وادار سازند.
    با توجه به فرق غیر قابل مقایسه ی مذکور بین خداوند و بشر عقل استدلالی بشر نیز با هیچ دلیل عقلی توان اثبات چنین حقی را برای بشر و حتی برای بندگان مقرب را ندارد.
    بنا بر بر آنچه که گفته شد به این نتیجه می رسیم که نقد شیوه های دین داری و مذهب داری بشر را هرگز نمی توانیم بعنوان نقد دین و مذهب و یا انتقاد از دین و مذهب بدانیم یا معرفی کنیم.
    منقولاتی که ابتکارات غیر وحیانی متضاد یا غیر منسجم با وحی اصیل خداوند را به پیامبران و بندگان مقرب خدا نسبت می دهند همگی مخدوش به جعل و دروغ و تزویر و باطل اند و محال است نسبت چنین منقولاتی به بزرگان دین و مذهب راست و درست باشد.

  • چرا حرفتو صریح و روشن نمی زنی؟