گربه شاخت نزنه !


فرازی از سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در نماز جمعه مشهد مقدّس؛ شهریور ماه 1395
به مناسبت سالروز رحلت آیت‌الله طالقانی، بنیانگذار نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی و اولین امام جمعه تهران

گزیده متن+لینک دانلود فیلم کامل سخنرانی:
http://salahshoorfard.parsiblog.com/Posts/358/


+ 
19

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • احسنت بر مجاهد عزتمند پیرو راه شهید مطهری

  • آقای ازغدی !!! خداوند برکت را در حرکت پویای مثبت و سازنده نهادینه کرده است
    ---
    « وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿ آیه ۱۰۵ سوره توبه ﴾.
    و « وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى . وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَى . ثُمَّ يُجْزَاهُ الْجَزَاءَ الْأَوْفَى »﴿ آیه ۳۹-۴۱ سوره نجم﴾
    نشانه های بسیاری هستند که می توان از آنها برداشت کرد آقای استاد حسن رحیم پور ازغدی که بعنوان یک دین شناس انقلابی در ج.ا.ا و جهان مطرح است خود را در مقابل نقد و حاشیه نویسیهای منطقی – علمی که روی سخنان او در پایگاه های اطلاع رسانی همگانی ثبت می گردند هرگز مسئول به پاسخ یا نوضیح نمی بیند و پیوسته نسبت به نقدها و حاشیه ها حتی در وبگاه خود سکوت را بر توضیح و روشنگری ترجیح می دهد.
    خواه نا خواه در این سکوت هیچ برداشت علمی مثبتی از دانش و تفکر دینی و مذهبی و فلسفی ایشان نمی توان یافت ؛ چه رسد اگر این سکوت در مقابل مسائل حیاتی دین و مذهب باشد که روی نوشته ها یا سخنان ایشان در پایگاه های اطلاع رسانی همگانی در کشور ارسال می گردند.
    یکی از نتایج این سکوت این است که ایشان با این بی جوابی خود ؛ مخاطبان خود را در حیرت و سر در گمی نسبت به مسائل حیاتی دین و مذهب بی اطلاع رها می کند.
    شیوه بی جوابی آقای ازغدی در برخورد خنثی با نقدها و حاشیه های منطقی – علمی که روی سخنان او ارسال می گردند متاسفانه هرگز با شهرتی که ایشان بعنوان یک فرد متفکر فلسفه دان دین شناس در میان انقلابیون مسلمان کسب کرده است هیچ تناسب مثبتی نشان نمی دهد غافل از این که پاسخ یا توضیح روشنگر نسبت به نقدها و حاشیه های ذی ربط با سخنان ایشان یا سخنان هر دانشمند دیگر علاوه ی این که برای هیچ دانشمند فرزانه ای کسر شأن نیست بلکه در زمینه ی تقابل افکار به اندیشه ها سلامتی و غنا می بخشد.
    آقای ازغدی خسته نباشید!!! خداوند به حرکت پویای مثبت و سازنده برکت می بخشد.

  • جناب أقای استاد ازغدی برای اغنا یا تصحیح نظراتی که زیر گفته های عالمانه ی ایشان مطرح می گردند به این نظرات با پاسخهای علمی خویش نظر لطفی داشته باشند و از دانش گران بهای خودیش کار بران را بهره مند کنند.

  • حد اقل لازمه و شرط روضه خوانی و وعظ و سخن از دین و مذهب چیست؟؟؟!!!
    ---
    در سایه نظام اسلامی که به انتساب به اسلام افتخار می کند حد اقل شرط و لازمه ی روضه خوانی و وعظ و سخن از دین و مذهب می باید آگاهی کامل افراد دخیل در کارهای فوق به شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی باشد.
    چنین آگاهی ؛ این افراد را در کار خود از تجاوز به حد و مرزهای دین داری و مذهب داری قرآنی مصون نگه می دارد و مخاطبان این افراد را به گمراهی و انحراف از دین خداوند و از مذهب حق تشیع علوی دچار نمی سازد.

  • بدون تایید و اثبات قرآنی و عقلی روشن و خدشه ناپذیر نمی توان چیزی را بنام حقیقت دینی و مذهبی به مردم قبولاند .
    هیچ ادعایی بنام دین و مذهب بدون وجود دلیل قرآنی و عقلی قاطع انکار ناپذیر نزد خداوند که از بشر برای اثبات عقاید دینی و مذهبی خود دلیل و برهان قاطع بی خدشه می خواهد پشیزی ارزش ندارد.

  • نشانه قرآنی پیروی بی کاستی و بی فزونی پیامبر از وحی الهی چیست؟
    ---
    یکی از روشن ترین نشانه های قرآنی بر پایبندی و پیروی بی کاستی و بی فزونی پیامبر اسلام (ص) از وحی الهی در عمل و در تبلغ و آموزش دین الهی این است که آن حضرت آیاتی را که از جانب خداوند بارها با فعل امر « قل » یعنی « ای پیامبر بگو » به آن حضرت خطاب شده اند با همین فعل امر« قل » در قرآن به مسلمانان ابلاغ کرده است .
    پیامبر اکرم با پیروی از آیه : « قُلْ لَا أَقُولُ لَكُمْ عِنْدِي خَزَائِنُ اللَّهِ وَلَا أَعْلَمُ الْغَيْبَ وَلَا أَقُولُ لَكُمْ إِنِّي مَلَكٌ إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَى إِلَيَّ... » ﴿ آیه۵۰ سوره أنعام ﴾ و آیات مشابه دیگری با تکرار فعل امر « قل » که بارها در آیات گوناگون به آن حضزت ابلاغ گردیده بعنوان بخشی از وحی الهی که آن حضرت مامور به ابلاغ آن است اثبات می کند او در ابلاغ احکام و اعتقادات دینی به مخاطبان مسلمان و غیر مسلمان هرگز فراتر از قرآن چیزی از خود به آنان نمی گوید و در پاسخ به سئوالات آنان در این زمینه فقط وحی الهی را بی هیچ کاستی و بی هیچ فزونی به آنان بازگو می نماید.
    چگونه با این تاکید مکرر قرآنی می توان باور کرد پیامبر اسلام و خاندان مطهر آن حضرت بنام دین و مذهب پیروی از احکام و اعتقاداتی را در تضاد با قرآن و عقل به مخاطبان خود ابلاغ کرده اند؟؟؟!!!
    بنا بر آنچه در نوشته ی بالا توضیح داده شد می توان بی تردید گفت هر حکم و اعتقادی که بنام دین با نسبت به پیامبر یا اهل بیت مطهر آن حضرت ناهماهنگ و غیر منسجم با احکام و اعتقادات قرآن یا متضاد با احکام و اعتقادات قرآنی از پیامبر یا از اهل بیت آن حضرت نقل می شود دروغ و جعل محض و باطل است.
    چنانکه پیروی از چنبن حکم و اعتقادی نزد خداوند پشیزی ارزش ندارد و اصرار بر این پیروی دهن کجی به قرآن و گناه کبیره ی نابخشودنی است.
    بی تردید محال و باور نکردنی است که پیامبر و اهل بیت آن حضرت که مبلغان اصلی دین الهی هستند در تضاد با قرآن و عقل یا ناهماهنگ با وحی الهی اصیل و بی خدشه چیزی را بنام دین یا مذهب به مردم ابلاغ کرده باشند.
    همه ی مسلمانان با آگاهی کامل به ملاک و معیارهای قرآنی که چگونگی دین داری و مذهب داری را تعیین می کنند باید هوشیار باشند مبادا در دین داری و مذهب داری به خود اجازه دهند فرا تر از احکام و اعتقادات قرآن ؛ احکام و اعتقاداتی را بنام دین و مذهب بپذیرند.
    پذیرفتن بی تحقیق و تفحص احکام و اعتقادات غیر قرآنی بنام دین و مذهب که پیوسته ترویج می شوند رقیب سازی برای خداوند است و خداوند تنها تعیین کننده ی انحصاری احکام و اعتقادات دین است.
    رویکرد خدا گریز پذیرفتن احکام و اعتقادات غیر قرآنی بنام دین و مذهب گناه کبیره ی نابخشودنی و پای گذاشتن بر لبه ی پرتگاه عمیق هلاکت است و یک عمر دین داری بشر را نابود می سازد.
    وظیفه اول و آخر مراجع دین و حوزه های علمیه دینی و مذهبی است که صدها میلیون دین دار مذهبی را به ملاک و معیارهای چگونگی دین داری قرآنی پیوسته آگاه سازند و نگذارند دین داری و مذهب داری صدها میلیون مردم با پشت کردن به قرآن و پیروی از من در آوردیها و خرافات نابود و تباه شود.
    اگر دین شناسان به این وظیفه حیاتی سرنوشت ساز بی توجهی کنند بی تردید در گناهان انحرافهای دینی و مذهبی صدها میلیون مردم سهیم خواهند شد و راه نجات را در قیامت بعلت کتمان حقایق قرآنی از مردم به روی خود تا ابد خواهند بست.

  • وضعیت آموزش و تبلیغ دین و مذهب در جهان تشیع چگونه است؟؟؟!!!
    ---
    اکثریت روحانیت در کشور ما و در سایر کشورهای جهان تشیع با نداشتن آگاهی لازم به شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی و با نادیده گرفتن این فرهنگ به میدان آموزش و تبلیغ دین و مذهب گام می گذارد.
    این روحانیت با جهل به حقیقت قرآن و جهل به نقش بنیادین و سرنوشت ساز قرآن در دین داری و مذهب داری و با بد بینی تحمیلی جاهلانه به حقیقت شناختهای مذکور با انبوهی از احادیث متضاد با شناختهای قرآن و متضاد با اصول استدلال عقلی که هیچ آگاهی به اصول علمی ارزیابی آنها از خود نشان نمی دهد کار آموزشی و تبلیغی خود را بنام دین و مذهب شروع می کند و ادامه می دهد.
    کار آموزشی و تبلیغی این اکثریت از روحانیت شیعه بحکم خداوند در آیات ۱۰۳ تا ۱۰۶ سوره ی کهف بجز ایجاد گمراهی و نابود کردن حاصل یک عمر دین داری خود و میلیونها از مردم هیچ ثمره ی دیگری ندارد.
    این وضعیت اسف بار بلکه فاجعه حاکم بر آموزش و تبلیغ دین و مذهب که اکثریت مرجعیتهای دین و مذهب و اکثریت حوزه های علمیه دین و مذهب در جهان تشیع و در سایر نقاط جهان نسبت به آن بی تفاوت اند به گسترش بی دینی و لا مذهبی و نفرت از دین و مذهب نزد میلیونها از خرد ورزان دین دوست می انجامد.
    مرجعیت و حوزه های مذکور علی رغم نقد و انتقادهای سازنده ی خیر خواهانه ای که در زمینه های فوق به آنان می شود تا کنون برای اصلاح و ضعیت قرآن گریز که در جهل به اصول و ضرورتهای علمی و قرآنی آموزش و تبلیغ دین و مذهب بویژه در زمینه ی اعتقادات ریشه دارد و همچنان نسبت به ضرورت ایجاد تعاریف علمی منطقی جامع برای دین و مذهب و برای اصول این ارزشهای الهی هیچ گام مثبت و سازنده ی چشم گیری بر نداشته اند.
    این بی تفاوتی نشان می دهد که مرجعیت و حوزه های علمیه وظیفه مهم تری غیر از جلوگیری از انحرافات و کج رویهای مردم در دین داری و مذهب داری و غیر از ضرورت مصون نگه داشتن دین و مذهب از کج رویهای دین زدا برای خود تعریف کرده و بر گزیده اند.
    چنین وضعیت فاجعه بار ؛ دین و مذهب را به عرصه جولان دادن دشمنان دین و مذهب و دلالان گوناگون و کاسبان حرام خور دین فروشی و مذهب فروشی و اقدام به بد ترین سوء استفاده ها از دین و مذهب و شکستن هم دلی و هم بستگی و هم فکری سازنده میان مذاهب منتسب به دین اسلام تبدیل کرده است.
    مایه ی بسی حسرت و غم و اندوه است که چرا با بی تفاوتی مرجعیتها و حوزه های علمیه دین و مذهب ؛ جهان اسلام که مالا مال از ثروتهای کلان خدا داده است باید پیوسته ، با تفرقه افکنیها و دسایس دشمنان بیگانه و مزدوران این دشمنان ، تاوانهای سنگینی از جان و دارییهای و امکانات نسلهای پی در پی خود را بنفع این دشمنان پرداخت کند؟؟؟!!!