نماز علمی (برای انهایی که نماز ...)


قسمتی از جنبه های علمی نماز


+ 
25

- 
1
ارسال در 1399/7/26 ساعت 20:25 2020-10-17 20:25:24

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • نماز خدا پسندانه چگونه است؟
    ---
    نماز یکی از مهم ترین پیوندهایی است با اصالت الهی میان خداوند و بنده که یگانه ذات اقدس احدیت او خود دستور ادای آن را داده و شکل و چگونگی رفتارهای بدنی و گفتارهای خواندنی و هدف آن را به پیامبر (ص) وحی نموده و پیامبر این رفتارها و گفتارها را به بشر ابلاغ کرده است.
    نماز در حالی خدا پسندانه می گردد که به قدر شناسی الطاف بی کران پیوسته و بی وقفه ی خداوند در رفتار و گفتار و پندار بشر تجلی و تجسم بخشد.
    این قدر شناسی تنها در حالی در بشر تجلی و تجسم می یابد که این آفریده عاقل بداند در مقابل عظمت بی مانند خداوند آفریدگار جهان هستی چه می کند و معانی آن چه را که در نماز می گوید بادل و جان درک کند و در رفتار ؛ با خدای خود و خویشتن خویش و با دیگران و دیگرها این گفته ها را در رفتار و گفتار و پندار خود عالمانه و با صداقت و ایمان تجلی و تجسم بخشد.
    خداوند این گونه نماز و انجام دهندگان این نماز را در قرآن مجید ستایش کرده است.
    خداوند نمازی را ، که رفتارها و گفتارهای وحیانی آن در رفتار و گفتار و پندار بشر نماز گذار تجلی و تجسم همیشگی نمی یابند، نماز غافلان نامیده و این گونه نماز گزاران را سخت هشدار داده است: « فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ . الَّذِينَ هُمْ عَنْ صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ » ﴿ آیات ۴ و ۵ سوره ماعون ﴾.