صحبت های جنجالی زاکانی در مورد لاریجانی و تصویب 20 دقیقه ای!


علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در برنامه زنده شبکه افق:
روز قبل از برجام از دفتر رهبری زنگ زدند و رفتم آنجا؛ آقای حجازی، مسئول دفتر رهبری، گفت آقا فرموده‌اند هر کاری می‌خواهید انجام دهید با دبیرخانۀ شورای امنیت تفاهم کنید و به هیچ وجه مجلس نباید دچار انسداد شود؛ شب قبل از برجام در دبیرخانۀ شورای‌عالی امنیت ملی جلسه‌ای برگزار شد و تعدادی از موافقان و مخالفان برجام حضور داشتند؛ آنجا تفاهم کردیم و دبیرخانه گفت با نظرات شما مشکلی نداریم
صبح پیش لاریجانی رفتم و موضوع را گفتم، اما لاریجانی قبول نکرد؛ گفت همان طرح قبلی را در دستور می‌گذارم! در روز بررسی برجام، ۲۰۰ پیشنهاد برای برجام به کمیسیون امنیت مجلس رسیده بود و طبق آیین‌نامه باید آن‌ها بررسی می‌شدند؛ اما لاریجانی برخلاف آیین‌نامه و قسمی که یاد کرده بود، اجازۀ بررسی آن‌ها را نداد و کار خودش را کرد و این خلاف را به نام رهبری انجام دادند و به همین خاطر آقای زارعی شوکه شده بود


+ 
33

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • البته این مطالب بسیار دیر مطرح می شود.
    اما حتی برای این حقیر با فاصله بسیار از وقایع ، روشن استکه جریانها بر صراط مستقیم نبوده و نیست. مگر می شود در ایران اسلامی که اینهمه نخبه دارد ( دانشگاهی در دنیا ندیدم که چند استاد ایرانی نداشته باشد ) یک خانواده تقریبا همه در مقامات بالا ! موضوع بعدی بسیاری از کشمکش های مسئولین و به تبع آن مردم از حمایت های بیجای همین خانواده شروع شد ( مثلاً آقا فاضل... یا نفوذ طبری ها... ).
    لذا با تجربه این سالها ، که اصلاً هم نیازی به چند باره تجربه کردنش نبود ، نتایج مجلس و کمسیون امنیت ملی ( در بیست دقیقه کسی از این کمسیون فریاد نزد و نگریست) یا سیاست خارجی ( بازگشائی فتنه خانه و همه جریانها و ملاقاتها با سفیر انگل ها ) یا نظارت بر قوانین ( زنگنه و آخوندی و خودت بمال ...) یا پیروی از اشارات حضرت آقا ( اقتصاد مقاومتی ... ) برای بار چندم شاهد فقدان بال تخصص و هم بال تعهد هستیم.
    چه اگر تعهدی بود ، کسی که نمی توانست ، نمی ماند ( صرفنظر از همه رانت و خیانت و باند بازی و اقسام دیگر فساد از قبیل صحبتهای آقای ازغدی در مورد استاندار خوزستان و مسئولین مشابه در همین روشنگری).