شهید مرتضی مطهری: حضرت قیام می‌کند، زیرا دنیا احتیاج دارد به یک قیام جهانی کلی. امام مظهر عدل است، اما تنها کار او عدالت نیست؛ در روایات اسلامی می‌خوانید که علاوه بر عدالت، تقسیم عادلانه ثروت، بهداشت، عمر طولانی، برکت زمین، رفتن فقر از میان مردم ...


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة

صل الله علیک یا فاطمه (س) ...
شهید مرتضی مطهری در یکی از سخنرانی‌های خود درباره اینکه چرا حضرت مهدی (عج) به نامی که از ماده «قیام» گرفته شده خوانده می‌شوند، می‌گوید: حضرت قیام می‌کند، زیرا دنیا احتیاج دارد به یک قیام جهانی کلی. امام مظهر عدل است، اما تنها کار او عدالت نیست؛ در روایات اسلامی می‌خوانید که علاوه بر عدالت، تقسیم عادلانه ثروت، بهداشت، عمر طولانی، برکت زمین، رفتن فقر از میان مردم، امنیت و از همه بالاتر کمال یافتن عقل‌ها و فکر‌ها و از آن بالاتر ایمان و توحید کامل هم هست. اما حضرت به عدل معروف است، چون ریشه تمام این‌هاست.
منبع:
https://iqna.ir/fa/news/3889788
https://t.me/fazylatha
ویژه نامه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
https://rasekhoon.net/special/show/735907
ویژه نامه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
http://www.aviny.com/occasion/ahlebeit/fatemeh/shahadat/88/vijename.aspx
http://www.aviny.com/Occasion/archive/Topic/index_topic.aspx#3
وبلاگ ...:
http://qaem14.blog.ir

استفاده از کلیه مطالب با ذکر صلوات آزاد است
سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، هدیه به ساحت مقدس حضرت زهراء سلام الله علیها، ائمه اطهار علیهم السلام، امام خامنه ای حفظه الله تعالی و ارواح طیبه شهداء صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم


+ 
4

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 99/10/29 ساعت 16:44

    دنیا گرایی بشرهرگز زمینه ساز برقراری عدالت فراگیر در دنیا نیست .
    ---
    مرحوم مطهری شاید از دقت در این حقیقت قرآنی ، که هیچ یک از پیامبران ، بعلت طبع شیطان آلود دنیا گرای رخنه گردیده در وجود خطا پذیر بشر ، نتوانسته اند در دنیا مدینه ی فاضله ای برخوردار از عدالت فراگیر برای بشر مستقر سازند ، ناخواسته غفلت کرده اند:
    تاکیدات قرآن بر این اند که بشر با طبع نامستقر وسوسه پذیر خود با در یافت حقایق سرشت نشین و انکار ناپذیر خوب و بد زندگی از وحی الهی بوسیله پیامبران ، همیشه در این دنیا در معرض آزمایش الهی است که کدام یک از این حقایق را داو طلبانه بر می گزیند ؛ و نتیجه ی حتمی این آزمایش و گزینش سرنوشت ساز است و بهشت یا دوزخ را برای او رقم خواهد زد.
    صالحان از بندگان مقرب خداوند تنها وظیفه ی ابلاغ پیام سرشت نشین خداوند مبنی بر چگونگی برقراری زندگی خدا پسندانه را بعهده دارند.
    در قرآن هیچ نشانه ای نیست که بنده ی صالحی دنیا را به سر زمین عدالت فراگیر برای بشر تبدیل خواهد کرد.

  • مهمان 99/10/29 ساعت 11:28

    انجام چه تسبیحاتی ما را به عذاب الهی ابدی دچار می سازد؟
    ---
    تسبیحاتی که بنام حضرت زهرا (س) ثبت گردیده اند و ما بیشتر در پایان نماز انجام می دهیم و بیشتر خوانده های ما در هر نماز ، اگر ما به هشدارهای آشکار قرآن کریم در باره ی هلاکت بار بودن سهیم سازی بندگان مقرب و اولیاء الله در ویژگیهای فراطبیعی منحصر به خداوند با اصرار توجه نکنیم و بر پیروی از این بی توجهی پیوسته لجاجت ورزیم ؛ همه ی این تسبیحات و همه ی خوانده های ما در هر نماز دروغ به پای ما ثبت می شوند و این دروغ مارا بحکم خداوند در این هشدارها به عذاب الهی ابدی بخشش ناپذیر در قیامت دچار خواهد ساخت .
    یاد آوری پیوسته حقیقت علل دچار شدن بشر به این عذاب الهی و پایبندی به ضروت تاکید بر چگونگی پرهیز از انحرافهایی که ما را به این عذاب الهی دچار می کنند ؛ مهم ترین و مقدم ترین وظیفه ی پیامبر گونه ی دین شناسان است ؛ و غفلت دین شناسان از انجام این وظیفه که فرایند آن گمراهی دین داران و تباه شدن دین داری آنان است ، بی تردید دین شناسان غافل از این وظیفه را در عذاب الهی گمراهان سهیم می سازد.
    دین آموزی نباید تنها به یاد آوری رفتارهای ثواب آفرین به دین داران منحصر گردد ؛ بلکه باید همراه با این یاد آوری ، با پیروی از روش دین آموزی قرآن ، عذاب الهی گناه کبیره ی غفلت از هشدارهای قرآنی خداوند و عذاب بی توجهی به این هشدارها نیز پیوسته با باز نمودن فلسفه ی قرآنی این هشدارها که در سر تا سر قرآن آمده است ، یاد آوری شود.