رائفی پور | لزوم تشکیل حکومت و تربیت مؤمنین برای ظهور


ماهم قدرت داشته باشیم، ظلم میکنیما.....


+ 
13

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 99/12/30 ساعت 13:51

    با سلام و عرض ارادت / شنبه 30/12/1399
    ---
    عید و سال نو را با تلاش در کسب رضای خداوند منان فرخنده سازیم
    ---
    سال نو را باید با آرزوی تلاش برای کسب رضای خداوند منان همه ی مهربانیها در همه ی رفتارها و کارهای خود باید صادقانه آرزو کنیم.
    خداوند این سال اول از صده ی جدید را و تمام سالهای این قرن را برای همه ی مسلمانان و مؤمنان جهان با رضای خود ؛ پر برکت پر امنیت پر موفقیت و پر مهر و محبت در طاعت خود و دوری از معصیتها در پناه خود مقدر فرماید.
    از خداوند بخشنده بخواهیم توفیق کسب رضای خود را همیشه سر لوحه ی همه ی رفتارها و کارهای ما در زندگی همه ی ما قرار دهد ؛ که راز فرخندگی تنها در رضای ذات اقدس او است .

  • قرار است نوع بشر به مدینه فاضله برسد !

    وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ (105 -انبیاء)

    بیش از چهل سال فرصت داشتیم و هنوزم داریم که..
    پس از انقلابی کامل اما ناتمام، و ایجاد نظام اسلامی، به دولتی اسلامی برسیم تا جامعه ای اسلامی را محقق کنیم و زمینه ی مدینه مهدوی را فراهم کنیم !
    مارکسیسم نتوانست دوام آورد و از صحنه ی چالش کنار کشید اما لیبرالیسم همچنان با ظاهر اسلامی و هزینه از اعتبار و آبروی مکتب اسلام، از خون مردم می مکد!!
    تکنوکرات- بروکرات ها و لیبرال ها از دهه 60 تا کنون سهم و ادعایشان برای مدیریت کشور تمام نشده و تا کاری نکنیم که دستگاه های اجرایی مجری اسلام باشند و نه آرای مکاتب غرب و شرق، وضع همین نقص های مدیریتی است که آشکار تر می شود!

    این بی مسئولیتی غیراسلامی و بی غیرتی است که نظام دنیایمان را ...
    به فروید و کنزی و چرچیل و تاچر و فوکویاما و کانت و هگل و نو داروینیست و جان لاک و آدام اسمیت و لوتر و ...بسپاریم !!!! و خود در گوشه مکتب و حرم ها بخزیم و چشم به آخرتی باشیم که مزرعه دنیایش را مثل ناصری ها کاشته باشیم !!
    تازه مدعی هم هستیم که چهل سال تلاش کردیم دیگر چرا زودتر از این- دیگران مدینه فاضله برایمان محقق نمی کنند !!( ناظر به علما و فضلا)

    اشاره به آیات و استدلال لزوم برپایی حکومت اسلامی :
    https://www.roshangari.ir/video/66259#comment-83535

  • نمی توان این آیه ی مجمل قرآن را بی رجوع به آیات محکم و مفصل دیگر موضوع شناخت آن در قرآن که می گویید مسئله حکومت است بر خلاف شواهد قرآنی دال بر فساد زا بودن قدرت و دال بر دم دمی مزاج بودن طبیعت بشر ؛ بنفع مذاهب و دیدگاه های بشری و در تضاد با دنیا گریزی بندگان زاهد باب میل و مطابق تصورات پیروان این مذاهب در تعارض با حد و مرزها و باید و نبایدهای شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی تفسیر وتاویل نمود.
    افراد بشر حتی پیامبران بحکم آین اصل قرآنی: «... تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَلَا أَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِكَ إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ » ﴿ آیه ۱۱۶ سوره مائده﴾ حق ندارند بدون تکیه به وحی منزل تحریف ناپذیر الهی از دانش ناچیز ذهن محدود خود به تفسیر و تاویل نهانهای ناگفته ی خداوند بپردازند.
    تفسیرهای بشری که فاقد تکیه گاه قرآنی هستند بحکم اصل قرآنی فوق هرگز نمی توانند نهانهای خداوند را بیان کنند.
    خداوند نهانهای خود را برای هر پیامبری بحکم قرآن فقط به اندازه ی نیاز عملی رسالت آن پیامبر در وحی خود بدون هیچ کاستی و هیچ فزونی بیان می نماید : بنگرید به آیات 26 تا 28 سوره جن .

  • (( وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ..)) این همه تاکید بر سنت الله که از هابیل تا خاتم و از علی تا مهدی، ادعای بشر بر سر مصداق خلیفه اللهی که قرار نباشد به برپایی حکومت الهی برسد ؟!

    اگر قدرت فسادزاست! پس خداوند که منشا قدرت است نمی باید این فساد را به جانشین خود در زمین می داد !
    فرشتگان از شما پیشتر اعلم بر مزاج شناسی بودند، اما خداوند میدانست آنچه که همه نمی دانستند!!

    این توزیع علم و قدرت الهی به حکمت و حکومت جانشین الهی بر زمین، همان نظامی است که
    دیدگاه های بشری و کاسه های داغ تر از آش از صدر اسلام نخواستند متوجه اش شوند!!

    اشارات قرآنی و استدلال هایی بر لزوم تشکیل حکومت اسلامی :
    https://www.roshangari.ir/video/66259#comment-83535

    https://www.roshangari.ir/video/66310

  • مهمان 99/12/30 ساعت 15:27

    سرکار همه میهمانیم !!! در پایگاه روشنگری با استشهاد به آیه ی : « وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ...» می گویید: این همه تاکید بر سنت الله که از هابیل تا خاتم و از علی تا مهدی، ادعای بشر بر سر مصداق خلیفه اللهی که قرار نباشد به برپایی حکومت الهی برسد ؟!
    اگر قدرت فسادزاست! پس خداوند که منشا قدرت است نمی باید این فساد را به جانشین خود در زمین می داد !
    فرشتگان از شما پیشتر اعلم بر مزاج شناسی بودند، اما خداوند میدانست آنچه که همه نمی دانستند!! »
    ---
    جواب
    توجه کنیم :
    اگر مجملات قرآن را بی توجه به آیات محکم و مفصل کلام الله با دانش ناچیزی که داریم برای توجیه و تایید اعتقادات غیر قرآنی خود در زمینه ی دین و مذهب ابزار قرار دهیم با خود خدا پنداری بد ترین سوء استفاده ها را از قرآن می کنیم .
    اگر خلافت و جانشینی بشر در زمین را بمعنای همه کاره ی خداوند سبحان تفسیر کنیم تمام هشدارهارهای قرآن را نادیده گرفته و روی آیه : « وَإِلَى ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَهٍ غَيْرُهُ هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ إِنَّ رَبِّي قَرِيبٌ مُجِيبٌ » ﴿ آیه ۶۱ سوره هود﴾ که معنای خلافة الله بشر در زمین با قدرت علم را به تصرف فیزکی علمی تفسیر می کند خط بطلان کشیده ایم.
    شما اگر می توانید یک دلیل آشکار قاطع از قرآن که خلافة الله تصرف فرا طبیعی بشر در زمین را تایید می کند بیاورید تا این خلافت را آنگونه که شما تفسیر می کنید بشود باور کرد.
    وحی الهی از جمله آیات محکم و مفصل بسیاری از قرآن کریم که آخرین وحی خداوند است و همچنان اصول بی خدشه ی استدلال عقلی حکم می کنند که پیامبران هرکز حق نداشته و از خداوند اجازه دریافت نکرده اند بر خلاف وحی رسالت الهی خود ، ناهماهنگ با این وحی و نامنسجم با اصول استدلال عقلی ؛ از جانب خود اعتقاد غیر قابل اثباتی را بنام دین الهی به پیروان خود بعنوان باور دینی ابلاغ کنند.
    اعتقادات غیر قرآنی غیر قابل اثبات بنام دین و مذهب ؛ همه جعل و باطل اند و با هدف نابود کردن حجیت الهی و عقلی اعتقادات اثبات پذیر قرآن ؛ توسط مغرضان شیاد دشمن دین و هم دستی دین فروشان با سوء استفاده از نادانی مردم دین دار ترویج می شوند.

  • تعیین اعتقاد برای دین و مذهب منحصر به خداوند است
    ---
    دین شناسان بحکم قرآن موظف اند مردم را هشدار دهند که دین خدا و مذهب توحیدی تشیع اهل بیت پیامبر بازیچه ی شاعر و مداح و روضه خوان و سایر منبریان نیست که بی توجه به هشدارهای فراوان موجود در شناختهای قرآن هرچه را تخیل و دلبخواه آنان از من در آوردیها و خرافات به بار آورد آن را بنام دین و مذهب بعنوان اعتقاد مقدس به اذهان مردم نا آگاه تزریق کنند و زمینه را با این کار برای انحراف و گمراهی مردم فراهم سازند.
    تعیین اعتقاد برای دین و مذهب بحکم قرآن منحصر به خداوند است و او تمام اعتقادات دین و مذهب را در قرآن و در وحی خود به پیامبران الهی بیان نموده است.
    خداوند به هیچ پیامبر و بنده ی مقربی اجازه و حق نداده است که جدا از وحی اصیل شناخته شده ذات اقدس او برای دین و مذهب اعتقاد ابتکار کنند و قرآن کریم تنها شغل و وظیفه ی پیامبران را در بیان و آموزش و تبلیغ اعتقادات وحی الهی منحصر ساخته است.
    علت منع پیامبران از دخالت در تعیین اعتقاد برای دین ومذهب محدودیت ناچیز داشته های ذهن انان نسبت به حقایق جهان آفرینش در مقایسه با علم فراگیر و بی کران خداوند به این حقایق است.

  • قرار نیست نوع بشر به مدینه ی فاضله برسد
    ---
    آقای رائفی پور!!! در تایید فرمایشات شما دانش ناچیز بشر یا حتی دانش پیامبران در سطح علم بی کران خداوند جهان آفرینش ؛ ازلی و ابدی نیست که به خود جرئت دهد و خود را بجای خداوند بپندارد و بجای خداوند برای دین و مذهب خارج از قرآن ؛ واجب و لزوم تعیین کند.
    به ما بعنوان بخشی از نوع بشر در حال حاضر بیش از چهل سال فرصت تربیت مؤمنان داده شده ؛ ولی چرا روز به روز نقصهای مدیریتی ما آشکار تر می شوند و مردم را به فلاکت بیشتر گرفتار می کنند؟؟؟!!!
    هرگز قرار خداوند این نبوده که بشر دم دمی مزاج بتواند در این دنیای فریبنده ، که محل آزمایشهای سخت الهی است ، برای ورود به قدرت فساد زا فرشته آفرینی کند و مدینه ی فاضله ی سر تاسر عدل و داد بر پا کند .
    خداوند خود در قرآن می فرماید اکثریت نوع بشر حق گریز اند : « لَقَدْ جِئْنَاكُمْ بِالْحَقِّ وَلَكِنَّ أَكْثَرَكُمْ لِلْحَقِّ كَارِهُونَ » ﴿آیه ۷۸ سوره زخرف﴾ و بشر اختلاف گرا آفریده شده است : « وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَا يَزَالُونَ مُخْتَلِفِينَ . إِلَّا مَنْ رَحِمَ رَبُّكَ وَلِذَلِكَ خَلَقَهُمْ وَتَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ » ﴿آیات ۱۱۸ و۱۱۹ سوره هود﴾ و نیز می فرماید: سر تا سر این دنیا محل ابتلا وازمایش بشر است : « ا ل م . أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ . وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ » ﴿آیات ۲ و۳ سوره عنکبوت﴾.