استاد خاتمی نژاد - جهل ریشه خرافه گرایی


دیدن برنامه های گمراه کننده زشت است.
ریشه سنت کجاست؟
ریشه سیره پیامبر کجاست؟

www.asre-zohur.ir


+ 
6

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 99/12/14 ساعت 12:39

    بپاسخگوی تباه شدن عبادتهای مردم کیست؟
    ---
    آقای خاتمی نژاد!!! بحکم قرآن هر رفتار و گفتار عمدی آگاهانه بنام عبادت دینی و مذهبی و بنام بندگان مقرب اگر دلیل و اصل و ریشه ی قرآنی آشکار نداشته باشد ؛ عبادت نیست بلکه من در آوردی بشر در دین و مذهب است و اصرار بر اینگونه رفتار و گفتار بنام عبادت ، و توبه نکردن به درگاه خداوند از آن ، چون بشر خود را در تعیین حکم و اعتقاد و نوع عبادت برای دین و مذهب که منحصر به خداوند است بجای خدا قرار می دهد ؛ شرک و سهیم کردن بشر در ویژگی منحصر به خداونداست.
    اینگونه شرک بحکم قرآن عبادت بشر را بی ارزش و تباه و نابود می کند و او را درقیامت دچار عذاب بی پایان الهی بخشش ناپذیر خواهد کرد.
    آگاه سازی همیشگی مرم ، که روزانه و پیوسته به این شرک گرفتار می شوند و با تصور اینکه با این شرک خدا را پرستش می کنند ؛ بلکه همه ی رفتارهای عبادی خود را بحکم قرآن به تباهی می سپارند ، بی تردید مسئولیت همیشگی دین شناسان است که می باید به میان مردم بیایند و پیوسته مردم را با هشدارهای قرآن در این زمینه آگاه سازند.
    اگر دین شناسان بعنوان مهم ترین وظیفه خود همیشه به میان مردم نیایند و مردم را با هشدارهای قرآنی از گرفتار شدن به این گونه شرک که بحکم قرآن تباه کننده ی همه ی عبادتهای بشر است آگاه نسازند ؛ سهم بزرگی از گناه کبیره ی مردم در این زمینه به دوش آنان گذاشته خواهد شد.
    به این آیات محکم و مفصل قرآن توجه کنید:
    1- « وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » ﴿ آیه ۱۲۲ سوره توبه ﴾.
    2- « وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ » ﴿ آیه ۶۵ سوره زمر ﴾.
    3- « قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا . الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا . أُولَئِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا. ذَلِكَ جَزَاؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا كَفَرُوا وَاتَّخَذُوا آيَاتِي وَرُسُلِي هُزُوًا » ﴿ آیات ۱۰۳ تا ۱۰۶ سوره کهف ﴾ .
    4- « يَا أَيُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ يَخْلُقُوا ذُبَابًا وَلَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ وَإِنْ يَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَيْئًا لَا يَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ » ﴿آیه ۷۳ سوره حج ﴾.
    شایسته و خدا پسندانه بلکه واجب است برای حفظ و مصون نگه داشتن عبادتهای مردم از تباهی و نابودی ؛ مسئله شرک و پیامدهای ناگوار و فاجعه بار دینی و مذهبی آن و نمونه هایی از وردود آن در ادعیه و زیارات و متون مخدوش به جعل و دروغ ؛ در این گونه سخنرانیها در همه ی رسانه های همگانی با استدلال به آیات محکم و مفصل شناختهای فرهنگ اصیل الهی دین داری و مذهب داری قرآنی با یاد آوری هشدارهای فراوان قرآن در این زمینه با کمک اصول متین و بی خدشه ی استدلال عقلی همیشه به مردم گوشزد شود.