دولت در تعیین نرخ دستمزد مداخله می‌کند و حتی وزیر در جلسات آخر رقم پیشنهاد می دهد (۲)


حمید حاج اسماعیلی، فعال کارگری (نماینده جامعه کارگری) اظهار داشت: پارسال سبد معیشت نزدیک به ۵ میلیون تومان تعیین شد ولی دستمزد زیر دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد. امسال که سبد معیشت نزدیک ۷ میلیون است حاضرند دستمزدها را تا ۴ یا ۴.۵ میلیون تومان افزایش دهند.



+ 
5

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • تامین زندگی شرافتمندانه برای خدمت گزاران شاغل و بازنشسته وظیفه ی دولت و مجلس است
    ---
    هر چند تامین زندگی شرافتمندانه و عزتمند برای تمامی سطوح خدمت گزاران شاغل و بازنشسته ی دولتی و غیر دولتی و سایر مردم وظیفه ی دولتها و مجالس منتخب مردمی است که می باید همیشه و در همه ی شرایط همزمان ؛ عالمانه و قانونی و با تامین ردیفهای مالی لازم در بودجه ها به آن بپردازند ؛ ولی هرگز منطقی نیست و نباید قانومند باشد که دولتها و مجالسی که در شرف انقضای مدت خدمت اند به این امر شبهه برانگیز بدون هماهنگی با نهادهای نظارتی و قانون گزار کشور با انتخاب اقشار معینی از کارمندان بصورت موردی به آن بپردازند و برای دولت و مجلس بعدی بلحاظ مالی و اجرایی مشکل آفرینی کنند و دولت و مجلس بعدی را ، بی هیچ برنامه ریزی قانونمند هماهنگ ؛ در مقابل عمل تنگنا آفرین انجام شده قرار دهند.

  • پیامدهای شوم بی نظمی همیشگی در پرداخت حقوق کارمندان و باز نشستگان را گوشزد کنید
    ---
    بی نظمی همیشگی در زمان پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان کم بضاعت با مشکلات فراوانی که در پی دارد سوهانی است که جان و روان این بخش از ملت بی پناه را پیوسته می خراشد و می ساید.
    چنین بی نظمی هرگز شایسته مردم کشور پیشرفته ای که به پایداری و صبوری و استقامت ملت خویش می بالد نیست.
    گروه باعث و بانی ترویج این وضعیت اسف بار در کشور ثروتمندی همچون ایران بی تردید پایداری و صبوری و استقامت ملت را نشانه می رود.
    تکرار همیشگی این بی نظمی راه هرگونه خوشبینی را نسبت به رفتار عاملان آن می بندد و وجود بی بند و باری در مدیریت کشور را نزد ملت تداعی می نماید.