ای بنی اسرائیل، یاد کنید از نعمتهایی که به شما عطا کردم و (به نعمت کتاب و رسول) شما را بر عالمیان برتری دادم ... | تفسیر قطره ای قرآن (حجت الاسلام قرائتی) | سوره مبارکه البقرة آیه 47



بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
صل الله علیک یا فاطمه (س) ...

تفسیر قطره ای قرآن (حجت الاسلام قرائتی) | سوره مبارکه البقرة آیه 47
يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِين
ای بنی اسرائیل، یاد کنید از نعمتهایی که به شما عطا کردم و (به نعمت کتاب و رسول) شما را بر عالمیان برتری دادم.
پیام ها
* نعمت و فضيلت بدست خداوند است. «نعمتى، انعمت، فضلت»
* نجات از سلطه‌ى طاغوت، از بزرگ‌ترين نعمت‌هاى الهى است.
قرآن (متن، صوت، تفسیر و ...):
https://quran.anhar.ir/text-1559.htm
http://wiki.ahlolbait.com/%D8%A2%DB%8C%D9%87_47_%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A8%D9%82%D8%B1%D9%87#%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C%20%D9%82%D9%85%D8%B4%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C
وبلاگ ...:
http://qaem14.blog.ir

استفاده از کلیه مطالب با ذکر صلوات آزاد است
سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، هدیه به ساحت مقدس حضرت زهراء سلام الله علیها، ائمه اطهار علیهم السلام، امام خامنه ای حفظه الله تعالی و ارواح طیبه شهداء صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم


+ 
6

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • لازمه ی غفلت ناپذیر حکومت در نظام اسلامی ؛ قرآن شناسی است
    ---
    برای مصون ماندن از خطاهای رفتاری در زندگی باید بشر به اصول شناختهای وحی تحریف نشده ی اصیل الهی که به همه ی پیامبران ، برای سالم سازی زندگی ، یکسان ارسال گردیده اند ؛ آگاهی کامل و تدبر عالمانه ی دقیق داشته باشد.
    در کشوری که حکومت به نام نظام اسلامی مدیریت زندگی مادی و معنوی ملت را در اختیار می گیرد می باید همه ی افراد کلیدی این حگومت در قوای سه گانه به اصول این شناختها از راه گرد آوری آیات قرآنی خدشه ناپذیر ، هر شناخت بصورت موضوعی و سازمان یافته ، برای تضمین مصون ماندن از هرگونه کج روی در رفتارهای مدیریتی خود آگاهی کامل داشته باشند.
    اصول شناختها قرآنی ؛ حد و مرزها و بایدها و نبایدها و نویدها و هشدارهای رفتاری و گفتاری خدا پسندانه ی بشر در دین داری و دنیا داری را آشکار تعیین و مشخص ساخته اند.
    سوگندی که قاعدتا افراد کلیدی قوای سه گانه در نظام اسلامی برای تعهد به حسن مدیریت در چهار چوب مدیرت خود باید ادا کنند ؛ اگر با آگاهی کامل به اصول شناختهای قرآنی نباشد از معنا و مفهوم تهی خواهد بود و هیچ آثار مثبت و سازنده ی با دوامی در حکومت و مدیریت کشور نخواهد داشت.
    عدم آگاهی افراد کلیدی قدرت در قوای سه گانه ی مدیرت به اصول شناختهای قرآنی ؛ همه ی کارهای مدیریت کلان کشوری را به کج روی و انحراف دچار می کند و ثروتها و داراییها کشور را هدر می دهد و تباه می کند و زمینه ساز روا داشتن انواع ستمها به ملت می شود.
    وجود آگاهی کامل به اصول شناختهای قرآنی نزد افراد کلیدی قدرت در نظام و قوای سه گانه برای حکومت رانی بنام اسلام لازمه ی حیاتی سرنوشت ساز غفلت ناپذیر است .