مقام شهید و شهادت اینکه انسان، می‌دانیم به اینکه می‌رود برای جهاد شهید می‌شود، خدا می‌داند چه هست در مابعد از شهادت که این همه بلاها پیش او هیچ حساب می‌شود . این همه بلاها! به‌طوری که ...


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
صل الله علیک یا فاطمه سلام الله علیها ...


سخنان حضرت آیت الله بهجت رحمت الله علیه
مقام شهید و شهادت
اینکه انسان، می‌دانیم به اینکه می‌رود برای جهاد شهید می‌شود، خدا می‌داند چه هست در مابعد از شهادت که این همه بلاها پیش او هیچ حساب می‌شود . این همه بلاها! به‌طوری که تمام خصوصیات جنت و خصوصیات نارّ در قرآن ذکر شده، هیچ چیز مخفی نیست .عجائب و غرائب ذکر شده است. در مثلا سوره واقعه، سوره الرحمن، الی‌ماشاءالله سور دیگر. مع ذلک [درقرآن] دارد: «فلا تعلم نفس ما اخفی لهم من قرّة اعین» (سوره سجده آیه ١٧: پس هیچ کس نمی‌داند چه چیزهایی که مایه شادمانی و خوشحالی آنان است به پاداش اعمالی که همواره انجام می‌داده‌اند، برای آنان پنهان داشته‌اند) . چیه دیگه؟! چی ماند با این همه خصوصیات بهشت که ذکر شده، باز هم: «لا تعلم نفسُ ما اخفی لهم ..» عجائب و غرائب است!
اینکه انسان، می‌دانیم به اینکه می‌رود برای جهاد شهید می‌شود، خدا می‌داند چه هست در مابعد از شهادت که این همه بلاها پیش او هیچ حساب می‌شود .

بله؛ شبیه به این آیه شریفه، کلمه‌ای دارد حضرت عیسی علی نبینا و آله و علیه‌السلام در انجیل برنابا، که اقرب است از همه اناجیل به صحت، مقصود این کلمه در اونجا هست که: خداوند می‌بخشد به مؤمن در آخرت، چه نعمت‌ها! چه مواهب! چه دستگاه‌ها! این کلمه را هم دارد: «حتی کاد أن یَهَبَهُ نَفسَه»
چی مثل این؟! بله؛ این بالغیره، اون بالذاته، هر کاری که خدا می‌کند به این هم بخشید، اما [با این تفاوت که بنده مؤمن] کارها را به [واسطه] او انجام می‌دهد، و او[خداوند متعال] به نفسه انجام می‌دهد . فعلی‌هذا (بنابراین) از این جور چیزهایی هست که در روایات هست: هر کسی چه مؤمن باشد و چه کافر باشد، در روایات ما هست، وقتی که رفت از این دنیا، می‌گوید ای کاش زودتر آمده بودم. این همه [قبل از وفات] دعاها می‌کند برای طول عمر، [اما] بعد از اینکه وفات کرد می‌گوید ای کاش زودتر آمده بودم، مؤمن مقاماتش را می‌بیند، کافر می‌گوید اگر عمرم کمتر بود به اندازه آن کمبود عمرم عذابم کمتر بود و عذابم خفیف‌تر بود . خدا می‌داند چه هست در مابعد از شهادت که این همه بلاها پیش او هیچ حساب می‌شود . این همه بلاها!

بیانات آیت الله بهجت در درس خارج فقه، کتاب حج، ١۴ بهمن ١٣٨٣
منبع ...:
https://bahjat.ir/fa/content/10675
https://t.me/fazylatha
وبلاگ ...:
http://qaem14.blog.ir

استفاده از کلیه مطالب با ذکر صلوات آزاد است
سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، هدیه به ساحت مقدس حضرت زهراء سلام الله علیها، ائمه اطهار علیهم السلام، امام خامنه ای حفظه الله تعالی و ارواح طیبه شهداء صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم


+ 
7

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • M55 02/11/2 ساعت 17:52

    نوجوانان و جوانانی که جایگاه اجتماعی نداشتند و برای حیات خود و دیگران ارزشی قائل نبوده و در اختلافات جزئی مرتکب قتل میشدند و از اخلاق و معرفت دینی کم بهره بودند، با مشاهده تکریم و تبلیغات گسترده کشته شدگان جنگ تحت عنوان شهید، در جمع دوستانه بدنبال کسب افتخار و خودنمایی با شهادت طلبی شدند بدون انکه کار مفیدی انجام دهند با بی احتیاطی خسارات سنگین بر جامعه تحمیل کردند. اغلب شهدایی که نامشان اسطوره کوچه و خیابان شده، اگر جبهه نرفته و زنده می بودند، از عوامل ناامنی جامعه و مجرم بودند. اگر از جانبازان و ایثارگران در مورد دین و احکام ان سوال کنید، مطلب ارزشمندی ندارند و میگویند جان خود را برای حکومت بخطر انداختیم، و همین بی معرفتی و بی اخلاقی مغایر با ایثارگری باعث تمارض و شیادی در افزایش درصد جانبازی و کسب ناعادلانه امتیازات و فرصتهای اجتماعی فراقانون و زیاده خواهی و طلبکاری نانوشته شده. یک کاسب محل ما که وضع مالی خوبی نداشت، با حضور در جبهه به چنان موقعیتی دست یافت که ثروتمند و تعیین کننده برخی سیاستهای شهر شد بدون انکه به معرفت دینی و تقوی برسد. تندروهای جنگ طلب با محوریت احمدینژاد، از زمان ریاست وی که قدرت خود را مدیون جبهه رفته ها میدانستند، با کمکهای مالی و امتیازات فراوان به انها، عملا انقلاب و کشور را متصرف و با عبور از قوانین و نهادهای مسئول، ظلم و فساد و گرانیهای گستاخانه را همچنان ادامه میدهند بدون انکه رهبری ومجلس قادر به تغییر چیزی باشند. با اطمینان میتوان گفت اسیبی که کشور از پیروزی کلی بر صدام دیده ، از شکست احتمالی و اشغال کشور متحمل نمیشد.

  • اگر انسان همین چند کلمه را بفهمد وعمل کند کار دنیا وآخرتش تمام است .انشاله .صلوات .