دوست دارم بچه‌دار بشم ولی...


رویای پدر و مادرشدن شاید یکی از شیرین‌ترین خیال‌های آدم‌ها باشه، آمارها نشون میدن جامعه میل به فرزندآوری بسیار بالایی داره و حتی 60 درصد مردم دوست دارند بیش از سه فرزند داشته باشند، سوالی که پیش میاد اینه که پس چرا مردم رویاشون رو محقق نمیکنن، تو این گزارش سعی کردیم پاسخ این سوال رو بفهمیم، ای کاش مسئولین و نامزدهای انتخاباتی هم این گزارش رو ببینن و تلاش کنن تا این رویای مردم رو به تحقق نزدیک کنن.


+ 
10

- 
1
ارسال در 1400/2/30 ساعت 11:21 2021-5-20 11:21:05
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • خیابانی که در آن این مصاحبه ها اتفاق افتاده کاملا شبیه بهترین های دنیاست.
    اگر مقایسه شود با کپر نشینان خوزستان یا بلوچستان و سیستان وووو فقدان عدالت بخوبی دیده می شود.
    اسمی که در این پرسشها شنیده می شود اغلب با نرمها ی پدران مان موافق نیستند.
    لباسها اغلب شیک ( بخصوص خانمها) اما تا حدودی با استاندارد های ما فاصله دارد.
    مفید بود اگر از این عزیزان سئول می شد در مقابل اینهمه امنیت و رفاه ، شما برای ایران یا اسلام یا ایران اسلامی چه کرده اید؟
    تفکر مدیران شهر های بزرگ تا بحال منطبق( چه دینی و چه اقتصادی و منطقی) با اصول نبوده. در تهران کسی کار نمی کند و همه بیکار پنهان . اگر شهر متعادل باشد نیازی به اینهمه پاکبان نیست و اینها در مزرعه تولید می کنند تا گندم وارد نشود و خوراک طیور یا دام وارد نشود و سنگ پا وارد نشد. اگر مدیران طراح شهر های بزرگ به تقلید از کشورِ گاوچرون ​ها شهر ها را بدور از اعتدال طراحی نکرده بودند ، نیازی به هشتاد هزار تاکسی نبود و این چند ملیون لیتر بنزین در روز بجای اینکه دود شود و در ریه ها جا خوش کند ، صادر می شد. و زندگی انسان ها که باید با تفکر و آرامش همراه باشد در حمل و نقل تلف نمی شد. و درآمد مردم خرج عیاب و ذهاب نشده بمصرف نیازها می رسید. و یقه سفید ها نزدیک محل کار ساکن بودند و سی تا چهل ساعت در هفته کار بود و بقیه عمر مختص خانواده ( پدر ، مادر ، همسر ، فرزند ، فامیل ، همسایه ، فقیر ، یتیم ، ... ).
    آری اینچنین بود برادر که ما از هنر " انتظار " برای موعود و بپا دارنده عدالت دور افتادیم. سگ را جایگزین فرزند کردیم و تلفن همراه را جایگزین معاشرت و جوانان ما غرق در دود تا حدی که خورشید حقیقت را نمی ببینند و طعم خوش حیات را نمی چشند.