چرا رئیسی باید رئیس جمهور شود؟! تحلیل فوق العاده ویژه


شهید بهشتی
آیت الله جوادی آملی
دکتر رحیم پور
سردار سعید قاسمی
استاد پورآقایی


+ 
68

- 
3
ارسال در 1400/3/8 ساعت 10:35 2021-5-29 10:35:55
داود
توسط داود


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • توکل به خدا و استمداد از او باید همیشه در رأس کار هر یک از گار گزاران نظام اسلامی باشد
    ---
    خداوند منان در قرآن کریم حق مالکیت اعتباری قطعی ملت بر کشور و ثروتهای خداده ی طبیعی آن را در آیه: « هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ... وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ » ﴿ آیه۲۹ سوره بقره ﴾ خلاصه بیان کرده است.
    در سایه نظام مبارک اسلامی در ج.ا.ا باید ایمان به توکل صادقانه به یگانه ذات اقدس توانای مطلق خداوند جهان آفرینش و درخواست یاری و مدد غیبی از او در شروع و انجام هر کار و وظیفه ی خدا پسندانه ای باشد که کار گزارن خدا پرست نظام بگونه ای عالمانه و ضابطه مند و قانون مند در خدمت به کشور و ملت انجام می دهند.
    لازمه ی اصیل کار آمد و ثمر بخش شدن این توکل و این درخواست مدد غیبی از خداوند اقرار کار گزاران خدا پرست فهیم نظام به حق قرآنی مالکیت بلا منازع ملت ، که بحکم عرف عقلایی تنها ستون فقرات بی جایگزین وجود و دوام و بقای کشور و نظام است ، بر کشور و همه ی ثروتهای خدا داده ی طبیعی آن باید باشد.
    کار گزاران خدا پرست نظام ج.ا.ا باید با امانت داری ؛ مالکیت قرآنی ملت بر کشور و ثروتهای طبیعی آن را عالمانه و ضابطه مند و قانون مند و مسئولانه با عدالت محوری در خدمت به همه ی نیازهای کشور و در خدمت به همه ی نیازهای زندگی عزتمند و شرافتمندانه ملت مدیریت کنند ؛ و باید همیشه پاسخگوی نتایج و پیامدها و بازده مدیریت خود باشند.

  • به خدا روحانی و ظریف و جهانگیری گورشان را گم کنند آسمان ایران بعد از 8 سال روشن می شود ایران گلستان میشه . این شوم ها و متعفن ها و میکروب ها 8 سال ایران را بیچاره کردند . از زمان کوروش تا امروز هیچ دوره ای به کثیفی و نجسی و خبیثی روحانی سگ پدر نبوده است خدا لعنتش کند خائن جاسوس

  • لعنت به اون کوروش کثیفت

  • شهید بهشتی
    آیت الله جوادی آملی
    دکتر رحیم پور
    سردار سعید قاسمی
    استاد پورآقایی

    با سلام و درخواست رحمت و مغفرت برای شخصیتهای فوق.

    - به جناب رئیسی رای دادم و می دهم ، اما کار قوه قضا ناتمام است و با انتقال ایشان کار این قوه نمی تواند با این شتاب ادامه یابد. بعد اینکه دو قوه مقننه و مجریه در مسیر خوبی هستند و در صورت انتخاب آقای جلیلی ( با توجه به کار نامه بی نظیر ایشان در طول انقلاب و تجربیات داخلی و خارجی ) مثلث حزب الهی سه قوه تکمیل می شود. مطمئناً می دانید که یک دست بی صداست و امروز زمان رستم و هرکول و زیکفرید نیست. امروز روزِ کار ِگروهی و هماهنگ است.

    - ساده زیست تر از آقا نیست که از هفتاد هشتاد سال پیش برای اسلام زندان کشیده و با فقیر ترین و محروم ترین مردم ایران در تبعید سلوک کرده.

    - اما مسئله فقر که از یک در وارد می شود و ایمان از همان در خارج. مگر نه این استکه ریشه فقر در ایران اسلامی بی عدالتی است. حتی مدیریت نیست که مدیر داریم اما پشت کردن به عدالت و فریب زندگی کوتاه زندگی را خوردن استکه این همه منابع خدا دادی را در این سرزمین که پنج برابر فرانسه است را معطل گذاشته ایم. ریشه فقر در تربیت استکه آقا فاضل و آقا مهدی و آقا فریدون ... داریم. ریشه فقر در خانواده استکه مرد و زنش آموزش ندیده اند که مهم تر از تامین نیاز جسمانی ، تامین نیاز های ربانی و اجتماعی است ، تا فرزند را آنگونه تربیت کنند که سرباز حق باشد. کسی را می شناسم که پدرش خواب دید که فرزند بزرگش عالم ربانی می شود . پدر در کودکی فرزند به دیار باقی شتافت و تربیت ناتمام ماند. آن فرزند در پیری مشغول به اموریست که میباست دهها سال پیش شروع می شد.

    - و اما جناب پور آقائی. قبلاً هم عرض شد که باید متمرکز شوید. بعنوان نمونه بر همین بی عدالتی ها ، یا تربیت جوانان و آماده نمودن آنان به درک مسئولیتهای و وظایف ازدواج ( فقر تربیتی ) برای رضای خدا بیشتر از هر مهم دیگری و یا همین فقر مادی... پزشگ عمومی خوب است ( نصیحت ) اما به متخصص ( مربی تربیتی و معلم تعلیمی) هم نیاز است.

    - با طلب رحمت و مغفرت برای شهید بزرگ بهشتی و توفیقات هر چه بیشتر برای جوادی آملی ، رحیم پور ، قاسمی ، پور آقائی و همه انسانهائی که زخم بی عدالتی را می بینند و با تمام وجود حس می کنند و نسبت به آن بی تفاوت نیستند.

  • سلام.واقعیت اینه:
    تا وقتی « نهادِ مرجعیت شرعی رسمی » رو به صورت ساختارمند ( نظام مند و امام مند) و به ریاست ولیّ فقیه ، درست نکنید جامعه درست نخواهد شد و از آسیب فتنه ها در امان نخواهیم بود.
    مراجع محترم!
    تا وقتی شما « نهادِ مرجعیت » رو به صورت ساختارمند ( نظام مند و امام مند) و به ریاست ولیّ فقیه ، درست نکنید و درخت نظام جمهوری اسلامی رو تقویت و تنومند نکنید ، جامعه دچار اختلال ساختاری خواهد بود و تا وقتی جامعه، دچار اختلال ساختاری باشه ، هرگز تماما قوی و موفق نخواهد شد و از ریزش ها خلاص نخواهد شد.

    یکی باید بره به مراجع بگه چرا ساکت هستن؟
    چرا « نهادِ مرجعیت» رو به صورت ساختارمند ، و به ریاست ولیّ فقیه ، تشکیل نمیدن تا جامعه قوی و عالم و موفق بشه؟ تا افراد لیبرالی مثل « م.خ» و « ح.ر» و امثالهم، با غصب لباس روحانیت ، راهزن دین و ایمان مردم نشن ؟

    « اجتهاد و اجازه اجتهاد» یک چیزه و « مرجعیت رسمی» یک چیز دیگه.
    « اجتهاد و اجازه اجتهاد» یک قابلیت و یک مدرک علمی هست.
    اما « مرجعیت رسمی» ، جایگاه « ولایت تشریعی ، در مقیاس جامعه» هست و یک جایگاه « حکمرانی شرعی و تشریعی» محسوب میشه. به همین علت، جایگاه « مرجعیت رسمی»، حتما نیاز به حکم و اجازه ولیّ فقیه داره. و اون اجازه و حکم باید حداقل، سالی یک بار تجدید و تمدید بشه ( مثل تجدید بیعت و تمدید حکم).

    ( « ولیّ فقیه» صرفا یک شخص نیست بلکه یک نهاد هست و شامل مجتهدان جامع الشرایط مثل : امام خمینی ، آیت ا..بهجت ، رهبرانقلاب ، آیت ا..میرزا محمدعلی شاه آبادی ، آیت ا..میرزای شیرازی ، آیت ا..سیدابوالحسن اصفهانی ، و مانند اینها میشه )

    شنیدم آیت ا..بهجت ، با وجود درخواست نزدیکان برای مرجع شدن، اما از پذیرش جایگاه مرجعیت ، خودداری میکرد و حاضر نبود رساله بده و مدیریت وجوهات شرعی رو بپذیره .
    تا اینکه وقتی رهبری از آیت ا..بهجت ، درخواست کرد که در جایگاه مرجعیت رسمی قرار بگیره و ایشون درخواست رهبری رو قبول کرد.( در حالیکه آیت ا..بهجت خودش یک ولی فقیه بود و کفو ولایت فقیه بود و استاد رهبری در امر ولایت بود)
    این رفتار آشکار آیت ا..بهجت بی معنا بود یا معنا داشت؟
    چه معنایی داشت؟
    معنا و مفهوم و زبان حال اون رفتار آیت ا..بهجت این بود که « نهادِ مرجعیت شرعی» حساب و کتاب و ساختار و نظام و امام داره و هر مجتهدی که میخواد وارد جایگاههای نهاد مرجعیت بشه و مرجع بشه، باید اجازه رهبری رو داشته باشه ( چون رهبری، مورد تایید اولیاء نهاد ولایت فقیه برای امر حکمرانی در مرتبه کلی تامّه از مراتب کلی حیات تشریعی جامعه هست).

    صرف اینکه اساتید مشهوری مثل آیت ا..خویی و سایر اساتید معظم دانش فقه و اصول، به بعضی اشخاص ، مدرک یعنی « اجازه اجتهاد» دادن ، دلیل نمیشه که همه اون اشخاص محترم، لزوما حق داشته باشن در جایگاههای نهاد مرجعیت قرار بگیرن.
    کار بعضی از مراجع محترم، از اساس ایراد داره.
    به نظر من امروز شاید بعضی از مراجع، شاید غاصب جایگاه مرجعیت ، محسوب بشن.
    رساله چاپ میکنن و مدیریت وجوهات شرعی مردم رو انجام میدن با کدوم اجازه؟
    وقتی از اول بدون اجازه رفتی در یک جایگاه و غاصب اون جایگاه شدی، بعدش هر خدمتی در اون جایگاه انجام دادی، باطله و حکمش حکم « نماز در جایگاه غصبی » هست.
    ( حکم قطعی نمیکنم. نظر شخصی خودمه)
    من اگه خودم عاقبت به خیر بشم کاری به کار هیچ احدالناسی ندارم.

  • کاملا درسته.
    فرمول اصلی و چهارچوب کلی حل مشکلات، رو پیدا کردم :
    فقط یک کار میتواند آسیبهایی که « رئیسجمهور بودن یک آخوند بی کفایت» به جامعه وارد کرده است را جبران و ترمیم کند : «« رئیسجمهور بودن یک آخوند خوب و کارآمد»».
    .
    .
    البته این به معنای این نیست که اگر حالا مثلا با رای مردم، یک « یک آخوند خوب و کارآمد» رئیسجمهور بشه دیگه مردم کارشون تموم بشه (هر کی بره سی خودش باشه) و به ایشون بگن : تو خودت مشکلات رو حل کن.
    « جامعه» ، یعنی :
    « مردمی که فعالیت و جهتگیری کلی یکسانی دارند و یک رئیسجمهور دارن که کمکش میکنن برای اداره جامعه ، و یک رهبر دارن که داوری و قضاوتش رو قبول میکنن.»

  • اگر منصف هستید این نظر را انتشار دهید اگرچه که امیدی ندارم
    چرا حتما یک روحانی باشد ومگر این وطن فروش روحانی نبود دیگه اسمش هم روحانی بود .
    و حالا چرا رئیسی ؟
    عجب ما در تاریخ همین انقلاب ادمی داشتیم که خدماتش به فقرا و ... بسیار زیاد بود و برای همین کارهایش دو هزار دروغ و تهمت به او زدند و یکبار هم عدالت خواهان جمهوری اسلامی در تربیونی که مردم مشاهد گر ان باشند اجازه دفا ع به او ندادند .
    بخدا که این اعمال اسلامی نیست . متاسفم

  • اگر منصف هستید این نظر را انتشار دهید اگرچه که امیدی ندارم
    چرا حتما یک روحانی باشد ومگر این وطن فروش روحانی نبود دیگه اسمش هم روحانی بود .
    و حالا چرا رئیسی ؟
    عجب ما در تاریخ همین انقلاب ادمی داشتیم که خدماتش به فقرا و ... بسیار زیاد بود و برای همین کارهایش دو هزار دروغ و تهمت به او زدند و یکبار هم عدالت خواهان جمهوری اسلامی در تربیونی که مردم مشاهد گر ان باشند اجازه دفا ع به او ندادند .
    بخدا که این اعمال اسلامی نیست . متاسفم

  • با اهداء سلام
    قسمتی از فرمایشات شما را تا ده سال پیش صحیح ارزیابی می کنم. اما آن سرباز خوب اسلام البته تحت فشار ها ی مجلس آن زمان و رئیسش و خانواده رئیسش ، طاقت و دوام نیاورد. حتی متوجه نبود و نیست که انسان عادل منافع چندین نسل کشور اسلامی را نمی تواند با دوستی های شخصی در دو کفه ترازو گذاشت.

  • ای گور به گور بشن روحانیتی که مردم رو از دین گریزان کردند . حسن و امثال حسن کلید

  • مالکیت ملت برکشور و ثروتهای آن مستلزم زدایش واژه های نامناسب از فرهنگ مدیریت کلان کشوری است
    ---
    دولتی که به حق بدیهی ملت در مالکیت کشور و ثروتهای آن اقرار دارد و برای هر فرد از جمعیت بومی کشور در تامین و تضمین دست رسی ارزان و آسان ضابطه مند به نیازهای زندگی عزتمند و شرافتمندانه خود از ثروتهای کشور حق یا سهم مساوی قائل است باید در تعامل با افراد ملت از به کار گیری واژه های تحقیر آمیز و تبعیض آمیزی مانند یارانه و کمک و دهکها و امثال آنها خود داری کند و می باید این واژه ها را از فرهنگ مدیریت کشور داری کلا بزداید.