بررسی مولفه‌‌های فرهنگ سیاسی در انتخابات | حجت الاسلام علیرضا پناهیان | برنامه جهان آرا - ۱۴۰۰/۳/۸


موضوع: بررسی مولفه‌‌های فرهنگ سیاسی در #انتخابات

حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه

آنچه در برنامه امشب #جهان_آرا - شنبه 8 خرداد 1400 - گذشت

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان:

مهمترین چیزی که سیاستمداران باید به آن التزام داشته باشند، اصلاح فرهنگ سیاسی جامعه است، زیرا این امر موجب اصلاح جامعه خواهد شد.

90 درصد رفتار مسئولان با قوه قضائیه و قانون قابل کنترل نیست زیرا قدرت دست آنهاست و می‌توانند با هزار توجیه، ترک فعل کنند و گردن دیگران بیندازند و بگویند دیگران بی سوادند، ولی با فرهنگ سیاسی می‌توان آنها را کنترل کرد.

باید از اسارت رسانه نجات پیدا کنیم، رسانه رکن چهارم دموکراسی است ولی عامل اول دیکتاتوری نوین هم هست.
رسانه‌ها می‌توانند دو گانه کاذب اصلاح‌طلب و اصولگرا را به وجود بیاورند.

گروهی اسم خودشان را گذاشتند اصلاح‌طلب و اسم بقیه شد اصولگرا، این دروغ است زیرا جریان‌های مختلفی در کشور بوده و هست و همه در یک طیف نیستند.در انتخابات این دوره، جامعه از دو قطبی کاذب اصولگرا و اصلاح‌طلب و اسارت رسانه‌ای دروغ‌پرداز نجات یافته است.

نفوذی‌های صهیونیست، دوست دارند ایران را هم مثل کشورهای غربی به دو قطبی کاذب سیاسی بکشانند، به هر کدامشان هم رأی دهیم نتیجه همان است در حالیکه جریان‌های دیگری هم هستند و حتما نیاز نیست بین دو قطب یکی را انتخاب کرد.

امروز کاندیداهای مستقل هم از نظر دیدگاه و هم از نظر عملکرد با هم در انتخابات حضور دارند ولی نوعی خفقان روانی در جامعه، خیلی از افراد را در قالب دو قطب معرفی می‌کرد و این تفاوت‌ها دیده نمی‌شد.
الان راحت‌تر می‌شود قطب‌های مختلف را دید زیرا دو قطبی سازی کاذب دیگر نیست.

این درست است که همه جناح‌های سیاسی در انتخابات امسال نماینده ندارند و همه هم نماینده قدرتمندی ندارند، ولی جریان‌های دیگری حاضر هستند که در قالب دو قطبی اصولگرا و اصلاح‌طلبی نمی‌گنجند.
آقایان رئیسی، جلیلی و رضایی اصلا سابقه اصولگرایی به شکل سنتی ندارند.

اگر می‌خواهند راستش را بگویند باید بنویسند نمایندگان اصلی حفظ وضع موجود در انتخابات امسال حضور ندارند.
البته اگر هم بودند که می‌شد مثل انتخابات مجلس، همان‌هایی که قبلا به اینها رأی داده بودند نیامدند مجددا رأی بدهند.

همه چیز انتخابات و همه انتخاب‌ها، بحث سیاسی نیست، اقتصاد و بهداشت و ... مسائل سیاسی نیستند؛ شاید ما بخواهیم بین دو سلیقه مدیریتی و دو نظر و دیدگاه اقتصادی انتخاب کنیم.بین افراد حاضر که بعضی می‌گویند همه شان یکی هستند، اختلاف نظرهای عمده وجود دارد.

مجلسی که اکثریتش قائل به شفافیت نیست با مجلسی که فقط ملاحظاتی در این زمینه دارد فرق می‌کند.
توجیه سران مجلس قبلی برای عدم شفافیت ناراحت‌کننده و در راستای دو قطبی سازی بود و می‌خواست از رقیب سیاسی، لولوسازی کند.


+ 
9

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • توکل به خدا و استمداد از او باید همیشه در رأس کار هر یک از گار گزاران نظام اسلامی باشد
    ---
    خداوند منان در قرآن کریم حق مالکیت اعتباری قطعی ملت بر کشور و ثروتهای خداده ی طبیعی آن را در آیه: « هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ... وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ » ﴿ آیه۲۹ سوره بقره ﴾ خلاصه بیان کرده است.
    در سایه نظام مبارک اسلامی در ج.ا.ا باید ایمان به توکل صادقانه به یگانه ذات اقدس توانای مطلق خداوند جهان آفرینش و درخواست یاری و مدد غیبی از او در شروع و انجام هر کار و وظیفه ی خدا پسندانه ای باشد که کار گزارن خدا پرست نظام بگونه ای عالمانه و ضابطه مند و قانون مند در خدمت به کشور و ملت انجام می دهند.
    لازمه ی اصیل کار آمد و ثمر بخش شدن این توکل و این درخواست مدد غیبی از خداوند اقرار کار گزاران خدا پرست فهیم نظام به حق قرآنی مالکیت بلا منازع ملت ، که بحکم عرف عقلایی تنها ستون فقرات بی جایگزین وجود و دوام و بقای کشور و نظام است ، بر کشور و همه ی ثروتهای خدا داده ی طبیعی آن باید باشد.
    کار گزاران خدا پرست نظام ج.ا.ا باید با امانت داری ؛ مالکیت قرآنی ملت بر کشور و ثروتهای طبیعی آن را عالمانه و ضابطه مند و قانون مند و مسئولانه با عدالت محوری در خدمت به همه ی نیازهای کشور و در خدمت به همه ی نیازهای زندگی عزتمند و شرافتمندانه ملت مدیریت کنند ؛ و باید همیشه پاسخگوی نتایج و پیامدها و بازده مدیریت خود باشند.

  • کیفیت hd هستش؟