زندگی پس از زندگی | فصل دوم | قسمت سی و دوم


این قسمت : عطش
تجربه‌گر : آقای هاشم فراهانی ارته گلی

پخش: جمعه ۱۴ خرداد حوالی ساعت ۲۲:۳۰

بازپخش: شنبه حوالی ۱۴ و جمعه آینده حوالی ۱۴


+ 
6

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • چرا کامنت انتقاد متکی به روشنگری قرآنی را که از سخنان این صفحه ی از داستان زندگی پس از زندگی انتقاد کرده است منتشر نکرده اید؟؟؟!!!
    چرا مراجع دین شناسی معترض به روشنگریهای قرآنی را که مدعی انجام وظیفه ی دفاع از دین و مذهب اند به پاسخگویی مستند و مستدل به شبهات این انتقادها فرا نمی خوانید؟؟؟!!!
    آیا می دانید پیامدهای علمی سکوت بر این انتقادها چه بازده منفی بر حیثیت و اعتبار علمی دینی و مذهبی دین شناسان خاموش دارد؟؟؟!!!
    یکی به ما بفهماند اگر مهم ترین وظیفه ی مراجع دین شناسی دفاع از دین و مذهب در مقابل انحرافها و کج رویهایی که من در آوردیها و خرافات و جعلیات علیه دین و مذهب ایجاد می کنند نیست ؛ پس اساسی ترین وظیفه ی این بزرگان چیست؟؟؟!!!

  • در زندگی پس از مرگ هیچ تردید نیست ولی...؟؟؟!!!
    ---
    داستان سرایی از نهانهای زندگی پس از مرگ به دلیل ناتوانی بشر از اثبات علمی و حسی هیچ یک از رخ دادهای این زندگی و با توجه به این که آفریننده ی همه ی آفریدگان جهان هستی که به تمام کلیات و جزئیات این جهان آگاه است حقیقت هیچ یک از این رخ دادها را فاش نساخته است ؛ این داستان سرایی بشر را به افراط در خیال پردازی غیر قابل اثبات بی نتیجه وا می دارد و بی تردید گمراهیهای فراونی را برای بشر ایجاد می کند که هیچ پایان معلومی ندارند.
    این داستان پردازی بی حاصل گمراه کننده ؛ دخالت بی جا و بی فایده ی بشر در نهانهای جهان ماورای طبیعت خداونداست .
    خداوند در قرآن پیامبر و سایر مسلمانان را از هر گونه اقدام به چنین دخالتی منع کرده است: « وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا » ﴿ آیه ۳۶ سوره إسرا ﴾.
    خداوند دانا و حکیم مطلق جهان هستی در این آیه پیامیر و سایر افراد بشر را به پاسخگو کردن حتمی برای اثبات حقیقت رخدادهای این داستان پردازی ، که هرگز برای آنان امکان پذیر نیست ، هشدار داده و به پیامدها منفی این پاسخگویی که سخن از واقعیتهای نهان آن مانند سنگ اندازی بی حاصل در تاریکی است تهدید کرده است.
    یقینا اگر فایده مثبت و سازنده ای برای پیشبرد زندگی دنیایی بشر در این داستان سراییهای تخیلی ، که دخالت شیطان در آن حتمی است ، وجود داشت ؛ خداوند یگانه دانا و حکیم مطلق پیامبر و افراد بشر را از اقدام به آن منع نمی کرد.
    سوق دادن داستانهای سر گرم کننده بشر به سوی نهانهای فرا طبیعی فاش نشده ی خداوند در جهان ، بحکم آیه فوق حرام و گناه است.
    پاسخگویی درست در باره جقیقت وقایع چنین داستان سراییها در قیامت ، بعلت عدم امکان دست رسی بشر به حقایق فرا طبیعی نامحسوس جهان ، محال است.
    بعید نیست خداوند در قیامت بشر را بخاطر دخالت بی جا در نهانهای فراطبیعی فاش نشده ی ذات اقدس او با مجازات الهی رو به رو کند.
    ورود بشر به عرصه ی نهانهای فرا طبیعی خداوند ؛ با تقوا و پرهیز کاری مطلوبی که بشر به پایبندی به آن فرا خوانده شده ؛ ناسازگار و در تضاد با تقوا و پرهیز کاری است .
    قرآن کریم اندازه کافی از حقایق عبرت آموز زندگی پس از مرگ را برای بشر فاش کرده است .
    چون بشر به جزئیات حقایق غیبی نهان پس از مرگ دست رسی قابل اثباتی ندارد خداوند او را از داستان سرایی در باره ی این زندگی با تخیلات غیر قابل اثبات که بی تردید دستخوش دخالتهای فریبنده ی شیطان خواهند بود ، منع کرده است.
    بحکم خداوند در قرآن چشم و گوش و دل اندیشه پرداز یعنی ذهن بشر در باره ی این داستان سراییها باید در قیامت پاسخگو باشند.
    بشر بحکم خداوند در قرآن در قیامت ناگزیر خواهد بود پیامدها وآثار منفی پاسخگویی خود را در باره داستان سراییهای تخیلی غیر قابل اثبات که پیرامون نهانهای فراطبیعی خداوند سروده است بپذیرد.