شیخ حسین انصاریان | راز باز شدن گره های هستی


گره به کارته ببین دل پدر و مادر از دستت سوخته


+ 
25

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • حکمت چیست؟
    ---
    « لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ » ﴿ آیه ۱۶۴ سوره آل عمران ﴾.
    حکمت هر گفتار و رفتاری است که بشود با اصول منطق عقلی استدلال علمی آن را کاملا بی کاستی و فزونی به اثبات رساند و نشود با این اصول آن را رد و نقض و انکار نمود.
    خداوند در قرآن کریم بندگان برخوردار از نعمت الهی حکمت را به بندگان برخوردار از خیر فراوان و تنها صاحب دلان با خرد توصیف کرده است:« يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ » ﴿ آیه ۲۶۹ سوره بقره ﴾.
    سخن و رفتار بی نقص خداوند جهان هستی از مرتبه ی اوج حکمت برتر برخوردار است و بر سخنان و رفتارهای همه ی آفریدگان عاقل برتری دارد و در قضاوت و داوری و در اعتقاد گزینی دینی و مذهبی ، سخن و رفتار خداوند باید بر سایر سخنها و رفتارها برتری و حاکمیت مطلق بلا منازع داشته باشد.
    هر دین دار و مذهب داری اگر سخن بی نقص خداوند در قرآن را ملاک و معیار ارزیابی و تشخیص درستی و نادرستی احکام و باورهای دینی و مذهبی غیر قرآنی خود قرار ندهد ؛ دین داری و مذهب داری او نزد خداوند باطل و بی ارزش است .
    با وجود قرآن در دست رست رس همگان احکام و اعتقادات خارج از قرآن اگر با احکام و اعتقادات قرآن همگنی و هماهنگی و تجانس نداشته باشند بی تردید باطل اند.
    با توجه به اصل قرآنی انحصار تعیین احکام و اعتقادات دین و مذهب به خداوند« أَلَا لِلَّهِ الدِّينُ الْخَالِصُ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ « ﴿ آیه ۳ سوره زمر ﴾ پایبندی بشر به احکام و اعتقادات باطل خارج از قرآن گناه کبیره ی نابخشودنی رقیب تراشی برای خداوند است و این پایبندی برای بشر عذاب ابدی پایان ناپذیر دارد.

  • « لا یطاع الله من حیث یعصی »
    ---
    تنها پرستش راستین بی شائبه خدا است که از راه پایبندی و عمل به حد و مرزها و بایدها و نبایدها و نویدها و هشدارهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی تحقق می یابد و می توان با آن رضایت خداوند را تامین و تضمین نمود.
    تنها با پایبندی به این پرستش بی شائبه ی خدا پسندانه ی قرآنی می توان زمینه ی رهایی بشر را از مشکلات و بلایا و آفات و وباهای دنیوی دامن گیر او فراهم ساخت.
    این ترفند ضد دین و مذهب است که شیطان با نیرنگهای پر زرق و برق خود برای نابود کردن دین داری و مذهب داری بشر به بشر وانمود می کند که پایبندی به من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل بنام دین و مذهب می تواند رضایت خداوند را جلب کند و بشر را از مشکلات و بلاها و وباها نجات دهد!!!
    پایبندی به من در آوردیها و خرافات و جعلیات ساخته و پرداخته ی ذهن ناقص بشر که ضد محکمات قرآن و متضاد با اصول منطق عقل است ؛ دهان کجی به قرآن خدا و بزرگ ترین معصیت و گناه کبیره است که بشر را به عذاب الهی ابدی گرفتار می کند.
    چگونه و با چه دلیل از قرآن و عقل به بزرگ ترین معصیت پایبندی به من در آوردیهای و خرافات و جعلیات بشری ضد دین خدا و ضد مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر می توان تقدس دینی و مذهبی بخشید؟؟؟!!!
    چگونه این بزرگترین معصیت را می توان وسیله ی جلب رضایت خداوند یگانه حکیم مطلق معرفی نمود؟؟؟!!!
    چگونه و با چه دلیل انکار ناپذیر از قرآن و عقل می توان توده های مردم متدین مذهب را ، با هدر دادن هزینه های کلان که هیچ گونه بازده مثبت و سازنده برای پیشرفت جوامع شیعی در بر ندارد ، به این معصیت دین زدا فراخواند؟؟؟ً!!!
    هر فرد یا گروهی اگر با سوء استفاده از نام دین و مذهب و از نام اهل بیت مظلوم پیامبر و با خود خدا پنداری خود را بنام دین و مذهب در اقدام به تشویق متدینان به پایبندی به من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل سهیم سازد ؛ تردید نداشته باشد بزرگترین سهم از عذاب نابخشودنی ابدی این بزرگ ترین معصیت را در رزومه ی اعمال خود برای عقبای خویش ذخیره خواهد کرد.

  • چرا با منفعت طلبی اهداف نهضت عاشورای حسینی را لوث می کنیم؟؟؟!!!
    ---
    سید الشهدا ؛ امام حسین (ع) نهضت عاشورا را با هدف احیای اصول بنیادین دین داری قرآنی که می رفت با دسیسه های امویان و کمک صهیونیستهاو منافقین زمان به فراموشی سپرده شوند بپا کرد و خود و عزیز ترینهای خود را در راه این نهضت فدا نمود تا احکام و اعتقادات قرآن از چنگ تحرفیگران یزیدی و صهیونیست و منافقان زمان در امان بمانند.
    یکی به ما بگوید بپا کردن انواع مراسم ابتکاری عزا داری برخاسته از ذهن خیال پاف بشر ؛ تا کنون به بقا و استواری کدام هدف از اهداف عاشورای حسینی که مصون نگه داشتن دین خدا و احکام و اعتقادات قرآن از تحریف بوده است تا کنون به بقا و استوار ماندن این احکام و اعتقادات خدا پسندانه چه کمکی کرده است.
    انواع این مراسم تخیلی بشر که خود را بجای خدا نشانده و برای دین و مذهب خارج از قرآن با تخیلات ذهن ناقص خود تکالیف واجب و حرام و مستحب می سازد و به متدینان تحمیل می کند و فقط به منبع نون خوری انواع شیادان دین فروش و مذهب فروش تبدیل شده است از کدام آیات محکم و مفصل شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی و از کدام اصول منطق عقلی حرمت و قدسیت کسب کرده اند که مردم باید همیشه هزاران تریلیون از پولهای رایج دنیا را بی هیچ بازده مثبت و سازنده برای جوامع تشیع روی این مراسم هزینه کنند و هدر بدهند؟؟؟!!!
    آیا چنین تقدس بخشیهای بشری من در آوردی و خرافی ضد قرآن و عقل ؛ دین خدا را به بازیچه و دین من در آوردی پرور و خرافه گستر و مروج جعلیات پوچ تبدیل نمی کنند؟؟؟!!!
    با چه حقی بشر جای خدا نشسته و به ابتکارهای تخیلی خود بنام دین و مذهب حرمت و قدسیت می بخشد و توده های متدین نا آگاه مردم را در طول قرنها به پایبندی به ابتکارهای خود و هزینه کردن برآی این ابتکارها وا می دارد؟؟؟!!!
    با چه حقی این بشر اهداف الهی والای نهضت عاشورای انسان ساز حسینی را به پای انبوهی از من در آوردیها و خرافات و جعلیات دروغ و پوچ و گمراه کننده قربانی می کند و اهداف این نهضت را از محتوای خدا پسندانه ی قرآنی انسان ساز و طاغوت ستیزی که دارد تهی می سازد؟؟؟!!!
    آیا پاداش بشری نهضت عاشورای حسینی ؛ جایگزین کردن اهداف الهی والای این نهضت با انبوهی از من در آوردیها و خرافات و جعلیات زیان بار باید باشد؟؟؟!!!