تفسیر قطره ای قرآن (حجت الاسلام قرائتی) سوره مبارکه البقرة آیه 73 ... | اين آيه، نمونه‌اى از قدرت خداوند بر زنده كردن مردگان در دنيا به عنوان رجعت و در قيامت براى پاداش است ... | اگر روح و فكر انسان آلوده باشد، ديدن آيات الهى نيز ...


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
صلی یالله علیک یا فاطمه (س) ...


تفسیر قطره ای قرآن (حجت الاسلام قرائتی) سوره مبارکه البقرة آیه 73
پیام ها:
* اطمينان و اعتماد مردم را جلب كنيد. حضرت موسى، شخصاً به زدن قسمتى از بدن گاو به مقتول اقدام نكرد، بلكه به مردم فرمود: خودتان اين كار را بكنيد.
* اين آيه، نمونه‌اى از قدرت خداوند بر زنده كردن مردگان در دنيا به عنوان رجعت و در قيامت براى پاداش است.
* ديدن نشانه‌هاى قدرت الهى، براى تعقّل دائمى انسان‌هاست، نه تعجّب لحظه‌اى.
* اگر روح و فكر انسان آلوده باشد، ديدن آيات الهى نيز تعقّل را در او برنمى‌انگيزد. (تعقّل با واژه «لعّل» بكار رفته است.)
قرآن (متن، صوت، تفسیر و ...):
https://quran.anhar.ir/text-1559.htm
http://wiki.ahlolbait.com/%D8%A2%DB%8C%D9%87_73_%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A8%D9%82%D8%B1%D9%87
وبلاگ ...:
http://qaem14.blog.ir

استفاده از کلیه مطالب با ذکر صلوات آزاد است
سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، هدیه به ساحت مقدس حضرت زهراء سلام الله علیها، ائمه اطهار علیهم السلام، امام خامنه ای حفظه الله تعالی و ارواح طیبه شهداء صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم


+ 
4

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • قیاسهای باطل هیچ توان عقلی اعتقاد آفرینی برای بشر را ندارند
    ---
    قیاس بر معجزات و رفتارهای فرا طبیعی یگانه ذات اقدس خداوند توانا و دانای ی مطلق که با علم و حکمت الهی جهان شمول برای اثبات قدرت بی همتای خداوند بندرت انجام می گیرند ؛ آن هم با هدف اثبات معجزات و کرامات تخیلی ذهن بشر برای بندگان ؛ سوء استفاده و دخالت بی جای بشر در امر خداوند و قیاس سر تا سر باطل وغیر منطقی است و با هیچ یک از قیاسهای درست منطق عقلی سازگاری ندارد .
    بشر هیچ منشأ علمی در ذهن خود و هیچ حق و هیچ دلیل از قرآن و عقل ندارد که ثابت کند او می تواند یا دانشی را دارد تا چنین قیاس باطلی را برای اثبات ساخته و پرداخته های منحصر به ذهن خود انجام بدهد.
    همه ی اعتقادات غیر قرآنی ذهن بشر در زمینه ی مسائل فرا طبیعی ، که او خارج از قرآن بنام دین و مذهب با من در آوردی پروری و خرافه گستری و جعل برای خود برگزیده است ؛ بر مبنای اصول فوق ، که ثابت می کنند دانش بشر در قیاس با علم فراگیر خداوند هرگز قابل قیاس نیست ، باطل و پوچ اند و بشر بجز پناه بردن بیهوده به قیاص باطل دانش ناچیز خود با علم فراگیر جهان شمول خداوند هیچ دلیل عقلی انکار ناپذیری را برای اثبات چنین اعتقاداتی ندارد.
    مراجع دین شناسی باید توجه داشته باشند که رویکرد به قیاسهای باطل برای اعتقاد آفرینی بنام دین و مذهب رویکردی دین زدا و برای دین و مذهب و دین داری و مذهب داری مردم فاجعه آفرین است .
    چنانچه این مراجع در مقابل این فاجعه با مدد قرآن و عقل به روشنگری نپردازند ؛ در مجازات الهی ابدی همه ی گناهان کبیره ی نابخشودنی ، که این فاجعه می آفریند و دین داری و مذهب داری مردم را تباه می کند ، سهیم خواهند بود.