فانتزی‌های ازدواج


اصطلاح فانتری‌های ازدواج رو ممکنه خیلی شنیده باشید، با دیدن این کلیپ درباره اینکه چی هستن و از کجا میان و چه آسیبی ممکنه داشته باشن هم بشنوید!


+ 
13

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • عالی ممنون بابت کلیپ زیبا

  • بسیار عالی و واقع بینانه

  • سرکار خانم ابراهیمی
    ضمن سلام و احترام
    و علی رغم عدم موافقت منطق حقیقت گرا با علم روانشناسی؛
    از حسن انتخاب شما در باب روشنگری متشکرم.

    در باب نقد این ویدئو صرفا در بازه زمان دقیقه ی دوم تا سوم مواعظتان پیرامون "فانتزی مدل ازدواج"؛

    عارضم تنها در صورت عدم امکان به ارائه ادله منطقی و عقلی، ردّ یک الگوی ذهنی معنی دار میشود¡
    در غیر این صورت ابراز موضع مخالف در قالب سرکوب و نفی مطلق آن به معنی انگاره ی اشتباهی است که تنها از علوم روانشناختی از جانب انسانهایی با کوتاهی در قواره ی فهم، مدعی همه چیز دانی و همه چیز باشی علمی هستند¡

    فلذا در مورد باورمندی به این نکته که جهت باز شدن باب آشنایی، دیدار بدوی طرفین حائز اهمیت ویژه ایست جای هیچ خرده نیست¡
    درحالیکه عکس آن که همان آشنایی به کمک "وساطت" شخص ثالث یا اشخاص دیگر است منطقا بیش از آنکه قابل به پذیرش باشد منفی است!

    در نفی این امر همین بس که:
    ۱. شناخت واسط از طرفین نمیتواند در ابراز وقایع طرفین به یکدیگر در قدر و اندازه حتی به آنچه خودشان قادر به انتقال بهم یا استنباط از هم هستند باشد.

    ۲. واسط هرگز نمیتواند مدعی ادراک کامل و صحیح از حقیقت نهان و یا نیازهای واقع هر یک از طرفین مدعو به آشنایی و معرفی باشد که کمترین آن سلیقه ی ظاهری است (صرفنظر از این مهم که غالباً اغراض نفسانی و عدم خلوص نیت گریبانگیر ایفاگران نقش واسط و دلسوز هست).

    ۳. کسی که مشتاق ازدواج صرفا برای صورت ازدواج است تنها کسی است که از حیث اعتماد به نفس و برتر از آن شناخت نفسش دچار کاستی و نقصان پنهانی است که میتواند به شناخت دیگری درباره ی خودش و یا در مورد شخص سومی (آن جنس مخالف دیگر) بیش از دیدگاه خودش اعتماد و او را در انتخابش پیش از آشنایی خود دخیل کند!!!!! این امر مشابه درخواست نسخه از طبیب است! آنهم طبیبی که در باب نیاز وارده، اشرافی تخصصی و آگاهی ای بسیار بالاتر دارد!!! که در واقع امر، این فعل بر حسب قیاس مع الفارق آن مثال رسماً باطل است..

    ۴. مبتنی بر مفروضات بند ۳، اگر شخص واسط بیش از اول شخص مفرد برای آن فرد قابل اعتماد و برتر انگاشته است، یقینا در سایر اوقات و نقاط حساس و مهم مشی زندگی هم معتمد او خواهد بود و این یعنی همیشه ردپای نفوس دیگر در آن زندگی مشترک با قدرت وجود دارد و سلسله وار خواهد بود!!
    اتفاقا مدل پیشنهادی این ویدئو(پذیرش وساطت دیگران) به مفهوم پذیرش عدم بلوغ شناختی و روانی و نفسانی هر آن کسی است که اعلان آمادگی جهت شراکت در زندگی دارد!!! آنهم از آغازی ترین مرحله...

    مع الوصف رد یا قبول یک مدل خاص آنهم در باب ازدواج ، از منطق و سلم نفس به دور است.

    هرچند آنچه در باب سلیقه و کلیشه زدایی طرح گردید سپاسگذارم.